• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

ebe91 skrev 2015-12-01 18:26:18 följande:

Jag hade tänkt börja jobba i maj, men då är jag ju berättigad grav-penning så vi fick tänka om lite. Är inte av ekonomiska skäl, utan jag vill att sambon ska vara hemma lite han också (han kommer vara hemma från slutet av jan-mitten av augusti då vi är i thailand 28 jan-21 feb, sen 1 vecka hemma tillsammans o ställa tillbaka dygnet innan jag börjar jobba). Känner bara att jag behöver få göra något annat om jag ska vara hemma 1-1,5 år extra! Hoppas jag avskyr jobbet och längtar tillbaka till att vara mammaledig, så jag får som en nytändning! Och jag vet ju då att det är en kort tid bara.

Ne, vet också att det oftast blir värre andra gången och kan gissa att det inte är till min fördel att det blev så tätt..

Tack, har dock ångest för att meddela min nuvarande chef att jag söker nytt jobb (om jag måste ange en referens blir det ju hon o då måste jag ju meddela henne det). Är 4 sköterskor som sagt upp sig på avd på loppet av 2(!!) veckor. Vi ska vara 17 totalt men det har vi aldrig varit...

Ah, jag förstår. Min sambo är ju hemma nu, och det känns jättebra för oss båda.

Usch vad jobbigt, men är ni många som slutar kanske det blir lättare för din chef att få igenom förändringar hos sina egna chefer. Förutsatt att ni slutar pga arbetsförhållandena och inte pga henne.
  • Kpax

Vi badar Josefin 1-2ggr i veckan, hon blir lätt torr och prickig (pga torr hy tydligen). Har olja i vattnet om hon badar själv, men inte om hon badar med mig i bubbelkaret. Smörjer med miniderm efteråt.

Varje dag tvättar vi av henne morgon och kväll med tvättservett med vatten och olja. Underliv, ansikte och händer :)

• Kpax

Alltså guuuud vilka gulliga och härliga ungar ni (vi) har! Min mobil är så dum, så jag har varit dålig på att ta kort senaste tiden, borde byta ut den...

Våra nätter är sämre igen, hoppas det är tillfälligt pga tänder eller så. Nu vaknar hon minst tre gånger per natt och måste bäras för att lugna sig, och från tre är det nästan omöjligt att få henne att somna om. I morse (i natt) vaknade hon vid 2, och somnade inte om förrän strax före 4, och då måste jag gå upp för att hinna till jobbet. Zzzz.

Sambon tar henne, men jag vaknar ju ändå, hörande som jag är.

Är det hemskt omoraliskt att droga dem litelitelite, bara så de sover bättre? ;)

• Kpax
    tovemaja skrev 2015-12-05 07:27:50 följande:

Är i chock! Gravid 3+ dök upp på det digitala idag! Vi som skulle vänta minst ett år med att försöka! Och jag dom haft "mens" som vanligt! Kommer ta ett tag att landa i detta och börja glädjas! Men visst kommer det lilla livet att vara välkommet! Vet bara inte alls hur långt gången jag är!

Men guuuud! Grattis!! Fasen vad häftigt, trots att vi nu inte kommer följas åt ;)

Sjukt spännande att få höra hur långt gången du är redan!

Körde inte du det där tempandet?

Själv ska jag plocka ut spiralen på tisdag :)
  • Kpax

En annan grej var väl att man skulle undvika blanka/glatta material på kläderna som används i bilen, för att barnen glider ur lättare?

Jag tycker det är skitsvårt med kläder i bilen trots att vi bor i Västmanland. -10 är också förbannat kallt när man sitter i en bil, och ska man använda kläder som inte komprimeras blir det väldigt styvt och stelt och svårt att få barnet att sitta bra i stolen.

Jag tycker det är bra med information, men vill gärna slippa känna mig anklagad. Alla gör vi saker som andra tycker är dumt, ger för stora bitar mat, lämnar utan uppsikt i soffan, låter leka med något olämpligt, har bilstolen på annan plats än mitten bak, har fel kläder etc. Men alla älskar vi våra ungar och gör vårat bästa :)

• Kpax
    Villhaenbebbe skrev 2015-12-17 12:37:55 följande:

Haha ska till min papp idag (ska berätta på julafton) och gör ett försök att dölja magen.. Går så där alltså, och känner mig inte direkt snygg i pösiga kläder! Haha.. Längtar tills alla vet och jag kan ha tajta kläder, för jag tycker det är så fint med en gravidmage! :)

Förresten har jag bf 2/6 tovemaja! :)

Haha, lycka till ;)

Jättefin mage, men svår att dölja! :D
  • Kpax
    tovemaja skrev 2015-12-18 20:20:25 följande:

Tjohoo! Mini i magen mår bra! 8+2 och bf 26 juli på min födelsedag!

Härligt!

Ska ni ta reda på kön? Jag tror inte vi ska göra det nästa gång, vore kul att prova på att inte veta också. :)
  • Kpax

Alla verkar tänka lika, kul att prova på både att veta och att inte veta kön :)

Tovemaja: Spiralen är ute nu, så skönt! Jag tyckte inte att jag kände den, men nu efteråt inser jag att den legat och irriterat. Det känns verkligen bättre utan, och på en gång har mellanblödningarna gett sig.

Vi har haft oskyddat sex en gång, men trots att vi vill ha ett barn till gruvar jag mig. Både inför graviditeten och inför att försöka få ihop vardagen med två barn. Men men, det går nog...

• Kpax

Josefin åt mycket hemlagad mat, men nu när pappa varit hemma med henne äter hon bara Sempers burkar, och har där tre favoriter. Jag hoppas verkligen att det är en övergående fas...

Pink76: Har ni provat BLW? Där ska de ju äta själva. Josefin vill hålla i skeden ibland, men tycker det är ok att vi styr.

• Kpax
    Lavish skrev 2016-01-01 21:26:52 följande:

Idag tog Linnea sina första steg!

Sen några veckor tillbaka har hon kunnat stå utan stöd, ofta reser hon sig bara rakt upp från sittande utan att hålla i något, och står sen och kaxar upp sig och hoppas på beröm en liten stund innan hon sätter sig igen. Man har också kunnat ställa ner henne på fötterna så står hon kvar själv en stund sen. Men hon har inte försökt gå tidigare.

Idag kom jag på henne med handen i en av lådorna i badrummet där hon hittat en deodorant hon tänkt äta upp. Kom in för att skälla och ta den, då släppte hon kanten och gick tre steg fram till mitt ben och klängde sig fast! Utan någon annan uppmuntran än "Nej Linnea!!!" (Hon blir alltid lika glad när man säger så, hon verkar ta det som ett kvitto på att hon gjort något rätt). 

Hon blir tio månader på måndag, så det är ju mycket tidigare än sonen som tog första steget några dagar före ettårsdagen. 

Oj vad duktig!

Josefin reser sig mot saker och tränar på att släppa, men att resa sig själv eller gå utan stöd känns avlägset :)

Hon fick en gåvagn i julklapp, och den används flitigt!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?