BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Grattis! Jag har precis börjat med snabba promenader men efter 20 min måste jag sakta ner rejält.
Jag har förresten HELT tappat min rumpa, är alldeles platt bak :S
Grattis! Jag har precis börjat med snabba promenader men efter 20 min måste jag sakta ner rejält.
Tror inte den som jobbar förstår hur krävande det är att vara hemma om de inte varit det även om de säger att de fatta... Min man kan komma hem och lire försiktigt säga "jag trodde du skulle hunnit... " och så nåt typ fixat köket. Jaha trodde du?! Jag har för fan knappt hunnit äta, vilket han vet, men han fattar inte
Jag blir vansinnig inombords när min man öppnar munnen om att han är trött eller annat gnäll. Hans tillvaro är så mkt enklare än min, och det vet han, så han borde ha vett att hålla tyst. Vilket han gör för det mesta. Men jag blir också irriterad när han påpekar om han gjort något som han anser är utöver det vanliga "jag har dammsugit/har du sett vad fint jag gjort i badrummet/jag gör faktiskt rätt mkt hemma". VILL DU HA EN APPLÅD ELLER? Jag gör tre ggr så mkt men jag håller inte på och bokför detta.
Avgudar mina egna barn men har svårt för andras.
Det är ett evigt springande här och man får tammefan ALDRIG vara ifred! Förra sommaren förstördes hur mycket som helst på gården och en dag hittade jag en unge HOPPANDE på en av våra bilar! (Jo jag drog en väldigt barnvänlig ramsa då)
Nu har vi en granntjej som är här vid 7 på morgonen och vid 8 på kvällarna, och när som helst däremellan. Inte så att hon knackar på dörren och väntar utan hon SLITER upp dörren och VRÅLAR "halåååå". Det är jättetrevligt när man precis fått Selina att somna och de äldre barnen börjat varva ner på kvällen för att vi ska upp dagen efter. Eller när man står halvklädd på morgonen och inte ens hunnit äta frukost. Eller när man sitter och ammar och hon dundrar in och ska kolla på den söta bebisen och lämnar dörren på vid gavel så det drar kallt på bebisen. Låsa dörren hjälper liksom inte för då står hon och sliter och bankar tills vi öppnar.
Ibland vill jag bara flytta ut i skogen där det inte finns en granne på några kilometers avstånd!
En dålig natt igen:( jag vaknade kl 2 av extremt illamående.. Min ibs har varit helt otroligt bra i över 7 veckor nu, såhär bra har min mage inte mått på över 5år. Jag har förstås varit överlycklig över det.. MEN, 2 gånger nu på en vecka har det kommit såna här tvärstunder då det bara vänt sig i magen. Inatt blev det alltså kl 2.. det gick över efter ett tag men då låg Selina och prutade för fullt bredvid.
Hon har inte alls ont i magen, gråter inte.. men hon rör sig en del innan hon får ut pruttarna och då vaknar ju jag. Har inte ätit något hon borde ha reagerat på så jag tror det beror på att vi liggammar hela nätterna och då tas hon ju aldrig upp för att få rapa. Och hur löser man det egentligen? Ska jag rapa henne på natten får vi inte sova något alls:/
Det är ju huvudsaken att dom inte har ont men när Selina rör sig så vaknar ju jag:/ ger du Josefin minifomdroppar? Jag tror jag ska gå och köpa det idag och se om det hjälper. Då kanske hon får ut pruttarna lättare utan att böka runt. För att plocka upp och rapa henne på natten går liksom inte.. jag somnar ju om medan hon äter och hon äter tills hon somnar, ska jag då ligga vaken och vänta tills hon ätit klart och sen plocka upp henne så får jag ju ändå börja om med att amma för att få henne att somna igen = ond cirkel! Blir mycket droppar bara, d-droppar, sempers magdroppar och så minifom;)
Fick förresten hem de nya napparna igår som jag beställde. De från tommee tippee tog hon efter lite lirkande men den flög ut lika snabbt som jag provade släppa den. De från philips avent tog hon nästan direkt och höll kvar en stund.. men det var bara en gång hon lyckades suga fast den, sen spottar hon ut den:/ verkar som att hon inte alls förstår vad hon ska göra med napparna.. tungan flyger runt i munnen och liksom trycker ut dem! Ska försöka fortsätta lirka med de här två sorterna och se om hon lär sig, annars får jag nog ge upp och inse att hon inte är någon tuttbebis..
Min sambo (som haft ont i ryggen fyra månader och feber drygt en vecka) ställde sig bredvid barnet som jag just lyckats söva och ROPAR "kan jag pausa tvättmaskinen?". Barnet vaknar och han slinker ner i badet. Jag sätter barnet i babysittern och försöker roa henne samtidigt som jag fortsätter laga mat, och då bajsar hon så det krävs en dusch.
Sambon tar sig suckande och stönande tillbaka till soffan. Utan att sätta igång tvättmaskinen igen.
Alltså...
Ja det låter väldigt bekant. Sambon stökar inte ner så mycket, men det han gör ser han aldrig. Han skulle kunna ställa en pantburk någonstans där den inte ska vara, och den skulle kunna stå kvar där i månader eller i värsta fall år för att han helt enkelt inte skulle ha tänkt "där ska den ju inte vara" och gått med den till insamlingen.
Likaså har jag röjt bokhylla efter bokhylla på tomma kartonger för teknikprylar han köpt. Han tar ut grejen han köpt och börjar använda den, men orkar inte plocka isär förpackningen för återvinning utan ställer den på en hylla. Till en början kan det väl verka begripligt när det är manual och nån sladd kvar i lådan, men jag har hittat kartonger från grejer som gått sönder och slutat användas för flera år sen. STORA kartonger.
Är det bara jag som tycker det är svårt att klä bebis nu?
Mössa, inte mössa? Tröja? Jacka? Vantar?
Igår skulle jag ut med bilen och Selina hade bara kortärmad body på sig så jag drog på en huvjacka.. och en tunn mössa. Hon var genomblöt av svett när vi kom hem. Då var det ändå regnigt och dåligt väder igår.
Idag är det soligt, 12,8 grader hade vi i skuggan för en stund sedan. Ska jag dra på mössa? Ser det naket ut utan? Ska hon ha något på händerna? I vagnen är det ju vindstilla men ändå.
Till de äldre barnen har jag en tumregel att över 10 grader = utan mössa (så länge det inte blåser storm).
Hur ni ser på fleece till barn? Vi har inte så mycket i fleece men babywrapen är innertyget i flecce och så har vi nån begagnad overall vi fått som är i fleece. Att fleece inte är bra för miljön har jag ju hört så därför har vi inte så mycket. Enligt svärmor verkar det vara det värsta man kan sätta på sitt barn. Är flecce så illa som hon får det att låta? Många barnkläder är ju gjorda i fleece och på 1177s sida vet jag att de rekommenderar att man ska klä med fleece ( eller ull) som ett mellanlager på vintern.
På sommaren ska de väl oftast ha solhatt på sig istället om man är utomhus.