Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Madelia skrev 2015-02-11 09:23:30 följande:

Åh så bra att många skrivit vad ni packat i bb väskan, var på första föräldrautbildningen igår och vi ska ha några veckor före resten av paren där så barnmorskan liksom hintade lite om att vi kanske packat den redan. Eftersom jag inte börjat än blev jag lite motiverad av er andra och kanske ska börja lägga ner lite i em. Problemet är att jag misstänker att väskan jag tänkt mig är för liten för att rymma det som jag till slut kommer vilja ha med.

Ska nog dessutom ut i helgen på jakt efter lite nya mjukiskläder att skrota runt i både på bb och speciellt hemma efteråt. Det är ju det minsta man borde få unna sig liksom :)

jag gjorde samma.. köpte på Staduim outlet, fanns massa bra :) Även fått för mig märkligt nog att jag MÅSTE ha nya glasögon (har alltid linser) inför förlossningen. Så puckat men antar att man snöar in på olika saker!
  • tovemaja
    SvanE skrev 2015-02-11 15:04:03 följande:

Har hört att de brukar smälla till med barnafödande runt fullmåne så sitter och spånar på om det kan märkas här i gruppen runt den 5e mars ;) spännande att se om det stämmer!

Har bf femte och Plutt är tillverkad under fullmånen.., så kanske :)
  • tovemaja
    linaxelsson skrev 2015-02-11 17:43:53 följande:

Skulle ju kommentera också. Men paddan är seg. Tyckte också att storföreläsningarna var givande men har struntat att gå på föräldragruppen och profylaxkursen efter att hört att de inte var så givande...

Profylaxkursen var ändå bea, skönt med verktyg inför förlossningen tycker jag! Jag ska gå på sista storföreläsningen 23:e.. Men hörde att fel 1 var bättre... Håller du med?
  • tovemaja
    septemberbarn08 skrev 2015-02-11 20:51:47 följande:

Ajajaj! Idag har jag haft sammandragningar av helt annan karaktär än tidigare. Kände av 3st tidigare i eftermiddag som verkligen gjorde ONT, helt annat än förvärkarna jag haft hittills. Men det lugnade sig som sagt efter bara 3st.

Nu började det igen för en stund sen, hunnit få 5st på 20min med samma smärta som tidigare. Verkligen inte som alla andra förvärkar.

Hoppas det lugnar sig igen snart!

Spännande! Tror du att det skulle kunna vara dags?
  • tovemaja

Vecka 38 idag och BM besök... Gått upp mer i vikt igen men nästan slutat noja eftersom det bara är 3 veckor till bf. Men 1 kg till och jag är om maken som är 2m lång! Annars var värdena bra, 34 i SF mått, 140 i Hjärtljud. Fått tillbaka huvudvärken men inget som tyder på Hf ändå... Skönt det!

Haft besök i ett par dagar av bästa vännen och hennes bebis.. Mysigt men intensivt! Haft sportlov denna vecka och går således på mammaledighet först på måndag så inte hunnit bli uttråkad än.. Blir knappast nästa vecka heller eftersom jag ska till Falun på längdVM med syster och pappa... Någon av er som ska dit?

• tovemaja

va löjligt glad man kan bli för att grannarna ska ha barn i augusti! Vi bor ju  mitt ute på vishan såhade inte räknat med att Plutt skulle få jämnåriga lekkamrater så nära hemma!

• tovemaja
    Kpax skrev 2015-02-13 23:12:18 följande:

V 37+0 idag. Jag hade önskegissat att bebisen skulle komma 14-15 februari, men det känns inte som det är på gång direkt, hehe.

Jag mår lite illa nu, men det är troligt att det beror på de vansinniga mängder mat och fika jag fått i mig idag. Spännande och galet nervöst det här med förlossning, jag är inte helt säker på om jag vill, men det är så dags att tveka nu.

ej, visst är det pirrigt inför förlossningen! Härligt pirrigt dock!
  • tovemaja
    septemberbarn08 skrev 2015-02-14 08:00:05 följande:

Räknade igen och kom fram till 27barn förresten. Helt otroligt med tanke på hur mycket äldre folk det bodde här för bara några år sedan.

När dottern börjar förskoleklass kommer det vara hela 7 barn från detta kvarter som börjar samtidigt:)

oj, wow! Lyx! Så kommer det inte bli här eftersom vi totalt har 3 hus inom en radie på 2 km :) men jag är glad över grannens bebis, riktigt glad!

Ang. vikt Kpax, hörde av BM igår att det nästan bara är vätska nu... jag tog ju också plötsligt ett skull upp igen denna vecka.. men hon sa att jag såg svullen ut och att det är vätska ... så tror på detsamma för dig!
  • tovemaja
    Kpax skrev 2015-02-14 14:57:11 följande:
    Men gud vad skönt! Jag har visserligen ätit mycket, men 4kg på en vecka känns inte rimligt i fettvikt!

Nu har jag alltså gått upp 20 kg, och går jag över två veckor och ökar i samma takt slutar jag på plus 40 kg, men det kan bara inte vara möjligt, någonstans måste det ju ta stopp.

Min mamma gick upp 30 kg som sedan rasade av henne, så jag hoppas jag också slipper kämpa :P
    Du KOMMER inte gå upp 20kg på knappt en månad... Lugn! :) ska bli spännande att se hur mycket man kissar bort första veckan sedan!
  • tovemaja

tanken slog mig (jag är lite trög ibland. jag vet!) att nu är det två veckor kvar av februari... sedan är det VÅR månad tjejer! Månaden då våra bebisar kommer! 

När tror ni nästa bebis kommer i tråden? Innan februari är slut? Vem tror ni kommer föda nästa gång? Tror inte det blir jag i alla fall! Sammandragningar men inga onda sådana... inga tecken på att något skulle hända i förtid i alla fall!

Lejonhierta, hur mår du och bebis?

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?