BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Men väntar du första?
Jag väntar ju mitt andra så min livmoder har ju vuxit snabbare denna gången.
Men väntar du första?
Jag väntar ju mitt andra så min livmoder har ju vuxit snabbare denna gången.
Jag kan ju flika in med att jag kan också dra in min mage helt.. Och känner ingen livmoder hut mycket jag är trycker!
Så jag tror faktiskt varken du eller jag ska oroa oss i onödan :) :) jag tror nog allt är okej ändå?
Jag kan inte känna någon livmoder heller?! Jag fattar inte ens hur man gör eller hur det ska kännas? Haha. Känns lovande att jag känner mig så lost då min stora dröm är att bli barnmorska!
Är det nån som har en stor bulle mellan naveln och blygdbenet på morgonen? Känns som om jag har en handboll därinne..
Äh, jag tycker vi skyller på det ändå.
Jag köpte mina första gravidkläder idag - ett par (för korta) leggings från hm. Gjorde en upptäckt - alla mammabyxor där är gjorda för medellånga kvinnor. Jag är 177 cm med väldigt långa ben - inte hm Mama style. Det verkar bli strumpbyxor och kjol i ett halvår. Inte ens XL var långt nog, men definitivt på tok för brett. Någon som har tips på långa gravidbyxor???
Jag ser ut ungefär likadant. Kan inte dra in magen särskilt, allt känns utom kontroll liksom. Hur vet du att livmodern går hemma vägen upp till naveln? Kan man känna sånt utanpå? Trix och knep tack!
Jag är också 169 med långa ben men för mig passar hms byxor jättebra. Däremot så är de inte särskilt hållbara. Jag jobbar utomhus, sliter och släpar på saker hela dagarna och då räcker ett par jeans i två månader sedan är de helt trasiga. För jobbar byxorna har jag inte en chans att få på mig och gummiband i midjan gör att de sitter för dåligt när jag rör mig
Imorgon går jag in i vecka 18.
Min chef kommenterade idag att jag är stor, och att det är konstigt att ingen frågat. Men nej, de är väl för väluppfostrade eller tror att det är kakor (vilket det delvis är). Han konstaterade även att jag blivit väldigt vimsig, och det var mindre roligt att höra... :(
Jag tycker redan nu att det är lite tungt att jobba. Jag får lätt ont i ryggen, och känner mig vansinnigt osmidig när jag ska böja mig ner. Måste vara en vanesak tänker jag.
Det är också lite obehagligt att bära tyngre saker mot magen.
Usch, jag vill inte vara en sån som måste ha specialbehandling och är oduglig på jobbet så här tidigt. Men men, det blir som det blir.
Ett plus med allt det här gnället är att jag iaf känner mig gravid!
Kan varit jag, förra söndagen på gynakuten konstaterade läkaren att min livmoder är i höjd med naveln och således är den 5-6 veckor större än vad min graviditet är gången. Har ju gjort ivf dessutom, så vi vet ju exakt hur långt gången jag är. Storleken kan bero på tvillingarna trots att den ena är död..
Jag vägde mig i morse och har gått upp 5kg. Jahapp, bra där. Lär väl sluta på +30 kg.
Viktminskningstråd till våren? ;)
Angående att berätta på jobbet så bara skjuter jag på det. Vi har inte varit på något ul än så vi har bara berättat för familjerna och någon mer släkting. Sen umgås vi ganska mycket med ett annat gift par som jag bara slängde ur mig till att jag kommer nog inte spela så mycket innebandy med henne den här säsongen, då bara fick jag en blick och "du är gravid, det fattade jag för länge sen". Sen vet fackombudet på jobbet och facket, dom har gett mig rådet att berätta på måndag när de följer med mig och håller handen. Min chef kommer att explodera när han får reda på det