• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

septemberbarn08 skrev 2016-01-04 00:03:06 följande:

Här ammar vi ju hela nätterna och hon äter med andra ord det sista hon gör innan vi kliver upp. Så någon frukost behöver hon således inte.. hon brukar kunna få ett halvt smörgåsrån men är inte så värst intresserad.

Till lunch provar vi någon burkmat men även om det är något hon tycker om så vill hon inte ha mer än 3-4 små skedar, sen kniper hon igen munnen och viftar bort skeden. Ibland ger vi lite fruktpuré antingen direkt efter lunchen eller senare på eftermiddagen, det går bättre än maten men ändå inte mer än max 10 skedar. På kvällen blandar jag ersättning (65ml blir det väl med vatten och pulver), hon dricker kanske 20-30 av det och sen puttar hon bort flaskan. Utöver det ammas hon på dagarna men försöker få det att gå typ 2 timmar från amning till vi provar med något annat i hopp om att hon ska vara hungrig. Det är alltså inte så mycket vi får i henne.

Jag vet inte om du tycker att det är ett problem, men isf fick vi tipset att vänta längre mellan måltiderna. Hon var inte tillräckligt hungrig för att böka med mat, även om hon mycket väl kunde tänka sig amning. Funkade för oss att vänta längre tid :)
  • Kpax
    ebe91 skrev 2016-01-06 10:08:57 följande:

Såhär används Bosses gåvagn xD

Hahaha, gulle!
  • Kpax
    septemberbarn08 skrev 2016-01-08 23:52:37 följande:

Gah är det inte det ena så är det det andra. Inte nog med alla utslag vi ska tampas med hos Selina, och maten som mer går bakåt än framåt.. så får hon inte bajsa heller. Nu har det snart gått fyra dygn sen sist (hon som tidigare kunde bajsa 11 gånger/dag). Det har varit såhär nu i några veckor. Bajsar sällan och extremt lite. Dock inte hårt så man kan tro att hon är väldigt förstoppad utan det är rätt normalt eller åt det lösare hållet.

Känns så tydligt att det är något hon inte tål och det lutar väl mot mjölkprotein :( vet inte vad jag ska ta mig till om jag ska måsta äta mjölkproteinfritt. Jag som har nog svårt med aptiten nu och bara går ner i vikt:( allt känns bara tungt och jag har INGEN energi!

Jag hade hellre slutat amma. Det går såklart (alla KAN ju inte amma så länge de vill), även om det inte känns så.

Att göra din kropp fri från mjölkprotein tar flera veckor, och det är jäkligt jobbigt att läsa på allt. Har du dessutom problem med din egen kropp tycker jag inte du ska försvåra ännu mer... Men det är jag det :)
  • Kpax

Jag är så jävla gasig i magen. Är jag gravid eller laktosintolerant tro? Enda symtomet på graviditet är gasig mage, det hade jag sist också, men minns inte när det började. Inte i vecka 2 i alla fall (eller vad jag nu skulle vara i).

• Kpax
    tovemaja skrev 2016-01-09 22:50:07 följande:

Hoppas på graviditet :) hade varit roligt att följas åt igen! När är bim?

Ja det hade varit kul! Men nu har jag mensvärk, så jag tror inte mycket på det (bim igår, men har ju haft mycket strul med blödningar när jag haft spiral, så det är svårt att veta säkert) :)

Känns inte jobbigt eller som en besvikelse direkt, vi har vara haft sex två gånger, och ingen av dem borde varit speciellt nära ÄL.

Jag är fortfarande nervös, jag trivdes inte så bra som gravid, och är rädd att jag inte ska klara två barn. Samma rädsla som inför första alltså. Men det gör man ju, fixar det alltså. Är inte du nervös?
  • Kpax
    septemberbarn08 skrev 2016-01-15 05:21:50 följande:

Alltså jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Någon högre makt måste ju hata mig och tycka att det inte är nog som det är!

Nu när det är nog kaotiskt och jobbigt så vaknar äldre dottern upp och kräks! Har varit hemma nästan två månader från dagis för att vi ska slippa skiten, började i tisdags igen och har gått 9 timmar den här veckan. Nu kräks hon!

