• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Teresiat skrev 2014-09-10 19:39:17 följande:

Bjuder på en magbild! Första barnet för oss och ni har pyret fått nytt smeknamn av mig och sambon - bäbbo. Det är ju faktiskt en bäbis där inne även om det känns overkligt.. Känns som att jag har en sjukt framåtlutad livmoder då magen känns enorm för att vara så pass tidigt..

Vad fin du är! Är det första barnet?

Jag tycker det är så surt att man inte kan ladda upp bilder från mobil och surfplatta (iaf inte om man har Android), jag sitter aldrig vid datorn :(
  • Kpax
    laila88 skrev 2014-09-10 19:50:54 följande:

Jag har laddat upp från android, men från crome på mobilen :) alltså ingen app, prova på den vägen?

Åh, ska testa! :)
  • Kpax

Nej fan, det går ju inte! Jag väljer en fil, men det kommer aldrig upp någon!

• Kpax
    Villhaenbebbe skrev 2014-09-15 19:53:16 följande:

Kom bilden inte med? Testar igen då haha

Jag tycker också att det är jättekul med magbilder, men jag kan inte ladda upp från varken surfplattan eller mobilen. Att plocka fram laptopen känns jäkligt drygt :(
  • Kpax
    Mimipig skrev 2014-09-18 22:51:29 följande:

Hej igen alla, jag är tillbaka efter en veckas radioskugga. Efter flera veckans tuffa besked på KUB 1:15 så blev det moderkakasprov morgonen därpå innan jag lastade mig iväg på jobbresa till Bangkok.

"Vid ett friskt provsvar får du besked i posten inom 6-7 dagar. Om provet visar avvikelser ringer vi tidigare än så". Sa läkaren på Ultragyn.

Jag gav mig själv Google & FL-förbud för att överleva och hålla huvudet kallt. Jag har aldrig varit så rädd.

Jag fixade resan och jag har fixat veckan även om jag räknat timmar och minuter, hårdbevakat brevlådan. Varje gång mobilen ringt med okänt nummer har jag fått hjärtsnörp.

Idag, dag 8, utan besked i posten ringde jag labbet. Det visade sig att mitt provsvar legat klart sen i måndags, men det har GLÖMT att skicka det vidare. Det är inte gardiner från ellos, det är livsöden de sölar med!!! Jag gjorde klart för dem vilken plåga denna väntan i ovetskap är. Några min senare ringde de igen och översteg sina befogenheter och gav mig provsvaret över telefon: ett helt normalt prov, jag väntar ETT HELT FRISKT BARN!!!

Åh vad skönt!! Jag blev helt rörd här, det måste kännas fantastiskt! Längtar så till mitt UL den 3/10, först då känner jag att jag kan börja glädjas.
  • Kpax

Ni har alla så fina magar!

Jag ser fortfarande bara tjock ut tycker jag. Jobbyxorna passar över rumpa och ben (kanske lite tightare, hmm...) men jag har gummisnodd i midjan. Chefen, sambon och familjen tycker att det syns, men ingen som inte vet har nämnt något.

Idag är det två veckor till RUL, och får vi glädjande besked då ska jag handla både mammakläder och bebisgrejer. Åh vad jag hoppas allt är bra, men jag kan inte skaka av mig känslan av att det inte är så.

• Kpax
    irissiri skrev 2014-09-19 10:35:30 följande:

Jag ska på KUB idag i v 12+2. Är så sjuuukligt nervös och mår pest. Framförallt är jag rädd för att fostret ska vara dött, vilket det var förra gången.. jag har hittills inte hunnit tänka så mycket på risk nr 2, dvs att vi ska få hög sannolikhet för kromosomavvikelse. Ush vad mycket man ska behöva palla med under en graviditet. men gissar att det inte blir lättare när barnet väl kommit... :)

Lycka till!

Jag tänker också så. Efter rädslan för att barnet ska dö i magen kommer rädslan att något ska hända vid förlossningen, plötslig spädbarnsdöd, pedofili, mobbing, trafikolyckor, kvällar på stan, resor med kompisar osv. Herregud, vad förskonad man är innan man skaffar barn egentligen. :)
  • Kpax
    JhjärtaK skrev 2014-09-19 19:10:28 följande:

Vårt kub igår gick också väldigt bra. Vi fick fina siffror, PÅ BÅDA BEBISARNA. Japp, det är två där inne! Vi var helt chockade för jag hade ju varit på ett VUL i början av vecka 8 och då syntes där bara en. Bm igår sa att den andra måste ha gömt sig bakom den som syntes.

Så istället för att bli tvåbarnsmor så ser det ut som att jag skippar det steget och går från en till tre istället

Men gud vad häftigt! Dubbelt Grattis!
  • Kpax
    Villhaenbebbe skrev 2014-09-19 14:11:59 följande:

Någon här som har hund och hur tänker ni kring att presentera bebis&hund för varandra?

- någon som har tidigare erfarenheter och tips? 

Jag är sååå orolig att bebis skulle kunna vara allergisk.. Kan inte ens tänka tanken på att behöva hitta nytt hem åt min hund. 

Får hoppas det är en bebbe som tål pälsdjur helt enkelt. (doch är både bebis pappa allergisk och min pappa har extrem allergi..)

Både jag och barnets pappa är allergiska, men jag har aldrig reagerat på hund. Katter går absolut inte för någon av oss. Jag hoppas verkligen att bebisen inte blir allergisk mot vår älskade ridgeback, vi pratade om det igår faktiskt.

Angående introduktionen är jag inte så orolig, förhoppningsvis förstår hon att hon måste vara försiktig, annars får hon lära sig. Vi har hundförbud i sovrummet (pga sambons allergi), och bebisen kommer inte lämnas i soffan ens om den ligger i ett babynest. Att hunden skulle lägga sig på bebisen för att mysa är största risken jag ser.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?