Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Jag ska till bm idag så jag tog mod till mig och ställde mig på vågen i morse. +10 kg. Jaja. Nu är jag beredd om hon vill att jag ska göra det i em. Och då här ser 10 kg ut. V 26.

• Mimipig
    JhjärtaK skrev 2014-12-10 13:42:33 följande:
    Men vilken fin mage! Ser ut som att det är där kilona satt sig, du ser smäcker ut!
    Gulle dig.

Allt bra hos bm idag förutom järnvärdet. Tillbaka till järntabletter och förstoppning då, suck. Men det kunde ha varit värre då klart. Lite cementtarmar är väl ok i jämförelse mot många andra åkommor.
  • Mimipig
    snö 81 skrev 2014-12-11 17:06:11 följande:

Barnmorskebesök idag, v.25+4.

Blodtrycket var fortfarande högt, men tack och liv fortfarande ingen äggvita i urinen.

SF-måttet var 24 cm så det var precis under normalkurvan. Bebisen ville inte alls samarbeta vid hjärtljuden, men tillslut fick hon fram 138

Jag har också 25+4 idag, bf på nya valdagen 22/3. Barn brukar väl inte vara så punktliga, men jag lär nog förtidsrösta ändå... Och hoppas att alla på BB är politiskt ointresserade om bf stämmer.
  • Mimipig

Hur sover ni? Jag tror inte jag kan ligga på rygg mer, mår lite illa av det och det börjar kännas obehagligt tungt på magen, som om jag hade staplat telefonkataloger på den. Är det den där nerven eller venen som är i kläm? I övrigt är sömnkvaliteten rätt kass - vaknar många ggr och drömmer mardrömmar nästan varje natt. Hur har ni det?

• Mimipig
    JhjärtaK skrev 2014-12-17 14:08:08 följande:
    Haha, ja att raka bikinilinjen blir verkligen något av en chansning smile2.gif . Jag måste kolla i spegeln sedan för att se hur det blev, hehe.
    Jag epilerar alltihop, ben som bikini, och det funkar fortfarande fint att nå överallt. Snart ser jag väl inte längre vad jag gör, men då får det väl sitta några rymmare här och var. Jag har aldrig fött barn förut, men jag tänker att det kanske är smidigt för alla med en ren arbetsyta... Även om det nog är en bagatell egentligen.
  • Mimipig
    Trollunge85 skrev 2014-12-18 08:50:53 följande:
    Funkar det bra att epilera bikini? Jag kör på benen men bikinin fick jag aldrig riktigt till. Tyckte epilatorn var för stor eller så är det jag som har dålig teknik. Och rakhyvel kändes sådär så då blev det salong till slut.
    Nja, jag brukar "köra på känsla" beträffande bikini/underliv. Jag ser ju inte riktigt, men det känns ju när det det slutar rycka. Vette tusan om det kan kallas teknik, men det funkar dör mig trycker jag.
  • Mimipig

Jag måste bara få visa - jag har precis sytt klart det babylapptäckeprojekt som avstannade mitt i för några månader sen. Jag ska ge det till en kompis som har FB tre dar före mig.

• Mimipig
    Trollunge85 skrev 2014-12-19 08:51:17 följande:
    Jättefint! Vad har du fodrat med?
    Vanlig, fluffig vadd från Ohlssons Tyger. Allt är därifrån förresten. Har för mig att allt material gick på ca 350 kr. Nu ska jag ge mig på att sy en större variant, 1,5x1,5m att ha som lekfilt. Det är ju trots allt en jäkla tillfredställelse att tillverka något själv, även om det verkligen händer sällan.
  • Mimipig
    Kpax skrev 2014-12-19 20:33:03 följande:

V 30 idag, och plus ytterligare ett kilo.

Det känns som magen växt två storlekar på ett par dagar bara, pust och frust.

Jag har fortfarande inte hört något från Försäkringskassan, så jag antar att jag får vänta tills efter helgerna. Då är vi inne i vecka 2, och det är från och med den veckan jag sökt graviditetspenning... Fan också, jag fattar inte hur jag ska orka. Jag har ju inte julledigt heller, utan jobbar istället mer nu.

Men bebisen verkar må bra i alla fall, och det är huvudsaken :)

Min mage har också exploderat i storlek den veckan. Känns som om det tankats på fem liter fostervatten över en natt. Han tar simborgarmärket där inne. Nu börjar det bli lite jobbigt rent fysiskt, magen stramar, spänner och är konstant påtaglig. Jag gissar att det bara är ett smakprov på vad som komma skall...
  • Mimipig
    Nixe skrev 2014-12-20 20:40:46 följande:
    Min kompis har brio go next och köpte paketet med babyskydd och hon är supernöjd med allt så det verkar vara en kanonfinvagn + skydd. Vi köpte en bugaboo buffalo men den modelen som kommer i februari så det blir att hoppas att som håller sitt löfte om snabb leverans sen :)
    Vad är det gör modell sim kommer i februari? Vi planerar också att köpa en Buffalo... Vad har jag missat för nyhet?
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?