Pojkmamma01 skrev 2015-10-19 09:49:21 följande:
Hur äter din lilla på dagen?
Min äter liiite mat, fruktgröt, försöker få henne att gilla välling men det är trögt.. Mest ersättning för bebisar över 6 mån.
Rån, lite smörgåsbitar..
Äter 150 ml ersättning på natten men vaknar ibland vid 3 och är pigg??
Ibland vill hon kliva upp 4-5 på morgonen..Zzzz
Jag känner mig vilse vad jag ska göra. Hon sover i sitt neste mellan mig och sambon i vår säng.
Hon äter bra nu tycker jag! Välling (gör 100ml, men oftast lämnar hon lite) en till två gånger om dagen, riktig mat en till två gånger, och amning kanske 2ggr. Och amning som sista mål sent på kvällen och minst en gång på natten.
Jag gör egen mat, och ofta är det samma som jag äter, minus kryddor och med mer kolhydrater och mindre kött. Pasta och köttfärssås, linsgryta, fläsklägg och rotmos, lax och potatis. Plus broccoli, kokta morötter, ärter och frukt. Och katrinplommon (köpt puré alltså, för magen).
Eftersom jag gör egen mat vet jag inte hur mycket det motsvarar i burkmat, för den innehåller väl mer vatten? Hon äter 0,5-1dl per mål.
Gröt gillar hon inte, vi har provat tre olika, och gjort dem olika tjocka, men hon tycker inte om. Jaja, det är väl ändå samma sak som välling?
Jobbigt att hon blir pigg så tidigt! Josefin brukade SOMNA 4 när hon hade kolik, hehe.
När somnar er plutt på kvällarna då?