Fanfanfan! Jag ber till gudarna att Selina ska klara sig! Och helst att jag också ska klara mig! Har redan gått ner till 46kg nu och är nog slutkörd av all stress den här veckan.. det sista jag behöver nu är en magsjuka, dessutom när Selina är så mammig och inte vill vara hos någon annan!

Giv mig styrka!

Stackare, hur går det för er? :(

Har Selina varit som vanligt nu?
  • Kpax

Tog ett test idag, och jag är gravid :)

Det är ju väldigt tidigt, så mycket kan hända, men jag tror jag är i vecka 6 (bf 14/9). Jag har haft mycket mellanblödningar innan jag tog ut spiralen, därför litar jag inte lika mycket på mensen som vanligt.

Ni andra som är gravida, när har ni bf? Och ni andra som har äldre barn, hur länge sover de i spjälsäng, sitter i barnstol vid bordet, och åker vagn?

• Kpax
    septemberbarn08 skrev 2016-01-16 11:25:56 följande:

Blev bara två kräkningar och en diarré för dottern igår, sista "symtom" strax före 10 igårmorse. Har dock inte alls varit pigg utan sovit i princip konstant. Nu först orkar hon sitta och spela lite tv-spel med brorsan.

Vi andra har klarat oss än men värsta tiden är ju 30-34 timmar efter smitta så jag går bara och väntar. Önskar så att Selina slipper det men med tanke på att hon kryper runt och sen stoppar fingrarna i munnen hela tiden så krävs det nog ett mirakel. För min del håller jag väl hoppet uppe än. Har bara haft det en gång på 22 år så.. men det skulle nog vara typiskt om jag fick det nu, vägde mig nyss och har gått ner över ett kilo till den här veckan när det varit som det varit. Finns ju verkligen inget att ta av nu men jag försöker hålla mig positiv.. på nåt vis tar man sig ju igenom det och om en vecka bör vi ju allihop vara friska igen :)

Skönt att det verkar varit en lindrig variant, hoppas ni andra klarar er!
  • Kpax
    Villhaenbebbe skrev 2016-01-16 12:03:10 följande:

GRATTIS!! Vad kul med en till bebis!

Jag har bf 2/6 :) v 21 nu!

ebe91 skrev 2016-01-16 12:33:14 följande:

Grattis!!! :D

Jag har bf 21/6 (vecka 18 nu). Vi har tänkt att Bosse ska vänjas in i ny säng under våren, tidig sommar så bebis får överta spjälsäng. Har önskar oss en växasäng i 1-årspresent av farmor o farfar :) sen har vi köpt en bugaboo donkey (begad av några bekanta) då jag aldrig kommer kunna gå på stan/ut med båda sen när sambon jobbar. Visst går bärsele också, men vagn är mysigare i mitt tycke...

Mildamilda skrev 2016-01-16 13:46:57 följande:

Åh va kul grattis!! Min första sov aldrig i spjälsäng, han sov hos oss och fick en juniorsäng när han var 2,5 år och fick eget rum. Vagnen använde vi till 2,5-3 år nånting, fast vi bytte till sulky. Barnstol sitter han fortf i , fast utan bygel då, vi har en tripp trapp variant.

Kul det ska bli att läsa om era nya bebisar!!

Bara tre veckor mellan er, ebe91 och Villhaenbebbe, kul!

Ja, visst sjutton måste man ha syskonvagn när det bara är drygt 1,5år mellan dem... Men jag har ju gott om tid på mig att leta efter en lämplig på blocket i sommar i så fall :)

Det mesta löser sig säkert, det är som sagt väldigt tidigt än!
  • Kpax

Tack alla :)

Det gick inte alls lika snabbt första gången, då tog det sju månader, nu måste det tagit sig på första försöket i princip!

Jag vet inte riktigt hur många det är nu, fem kanske? Vad jag vet är ingen i vår föräldragrupp gravid igen, men jag pratar så sällan med dem eftersom jag jobbar nu.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?