• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tack för tipsen!

Rätt mycket hallon och banan låter gott, och vaniljkräm gillar jag (och förhoppningsvis i alla fall barnen som kommer på kalaset, hehe). Men det måste nog bli köpt botten...

• Kpax
    septemberbarn08 skrev 2016-03-03 20:20:08 följande:

Suck vad jag känner mig dränerad på energi!

Idag har vi varit till Lycksele och träffat barnläkaren igen. En resa på 14 mil (enkel) så det blir ju liksom en heldag. Bägge äldre barnen var med och vi passade på att köpa lite nya kläder åt dem när vi nu liks skulle iväg. Det blir så intensivt med att försöka hålla alla tre barnen nöjda och glada.

Hos barnläkaren fick vi iaf beröm för att vi smörjt henne så bra att alla utslag nu är borta och nu ska vi ta bort kortisonet och bara köra mjukgörande. Vi fick även laktulos utskrivet då hennes mage fortfarande krånglar. En vikt togs också och idag, 11 månader och 1 vecka gammal, vägde hon 8785g. Bara gått upp 85g på 4 veckor men det är inget som oroar varken mig eller läkaren då hon är så pass rörlig nu.

Mitt största orosmoln nu är hennes kramper. Första gången fick vi höra att "en gång är ingen gång" men nu har det ju hänt 3 gånger till sen dess, varav de två sista gångerna var igårkväll och ikväll. Igårkväll var värsta gången då hon tuppade av två gånger innan hon liksom kom igång och andades igen. Det är en sån jävla stress att inte veta vad som utlöser det och att inte veta om det faktiskt ÄR ofarligt. Det suger all energi ur mig att gå och vara rädd:(

Nu blev det ett långt inlägg med en massa babbel men behövde bara få ur mig lite!

Nej fy... Jag förstår verkligen att du känner dig dränerad, att vara orolig tar mycket på krafterna. Jag skulle också vara jätterädd, hoppas ni får svar på vad det är snart!
  • Kpax
    septemberbarn08 skrev 2016-03-07 10:43:39 följande:

Jag fick som sagt inga skador alls efter förlossningen och kände mig återställd där nere nästan direkt. Nu känns det som att han gnider med sandpapper på ett öppet sår när han tar där nere. Det svider och bränner något vansinnigt!

Hoppas det är amningen som gör det och att det blir bättre sen. Det är ju inte alls likt mig det här. Förut kunde vi ta en snabbis på toan när som helst om ungarna satt med tv-spel eller så men en snabbis är ju inte något som funkar nu. Det krävs långt förspel, mycket avslappning och mycket glidmedel om det ens ska gå. Så dagtid, när de äldre barnen är vakna, är ju uteslutet. Och på kvällarna när de somnat är vi för trötta plus att Selina vaknar efter 5 minuter om jag drar ut tutten ur munnen på henne.

Tur att vi har ett så stabilt förhållande och redan gått igenom två småbarnstider så vi vet vart vi har varandra :)

Har du provat behandla för svamp? Jag kände som du under graviditeten, och trodde det var normalt. Sen provade jag en pevaryl och det visade sig att jag lidit i onödan (hade inte klassiska svamp-symtom, bara jävligt ont vid sex).

Min barnmorska tipsade också om att det finns östrogen man kan ta, kanske kan du fråga om det?
  • Kpax
    septemberbarn08 skrev 2016-03-07 20:47:17 följande:

Tanken slog mig igår när det gjorde så ont, att det kanske är svamp. Aldrig haft det förut och just att det bränner och svider får mig att fundera. Det är inget annat än smärta som tyder på det dock, inga flytningar, ingen klåda.

Har läst om det där med östrogenet under amningen och att det kan ställa till det. Ska nog ringa min barnmorska och höra vad hon tror.

Ibland behöver ju inte lusten finnas där innan för att börja ha sex utan ibland kan den ju komma under tiden.. men lusten uteblir ju helt när det gör så ont att man vill gråta:/ och så blir man ÄNNU mer osugen när det gör ont. Slapp jag smärtan kanske det gick få mer lust igen.

