• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

LillLouise84 skrev 2015-06-09 11:17:42 följande:

Jag har också ca 4 kilo kvar. Jag ska väga mig i morgon. Sen viktutmaningen drog igång så har jag tappat 3 kilo, så jag har misslyckats om jag inte tappar två kilo på en vecka nu. Men jag har varit sjuk i fem veckor och gjort kanske fem promenader totalt på fem veckor så där har jag nog en stor anledning plus att vi haft tårtkalas varje helg den senaste tiden. Men idag började jag om med mitt nya liv. Nu ska jag kapa bort godis, glass, fika och mackor. Bara min förkylning försvunnit så ska jag släpa mig iväg gymmet.

Jag har inte koll på när vi började, och inte heller på hur mycket jag tappat sen dess (men det kan jag kolla), så jag vet inte om jag klarat det eller inte.

Men sen jag började tänka mig för med kosten, och började gå promenader har jag i alla fall börjat tappa runt 0,5kg i veckan igen.

Fast nu bakade jag kladdkakemuffins, så jag är inte så värst duktig just nu.
  • Kpax
    tovemaja skrev 2015-06-09 11:21:22 följande:

Jag har precis gått under 78 och har nu 2,5kg kvar men precis som du Kpax ser magen inte direkt platt ut nu :) ska se om jag kan lägga upp en bild! Vi delade grav-magar, kanske kan dela post grav-magar också :)

Modigt!

Extra roligt är det ju om man har en före-bild, men det har inte jag. Ska ändå försöka ta en bild nu och jämföra om ett halvår eller nåt.
  • Kpax
    Mildamilda skrev 2015-06-09 16:36:06 följande:

Nån mer bebis som börjat dregla?

Ja, jag vet inte riktigt när hon började, men nu måste hon verkligen ha dregglis på sig, annars är hon dyngsur inom några minuter.
  • Kpax
    ebe91 skrev 2015-06-09 19:33:23 följande:

Fick hem förlossningsjournalen idag, hahah!

Haha, vilken rolig jämförelse du gjorde!

Jag har fått min också, men jag har inte läst igenom den än. Förutom hos barnmorskan då, där gick vi ju igenom den lite snabbt och så skulle jag höra av mig om jag hade några frågor när jag hade läst igenom den i lugn och ro.
  • Kpax
    Mildamilda skrev 2015-06-09 23:23:45 följande:

Ok jag tyckte det kändes tidigt att börja dregla men då var det flera... Än så länge är det bara lite. Inte börjat med dregglis än...

Josefin är ju född 9/3, och du var några veckor senare va? Skulle tro att det är 2-3 veckor hon dreglat ordentligt, så i så fall började de nog ungefär samtidigt :)
  • Kpax
    LillLouise84 skrev 2015-06-09 21:55:37 följande:

Idag körde jag igång hårt. 9 km med syskonvagnen och hund, det känns i benen nu när jag knappt gått på en månad. Vi har som sagt käkat tårta typ fem helger i rad och de sätter sig direkt på magen. På fredag ska vi på studentfest och på lördag på 30 årsfest. Det är inte bra för figuren.

Sista helgen i juni ska vi döpa våran pojk och då hade jag velat vara på noll. Ca 4 kilo på 3 veckor blir tufft.

Jäklar! Nio kilometer, det är ju jättebra jobbat!

Jag ska se om jag orkar gå en riktig långis imorgon.
  • Kpax
    Mimipig skrev 2015-06-10 00:15:01 följande:

Jag sov alltid på rygg förut. Fick sluta med det i sjunde månaden. Nu vill inte kroppen tillbaka till ryggläge, utan jag väljer ofta sidan, trots att jag vaknar med ont i axlar ich knän av det. Och trots att jag vill vänja mig vid rygg igen. Någon mer?

Ja!

På grund av foglossningen kunde jag inte ligga på rygg från och med tredje månaden ungefär, och jag har fortfarande inte kommit in i det. Nu när jag äntligen kan ligga hur jag vill blir det ändå sidoläge...
  • Kpax
    tovemaja skrev 2015-06-10 06:42:11 följande:

Folke blir också tumsugare! Har helt slutat med napp men hittat tummen... På gott och ont! En napp kan man ju ta bort, svårare att ta bort en tumme :) men en tumme tappas å andra sidan aldrig bort!

Inatt hade Folke en kanonnatt och sov massor.,. Men vad händer med mig då? Jag ligger klarvaken och kan inte sova alla! Sovit MAX 4 timmar och Max 2 sammanhängande. Detta blir en lååååång dag! Är dessutom själv hela dagen och kvällen..

Hur har ni det?

Vår natt var fantastisk. Hon somnade som vanligt efter en timmes liggamning i soffan 22-23, och sen sov vi till strax efter 8. Oförskämt bra, hehe. :)
  • Kpax

Jag råkade snubbla in på en Instagram tillhörande en tjej vars barn dog i cancer vid åtta månaders ålder. Nu kan jag inte sluta gråta. Fy fan vad ofattbart och genomjävligt. Livet är så skört, och Josefin får aldrig aldrig försvinna.

Jag har självklart alltid tyckt att det varit fruktansvärt när föräldrar förlorat sina barn, men sen Josefin kom har jag verkligen blivit extremt blödig. Det räcker med att jag läser att folk går samman och hjälps åt (till exempel går skallgång, eller hjälper en tiggare, eller manifesterar mot rasism eller något) så kommer tårarna. Glädjetårar i det fallet.

• Kpax
    Lavish skrev 2015-06-10 18:42:04 följande:

Ja det håller jag med om. Innan barn var jag ganska hårdhudad och det skulle ganska mycket till för att jag skulle bli berörd om det inte rörde nån jag kände.

Efter första barnet var det en chock, jag kunde börja gråta även över hemska saker som hänt vuxna, med tankarna om att "det där var också någons bebis en gång". Har nog gjort mig till en något bättre människa. Genom barnen har liksom varje liv fått ett värde för mig som det inte hade på samma sätt innan. 

Ja, just det där med att alla varit bebisar berör mig djupt nu för tiden. Antingen var de villkorslöst älskade ("och nu har något så hemskt hänt dem"), eller så fick de inte den kärlek och trygghet de behövde och förtjänade ("och därför gick det illa för dem", typ).
    LillLouise84 skrev 2015-06-10 22:10:30 följande:

För 10 år sedan kunde ta mig tusan inget få mig att gråta, men nu herregud vad blödig. Det räcker med att dotterns dagiskompis bröt benet så typ bölar jag.

En kompis till mig ringde häromveckan och berättade att hennes barn hade fått kusiner (tvillingar) den ena hade dött efter några dagar och den andra var det inte säkert med hur det skulle gå. Jag mådde dåligt i flera dagar av tanken och då vet jag inte ens vilka föräldrarna är.

Nej fy fan... Stackars stackars stackars föräldrar!

Jag tittade på Kalla Fakta om mamman och barnet som dog på BB Sofia. Jag känner mig så tacksam över att jag och min flicka klarade oss utan problem.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?