-
Nej, du var nog inte smutsig - den går att gnugga bort efter ett tag :)Kpax skrev 2015-06-13 21:03:19 följande:Jag tyckte att mycket av hormonranden (och fläckarna jag fick vid naveln) gick att gnugga bort faktiskt. Har du provat det? Peeling eller fuktig handduk efter dusch. Kanske var jag som var smutsig bara?! :P
-
Jag har inte haft någon önskan att folk ska glo på mig i bikini sen jag var tonåring, haha. Just nu känner jag att bikini i sommar nog inte är så farligt eftersom jag ändå gått ner så pass att jag inte känner mig fet längre, och med en liten bebis i famnen blir man förlåten den lösa magen. Men däremot har jag ingen aning hur jag ska hitta en snygg bikini som håller brösten på plats?! Två stycken hängiga skinnpåsar - det är ju nästan som att försöka fånga flytande vätska i två kupor ;)Lavish skrev 2015-06-13 21:53:23 följande:
Idag har jag varit och köpt en bikini iaf! Jag hittade en svart med en hög trosa som går över naveln, så att nästan alla bristningarna döljs. Till en bygelBH med lite klyfta i fåfängt hopp om att det ska lura blicken bort från valkarna...
Finns väl ingen anledning att ljuga för sig själv, jag ser ut som en tjockis i den med, och kommer väl antagligen att vara en tjockis sommaren ut åtminstone. Men åtminstone inte som en iögonfallande tjockis, ingen lär bry sig om att glo på mig i negativ bemärkelse, och det är mer än jag hoppades på...
Att ingen annan än möjligtvis sambon lär glo i uppskattande bemärkelse heller får man väl leva med när man fyllt 30 och har två barn antar jag.
-
Hm, då kanske din måste blekna då :) Men att sola den kanske riskerar att göra den permanent?! Ex ärr ska man ju inte utsätta för sol så man vet ju inte hur det är med annattovemaja skrev 2015-06-14 19:49:34 följande:
Jag kan då inte gnugga bort min :(
-
Jag har en pigmentfläck på magen (som jag haft i typ 20 år) som blir 5 nyanser mörkare än resten av magen när jag solar på sommaren. Man vet inte förrän efteråt helt enkelt :)Kpax skrev 2015-06-15 10:09:55 följande:Nej, min är inte heller helt borta, men bra mycket försvann! Eftersom det är en pigmentförändring orsakad av graviditetshormoner borde den inte bli tydligare när man solar, tycker jag. Men jag vet inte.
-
Dregglisarna med fleece tycker jag också verkar varma, de liknar mer en varm halsduk än en dregglis. Vi har bara såna helt i tyg.ebe91 skrev 2015-06-15 18:55:12 följande:Tycker det känns så varmt med fleece nu under sommaren... Dregglisarna jag beställde verkar ändå tåla en del, är 3 lager ganska tjockt tyg och när översta lagret är genomblött är understa lagret fortfarande torrt :) men det hinner gå några dregglisar under en dag om ungen ska vara någorlunda torr ;)
-
Jag verkar aldrig märka av dessa utvecklingssprång på Tage. Idag när jag tyckte att han varit lite mer gnällig i två dagar tänkte jag att nu(!) är det säkert ett sånt på gång, men så kollade jag appen och såg att så inte var fallet :)
-
Jag tror också att min mage är helt som den ska, men jag är livrädd för mitt underliv. Dessvärre har jag blivit väldigt slö på knipandet :(Kpax skrev 2015-06-17 23:36:14 följande:Ibland kommer marshmallowkänslan tillbaka, så jag är rädd att det är något jag gör fel eller för tidigt.
Vi har tyvärr ingen mammaträning här, och jag tror inte att sjukgymnasterna har så stor koll på träning efter förlossningen. Barnmorskan hade ingen aning och visade inget intresse. Bara konstaterade det där vanliga med att undvika hopp. Jag kanske är för nojig, det kanske bara är hopp och eventuellt löpning jag behöver undvika?
Magen är jag inte orolig över, den känns bra och "tät" under allt löst ;) Det är underlivet jag oroar mig för, men barnmorskan säger bara att det är bra, fortsätt knip, det tar tid för kroppen att komma tillbaka. -
Jag har nog aldrig firat midsommar med stor fest så där som man hör att andra gör. Nu de senaste åren sen jag träffade min man har vi firat i hans föräldrars stuga. I år var vi 4 vuxna och två barn, inget stort firande med andra ord :)LillLouise84 skrev 2015-06-19 23:28:04 följande:
Sånna här dagar känner jag mig så tråkig och halvt utanför. Alla människor har världens fester inplanerade och det är så stort. Vi firade inte mer än en vanlig lördagskväll, lite grillat och jordgubbar med glass till efterrätt i sällskap med den siste singelkompisen (så vi fick lite social tillvaro i alla fall). Men vi orkar liksom inte mer än så.
-
Samma för oss, Tage bajsar var 3-5 dag så jag skulle få stå lääänge vid toan/handfatet ;)LillLouise84 skrev 2015-06-22 21:00:46 följande:Man får gnälla. Det behöver man med vakna nätter och en kropp som inte är som förr.
Jag skulle gärna testa men vi får vara glad om det kommer bajs en gång i veckan. Igår jublade vi när han bajsade med bara 4 dagars intervall. -
Alltså, springmask - hur fantastiskt är inte det?! Dottern på 5,5 år har panikkli i rumpan för andra kvällen i rad. Fy fan!!