Ja ring och fråga, det är ju dumt att lida i onödan. Såg nyss reklam för lokalverkande östrogen, femi...nånting. Receptfritt.

Förstår precis det där med lusten och smärtan. Jag hade som sagt sjukt ont under graviditeten (svamp), och till slut fick jag typ ångest av bara tanken på sex.
  • Kpax
    LillLouise84 skrev 2016-03-08 16:19:34 följande:

Jag har just varit på mitt livs värsta bvc besök. Ett årskontroll med läkarundersökning. Så frågade läkaren om en liten fläck han har under armen, om han haft den länge.

Jag svarade: ja någon vecka, och han är väldigt torr och behöver mini derm.

Läkaren: mini derm är ditt minsta bekymmer i det här läget!

Sen började hon prata en massa latin med sin tyska brytning och jag fattade inget. Sen började hon prata om cancertumörer och allt möjligt. Till slut gick hon och hämtade en grej och kollade och konstaterade att det var början till ett födelsemärke. Men att vi måste hålla koll på det. Men sättet hon sa att mini derm var mitt minsta bekymmer var så sjukt hemskt. Hon skrämde verkligen skiten ur mig.

Men gud, hyfsat dramatisk läkare...
  • Kpax

Josefin äter två burkar barnmat (8-månaders, sällan två hela 1-års), två portioner välling (a 200-250ml), en frukt och lite småplock. Första målet vid sju, och sista klockan åtta. Inget på natten.

Ibland äter hon hemlagad mat istället för burk, men mängden är jämförbar, och ibland äter hon lite mer (smörgås, mer frukt, mer småplock). Sällan mindre.

• Kpax
    Villhaenbebbe skrev 2016-03-18 06:40:42 följande:

Vi ska ha ett-årskalas imorgon för Olle, för att han ska vaccineras på måndag och vi ville inte riskera att han hade feber på sin födelsedag (23:e), så vi valde att ha det innan. Men såklart har han fått feber nu ändå, 38,7 nu på morgonen och snorig! Han är dock pigg i övrigt, skulle ni ställt in kalaset eller haft det ändå? :) det är inga barn som kommer, bara våra familjer!

Jag hade informerat men haft kalas ändå. Det är ju olika från barn till barn, och febern kan såklart stiga, men Josefin är inte så värst påverkad vid den temperaturen (hittills!) :)
  • Kpax
    Teresiat skrev 2016-03-27 16:01:43 följande:

Hej! Länge sen jag skrev här. Sonen är ett år och två veckor numera.. Någon som börjar längta efter syskon? ;)

Vi har också en på väg, är i v16 nu :)

Ska ni börja försöka?
  • Kpax
    Villhaenbebbe skrev 2016-03-28 20:00:34 följande:

Haha och här i vecka 31, känns som om ungen ska raml ur fiffin vilken dag som helst och har sjuka sammandragningar. Dock får han gärna stanna iaf 6-7 veckor till. Puhhjhh

Men gud, tänk att du är så långt gången redan! Du kommer föda innan jag ens hinner sluta jobba (och när jag slutar jobba har jag drygt tre månader till bf), jag som tycker att jag kommer få tätt mellan barnen! :D

Roligt!
  • Kpax
    Villhaenbebbe skrev 2016-03-29 20:10:17 följande:

Ja tätt blir det, men jag tror faktiskt det kommer gå bra! Hoppas han är lik storebror och sover mycket i början och äter fort! :) :) men satan vad tungt det börjar bli, tror han nästan fixerat sig, magen har sjukligt och jag har så ont i blygbenet! Ilar och har sig en massa, och sammandragningar 24/7 känns det som. Alla säger åt en att ta det lugnt men hur tusan gör man det med en ett-årig vildpastill?? :D

Haha, ja hur tar man det lugnt?? Ser inte så värst mycket fram emot att vara höggravid och jaga barn i sommarvärmen, hehe.

Klart det kommer gå bra! Jag räknar med några tuffa månader (Första hade kolik och sov bara 30min åt gången), men sen blir det nog bra!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?