ebe91 skrev 2015-11-30 15:35:04 följande:
Vad roligt att höra av dig, har tänkt på dig o funderat hur det gått på jobbet ! :) vad skönt att nätterna verkar fungera rätt bra, B vaknar rätt liknande, nu är det 4e natten utan mat (inte i rad utan senaste 2 veckorna) och det är så skönt att sömnen är mer sammanhängande!
Jag börjar jobba 1 mars, har lite ångest men längtar samtidigt tillbaka. Hoppas kroppen klarar det, kommer vara i v22-23 (?) och med B blev jag sjukskriven 50% från v21 pga foglossning. Men, sen skickade jag in en jobbansökan för en annan tjänst igår... Kommunen istället för landstinget.. Så får se hur det går där :) har ju tänkt att jag ska söka mig åt kommunen (bättre arbetstider, mindre stress, mycket bättre lön, ingen pendling) så passade på att ta chansen. Får jag det inte är det inte hela världen, har ju min tjänst att återgå till den dagen jag ska börja om på riktigt (kommer ju jobba knappt 2 månader nu).
Jobbigt att spiralen inte funkar, men kul med syskon!
Hur känns det att komma tillbaka för att jobba bara två månader? Gör du det av ekonomiska skäl, eller något annat?
Jag känner knappt att jag kommit in i rutinerna än, trots att jag jobbat en månad (men det är väl olika på olika jobb såklart), därför blev jag nyfiken på hur du tänkt :)
Om jag blir gravid i januari vet jag inte hur jag ska göra med jobbet riktigt. Jag ska vara ledig juni-augusti, och när jag väntade Josefin slutade jag jobba två månader innan bf... Så blir jag gravid snabbt går jag nog inte tillbaka efter sommaren.
Lite ångestladdat att säga att jag ska vara hemma igen, men så kan jag ju inte tänka. Familjen är ju det enda som är viktigt "på riktigt".
Hoppas du slipper foglossning den här gången, men det kanske inte är så troligt tyvärr.
Håller tummarna för nya jobbet! :)