Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

hu, fick ett "skov" "mensvärk" igen nu på eftermiddagen som höll i sig en timme. INTE skönt! Hoppas inte detta håller på en månad nu! Bitar av slemproppen lossnade ju i lördags så NÅGOT händer i alla fall!

• tovemaja
    LillLouise84 skrev 2015-01-29 16:51:43 följande:

Efter tre nätter med väldigt lite sömn och en väldigt febrig dotter så var vi idag till läkaren med henne. Hon har väl influensan eller liknande. Men det var jag som fick mest tillsägelse av läkaren. Han undrade hur långt jag hade kvar och hur mycket jag kunde vila med en liten sjukling. När jag sa att maken ska vara ledig fredag, lördag och söndag så skulle jag backa och låta han ta allt med dottern i de tre dagarna så jag verkligen vilade.

Omtänksam läkare! Ta hand om dig!
  • tovemaja
    Astilbe skrev 2015-01-30 07:42:58 följande:

Vilken natt! Vaknar av att min man väcker mig och säger att jag blöder jättemycket. Så jag får panik och rusar upp på toa men ser ingenting. Visade sig vara min man som har drömt och pratat i sömnen. Själv har jag inte sovit på två timmar efter det adrenalinpåslaget...

Å fy så rädd jag skulle blivit! Vilken tur att det bara var en dröm!

Sovit ok idag för första ggn på lääänge! Behövde bara upp en gång vid två. Gött!

Huvudet är fortfarande inte bra(5:e dagen jag vaknar med huvudvärk) men känns i alla fall liiite liiiite bättre! Hoppas det håller i sig nu.

Ska strax ställa mig på vågen nu och bävar lite. Ska ju till BM i eftermiddag och vet att hon kommer att fråga... Ätit mindre nyttigt nu sista veckan tyvärr... Gulp!
  • tovemaja
    Misty W skrev 2015-01-30 11:53:46 följande:

Folk lägger sig i för mkt!

Idag har jag en skit dag med maxat hormon påslag! Jag vill gråta, skrika, sparkas,slåss, krypa upp inågons famn, dra täcket över huvudet & aldrig mer gå upp igen!

Har ni dessa dagar? Känns nästan som ångest. Vill vända mig ut & in, vara ensam men samtidigt känner jag mig ensamast i världen! Jag gillar inte att tappa min kontroll så här, när man inte ver vad som är fel.

Om ni har sånna här dagar, vad gör ni?

det enda man kan göra är att hålla sig för sig själv. Andas lite frisk luft och vila. Kram!
  • tovemaja

BM besök idag... SF måttet ligger på 32, strax under medel alltså och vikten har stått still i två veckor. Viktigast av allt, hen har fixerat sig!!!

Nästa besök är i v.38, om två veckor.

• tovemaja
    Kpax skrev 2015-01-30 20:06:54 följande:
    Jag vägde mig idag, och jag hade inte heller gått upp tror jag (jag har redan glömt vad det stod), hurra!

Fan vad gött att hen fixerat sig, min ligger ju med rumpan ner, och ligger hon kvar så den 10 /2 blir det vändningsförsök, och drar förlossningen igång tidigare eller om vändningen misslyckas blir det kejsarsnitt. Undrar om de planerar snitt tidigare för att hindra att det drar igång?
    Hoppas bebben vänder sig av sig själv för dig! Och skönt att du inte heller gått upp mer :) BM trodde att det var fixeringen jag kände igår när jag fick "mensvärken".
  • tovemaja

Bara en kisspaus i natt! Vilken seger! Dock vaknade jag med huvudvärk för sjätte (!!!) dagen i rad :( måste ringa vc på måndag. Dock är det garanterat inte Hf, skönt det i alla fall!

Kpax: känner tyvärr inte igen känslan. Har sådan tur att jag faktiskt kan sova bekvämt på rygg trots magen.

Sommarstad: också livrädd att ramla nu... Mycket is där jag bor! Men satsar på att köpa broddar nu, kanske ändå behövs till barnvagnspromenaderna sedan!

JhjärtaK: har ofta sammandragningar på natten trots att jag inte ansträngt mig alls. Dock aldrig onda sådana.

• tovemaja
    Nixe skrev 2015-01-31 16:27:14 följande:
    De jag fått på brösten har inte "känts" alls. Mina bröst har ju knappt växt så de har liksom bara dykt upp någon eller några i taget. Både röda och lite mer lila/blå. På magen där det sträcker mkt kring naveln tycker jag mig ana att det är på g men med tanke på att de på brösten kom bara helt plötsligt utan att huden ens var det minsta spänd har jag hett upp granskandet. Får gråta ut och beställa en burkini när det väl händer sen ;)
    hahahah, en burkini? Kanske något för framtiden :)

Ser att det fortsätter att öka lite under bröstvårtorna för mig... precis som för dig så känns det ingenting och boobsen har inte växt på ett tag.

Inget på magen än men räknar med att det kommer att komma lite. Men, men.. man får ju en bebis i belöning!
  • tovemaja

zzzzzzzzzzzz.... jaha... dags att vakna klockan 04.00 tydligen. Det är GULD att ha en bäddad gästsäng att krypa ner i när det inte går att sova vidare i den gemensamma märker jag!

Sparv15: måste du jobba så länge som du tänkt då? Det sliter ju enormt på en nu! Jag är så glad över att bara jobba 3,5 dagar till, hade inte pallat mer! Kommer att ha 27 dagar till BF min sista arbetsdag men gör inte mycket vettigt när jag är där, plus att jag har 1,5 timme till jobbet enkel väg så känns lite jobbigt bara att åka dit också. Kanske hade resonerat annorlunda om jag jobbat i närmsta stad.

Nähe, dags att försöka somna om i gästsängen nu då!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?