• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

tovemaja skrev 2015-06-13 10:33:43 följande:

Hej! Vi har en superfin dag idag här i Östergötland och så även igår... Vi spenderade dagen nere vid sjön som gränsar till vår tomt, Folke sov i vagnen halva dagen. På kvällen var vi hos grannarna och spelade spel och käkade middag utomhus. Kändes löjligt idylliskt!

Idag kommer några vänner hit och sover över. Lite nervös dock, enligt wonder weeks appen ska en lååång "moln-period" börja nu strax... Har haft så fin bebisperiod nu! Det är så skönt att ha min man hemma 4 dagar i veckan!

Solade lite igår, vet någon av er om solen kan bleka bort hormonranden? Fick en rätt stark under naveln (svag över) och vill bli av med den! Visst har den blekts något, men det går så låååångsamt! De lila bristningarna på brösten bör väl blekas av solen i alla fall...

Jag tyckte att mycket av hormonranden (och fläckarna jag fick vid naveln) gick att gnugga bort faktiskt. Har du provat det? Peeling eller fuktig handduk efter dusch. Kanske var jag som var smutsig bara?! :P
  • Kpax
    laila88 skrev 2015-06-13 14:37:12 följande:

Ja men precis, den mängden tid man hade då man satt å väntade på att bebisen skulle komma är ju som över. Nu har vi alla en ny människa att lägga sin tid på! :D

Måste lätta på trycket i hjärnan och förutsätter att det inte kommer ut nåt, trots att jag inte är direkt Anonym här. Kör en chansning att inte nån utomstående går in i vår grupp och läser. Det är nämligen så att jag har haft otroligt mycket mensvärk idag. Och lite nojjig kan jag inte undgå att bli, Att man ska ha lyckats bli gravid såhär fort igen. Men bör ju inte vara troligt med både amningen och kondom. Så är nog bara huvudspöken. Men känns ju inte optimalt om så skulle vara fallet alltså.

Ammar ju nästan varje mål innan hon får ersättning. Sen plus kondom. Borde ju vara 100% säkert nästan, kondom täcker väl ca 97% skydd och amningen dom resterande procenten. Så tänker jag iallafall men. Kan ju också vara helt ute och cykla.

Med kondom ska det ju vara lugnt! :)
  • Kpax
    septemberbarn08 skrev 2015-06-13 09:49:55 följande:

Idag väntar marknad 2mil bort! Jag ska ärligt erkänna att jag hellre stannat hemma i soffan då de senaste två veckornas stress och flängande gjort att jag har ont överallt och är riktigt trött.. men har man lovat ungarna så är det väl bäst att hålla det.

Blir första gången jag fäller ihop och lastar in vagnen i bilen sen vi fick hem de = inser att jag hållit mig i min bebisbubbla på tok för länge nu. Babybjörnen är med också då Selina visat både igår och idag att det är lite "klängigt" nu. Dom har väl nån tillväxtperiod vid 3månader har jag för mig och hon blir ju 12 veckor på onsdag så jag skyller på det;) inte så att hon bara skriker men hon vill inte gärna vara någon annanstans än i min famn, gärna med bröstet i munnen hela tiden;)

Gick det bra idag?

Jag är också bebisbubbleisolerad fortfarande. Det känns bara så bökigt att ta sig iväg någonstans när hon skriker på motorvägen (för rakt och monotont?), skriker om vagnen är stilla, och ska äta varannan timme.
  • Kpax

Är det någon av er som har koll på tyger på nätet?

Jag är ute efter stretchiga och sköna trikåtyg med fint tryck. Ekologiskt är en bonus.

På Instagram är det många som säljer barnkläder i fina tyg, men var sjutton köper de tygerna?? Jag hittar något enstaka, men långt ifrån alla.

Här är exempel på tyg jag vill hitta:

Fast ännu hellre med glasstrutar, enhörningar, regnbågar eller annat festligt!

• Kpax
    Kpax skrev 2015-06-14 10:25:55 följande:

Är det någon av er som har koll på tyger på nätet?

Jag är ute efter stretchiga och sköna trikåtyg med fint tryck. Ekologiskt är en bonus.

På Instagram är det många som säljer barnkläder i fina tyg, men var sjutton köper de tygerna?? Jag hittar något enstaka, men långt ifrån alla.

Här är exempel på tyg jag vill hitta:

Fast ännu hellre med glasstrutar, enhörningar, regnbågar eller annat festligt!

Och små frukter!
  • Kpax
    Mildamilda skrev 2015-06-14 18:24:05 följande:

Har du kollat stoff & stil?

Ja. De har mycket fint, men inte tygerna på bilden. Fattar inte var de är köpta alltså, många på Instagram syr av samma, så någonstans går de ju att köpa. Nåja, jag ska väl inte sy precis nu i alla fall.

Tack :)
  • Kpax
    Mullan skrev 2015-06-15 08:46:58 följande:

Fysiska tygaffärer kanske?:)

Ja... Kanske det. Jag är så van vid att nätet har mer än fysiska världen, så jag har inte tänkt på det, haha :) Jag får hålla ögonen öppna när jag åker till en större stad (vi har ingen tygaffär längre).
  • Kpax
    tovemaja skrev 2015-06-14 19:49:34 följande:

Jag kan då inte gnugga bort min :(

Nej, min är inte heller helt borta, men bra mycket försvann! Eftersom det är en pigmentförändring orsakad av graviditetshormoner borde den inte bli tydligare när man solar, tycker jag. Men jag vet inte.
  • Kpax
    septemberbarn08 skrev 2015-06-15 18:41:40 följande:

Jag gillar inte alls vanish, tycker inte de tar bort några fläckar överhuvudtaget:( jag la alla kläder i blöt med en skopa vanish men tyvärr får jag nog slänga Selinas kläder för det var VÄLDIGT gult:( hoppas inte det var mer än hennes klänning som blev förstört bara.. har inte alls lust att lägga pengar på kläder åt mig själv just nu.

Jag har en flaska Ta Bort stående vid skötbordet. När något blir bajsigt sprayar jag direkt, och det har funkat kanon hittills. :)
  • Kpax

Jag tycker det ska bli jättekul att börja med smakisar! Jag har tänkt att det ska vara just smakisar, det är inte så att jag ska försöka få henne att äta mat vid fyra månader.

Däremot börjar jag jobba när hon är 8 månader, så då vill jag att hon ska kunna äta mat när jag jobbar (planen är att delamma).

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?