Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mimipig skrev 2015-05-25 13:58:44 följande:

Vägt mig idag: 75,6 kg. 600 gram ner än från förra v, jag får vara nöjd med det. Har insett att snittakten är 0,5 kg/v för mig. Det är helt ok, även om jag hade en naiv dröm om 1 kg/v och vara tillbaka till midsommar. Men äsch. Jag ska bli så lycklig när jag är under 75. Sen är delmålen: 70 kg, (inskrivningsvikt) 68 kg (kissa-på-Stickan-vikt) och 65 kg (min perfekta slankvikt).

Det är jättebra att ha små delmål så att man kan glädjas längs vägen!

Jag ligger på 66.6 kg nu. Mina delmål längs vägen är 64.4 kg (inskrivning), 62.5 kg (kissa-på-stickan) och sen 60 kg bara för att det är nästa 10-tal. Min målvikt är 57.5 för då är jag tillbaka där vi började gravidresan, men når jag 58.5 är jag jättenöjd!!
  • snö 81
    tovemaja skrev 2015-05-25 13:53:26 följande:

Även jag har en harmonisk period nu.. Specielltär det skönt att han sover regelbundet på natten. Jag vet vad jag har att vänta i uppvak och vet att jag kan somna om med honom mellan 07 och 10 så det är ok om jag bara får sova ett par timmar fram till 06.

Han är även nöjd med att ligga ganska långa stunder i sitt babygym eller "på vädring" på en frottéhanddukar på golvet bara.....

Jag har märkt att Tage är i princip bara nöjd att ligga i sitt babygym om han får ligga "på vädring". Men pojkar kan ju få iväg en jäkla stråle när dom kissar så även om han ligger på handdukar och plastad frotté så är det kiss överallt efter en stund :)
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-05-25 12:43:38 följande:
    Jag tycker också det är rätt "behagligt" just nu. Dagarna går utan större problem och jag hinner känna att jag faktiskt njuter väldigt mycket. Men som du säger vet jag ju att det kommer en jobbigare period. Mina andra två började inte krypa förrän de var 9-10 månader och gick inte förrän de var 15-16 månader men det är ju en lååång och rätt jobbig tid när de tar sig fram och river och sliter i allt och innan de blir så stora att de förstår bättre. En vilding på 1,5år kan man ju liksom inte ens lämna en minut för att gå ner i tvättstugan.. minns att jag tänkte i julas att "bäst att njuta för nästa jul blir det nog inga dukar och ljuslyktor på borden" :P
    Ja, 1,5-åringar brukar jag likna vid huvudlösa hönor ;) Dom bara går och är snabba som tusan, men har inget förstånd och kan vara puts väck på några sekunder...

Min dotter ålade sig fram när hon var 5 månader, kröp och reste sig upp när hon var 6 månader, gick med stöd framför sig när hon var 7 månader och gick helt själv när hon var 10,5 månader så jag hade fan inte en lugn stund. Hoppas Tage tar det lite mer med ro :)
  • snö 81
    Mimipig skrev 2015-05-25 13:48:50 följande:
    Nä, fy! Stackars er!? Att ta in på nåt all inklusive vid Medelhavet i tre månader är inte ett alternativ? smile1.gif
    Det lät ju som en lysande ide - jag ska ringa Länsförsäkringar och höra om dom betalar ;))
  • snö 81
    Mimipig skrev 2015-05-25 19:01:37 följande:
    Ja, verkligen. Och i ärlighetens namn väger jag bara 65 om jag bantar och tränar mer än vanligt, så det är inte min naturliga vikt heller, 67 är egentligen min riktiga vikt. Jag märker ändå stor skillnad på den 5 kg jag gått ner hittills på kläder och kropp. Så 5 till är ju faktist större procent av totalen för varje gram som går...
    Ja, 5 kg är ungefär en storlek på kläder så det märks verkligen. Jag kom faktiskt i mina pre-preggojeans igår, dom satt till och med riktigt bra :) Dock är det inte jeansen från när jag vägde 57, snarare mellan missfallen när jag vägde runt 61-62 kg, men ändå!!
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-05-26 10:28:36 följande:

Invägning idag. Minus 1,2kg. Hurra!

Kan vara en tillfällighet, men kan också bero på att jag bytt frukostmackorna mot chiapudding och lyckats komma ut med vagnen minst en halvtimme varje dag. Ingen PW dock, kroppen pallar inte.

Härligt att vågen pekar neråt. Skönt med promenader, men mindre kul att känna att kroppen inte håller.

Jag kände rätt snabbt att jag kom upp i samma tempo som innan graviditeten, men tyvärr kommer jag mig ut alltför sällan :(
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-05-26 14:30:38 följande:
    20 minuter är ändå bra, då är du säkert snart uppe i 30, 40, 50 osv. Kommer bli så skönt när kroppen byggs upp igen!

Jag har förresten HELT tappat min rumpa, är alldeles platt bak :S
    Jag har hört att folk kan tappa sin rumpa av amning. Det var något som mina kollegor diskuterade när jag var gravid med min dotter för 6 år sedan. Jag väntade att det skulle hända, men min rumpa förblev stor och rund :)
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-05-27 10:16:03 följande:

Visst har jag skrivit i tråden tidigare om hur braaa det är att bo i ett barntätt kvarter och hur trevligt det är att barnen har mycket kompisar i närheten?

I take it back!

Det är jättekul för barnen att ha många kompisar på kvarteret, men då när dom leker hos någon annan :)
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-05-27 19:03:42 följande:

En annan anledning att bli arg på sina grannar; när man lagat mat och ropar in sina barn vid 16.30 och grannen ropar tillbaka "dom är nog inte hungriga nu för dom äter glass" och så kommer ungarna hem med varsin BÄGARE MJUKGLASS!

På en onsdag? Precis vid middagstid?

Sonen har känslig mage och den där mjukglassen vet jag kommer göra susen för tarmen.

Dottern har två hål i tänderna som vi springer hos tandläkaren en gång i veckan för att lyckas laga (hon är väldigt tandläkarrädd).

Tack liksom! Nej, ingen av dem åt någon middag!

Sådär är det när dottern är hos en av sina kompisar också. Varenda gång får hon kakor, glass eller liknande. Oavsett dag i veckan.

Förra veckan när jag hämtade henne hade dom munnen full av kaka och när vi gick tog kompisen fram en stor Daimstrut - en onsdagkväll kvart i sju på kvällen!!
  • snö 81

Jag har också försökt skriva massa inlägg från appen, men det går ta mig tusan inte!! Jag sitter ju aldrig vid en dator så appen är det enda jag använder :(

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?