• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

ebe91 skrev 2015-05-16 13:15:50 följande:

Ja, alltså vi har alltid pratat om att vi vill ha barn rätt tidigt. Båda är ju bara 23 år nu (har dock varit tillsammans i snart 8 år) och det enda vi väntade på var att jag skulle plugga färdigt o få en fast tjänst. Och det var han som frågade ifjol om vi inte skulle börja försöka, så han var helt klart med på det. Från början efter förlossningen var han mycket mer hjälpsam, men då var ju Bosse nöjd bara av o ligga bredvid en.

Nu fick jag också veta att han var ut på krogen igår. Det var den "middagen" det.

Ja dåså, då är det inte för att han tycker att det var mest du som ville (inte för att det är någon ursäkt). Fy vad sur jag hade blivit!!
  • Kpax
    ebe91 skrev 2015-05-16 18:47:21 följande:

Enl sambon har Bosse vänt sig från rygg till mage idag, 2 gånger! Typiskt att jag missade det :(

tovemaja skrev 2015-05-16 19:36:27 följande:

Wow! Folke vände från mage till rygg igår för första gången och tyckte det var tidigt med från rygg till mage känns betydligt större :)

Oj, duktiga killar! Vi är inte ens nära här vad jag har sett :D
  • Kpax
    Mildamilda skrev 2015-05-16 21:01:33 följande:

Nån mer bebis som vill amma/snutta typ konstant på kvällen. Isak är bara nöjd vid bröstet från ca 18-19 till vi hår och lägger oss typ 22:30 då han äter och snuttar till han somnar. Kan gå bra att ligga på skötbordet några minuter. Känner mig lite låst.

Ja... Alltså Josefin är ju väldigt missnöjd på kvällarna, men det är inte säkert att bröstet duger heller, ibland snuttar hon bara en minut och sen ligger hon och vevar och sparkar och är arg. Om jag bara ligger kvar då (liggammar) brukar hon till slut ta bröstet och somna.

Men hon ammar inte konstant, dels för att det ändå inte är riktigt det hon vill, och dels för att rekommendationen att inte amma oftare än varannan timme fortfarande hänger kvar i oss. Fast nu har hon inte ont i magen, så för den delen är det väl fritt fram.
  • Kpax
    septemberbarn08 skrev 2015-05-16 20:24:17 följande:

Vi är inte heller ens i närheten.. men det beror ju mycket på att hon väääldigt sällan vill ligga själv. Svårt att öva på sånt när man är i famnen liksom;)

Jo, det är iofs sant här också. Nåja, det finns inga tioåringar som inte kan vända sig (om de inte är funktionshindrade förstås), så det kommer säkert! :P
  • Kpax
    tovemaja skrev 2015-05-17 23:16:58 följande:

Så stillsamt det varit här idag! Jag har varit tyst för Folke har gnällt och tjurat i två dagar... Var dock en Gullunge innan dess.

Minipig: vet inte tyvärr..

Hur ser det ut för er alla med sprutor nu? Är 10 dagar till Folkes vaccination och jag är så nervös!

Vi har väl två veckor till sprutorna. Här är de visst två sköterskor som sticker samtidigt, har ni också så? Jag är nervös, hoppas jag kan trösta på ett bra sätt, och hoppas att hon inte blir så dålig efteråt.

Josefin har varit lite kinkig och väldigt trött idag. Hon är täppt i näsan också, så jag vet inte om det hör ihop kanske.
  • Kpax

Vägning idag, och jag har gått ner 300g. Jag är ganska förvånad över det faktiskt, den här veckan har jag verkligen inte skött mig.

Men igår kom någon slags inspiration över mig, och den här veckan ska jag äta chiapudding till frukost (istället för två smörgåsar som jag äter nu), och ingen pasta.

Hur gör ni som ammar med gasbildande mat? Jag har tills förra veckan helt hållit mig ifrån bönor, kål, lök och kryddor. Men så sa BVC-sköterskan att om man själv brukar tåla sånt så kan det mycket väl funka bra för bebisen också, så nu har jag ätit lite lök och vitlök utan att något hänt. Idag blir det en Texas chili också, men inte så vansinnigt stark eftersom jag är för mesig för sånt.

Jag ska prova med lite kål eller bönor i veckan tänkte jag!

• Kpax

Har ni hunnit inreda några rum till bebisarna? Jag vet att vi pratade om det för flera månader sedan, men jag har såklart glömt.

Josefin har ett rum, men det innehåller bara en byrå (som jag målat turkos/mint/blå-aktig) och en ful fåtölj som jag inte suttit i sen hon föddes, eller på flera år egentligen.

Jag skulle vilja göra det fint, och har lite idéer, med det kräver pyssel så det blir aldrig av.

• Kpax

Skönt att det inte BARA är jag som inte inrett ett drömrum ;) Och nej det är klart att det inte är speciellt viktigt nu, hon hade säkert inte varit där speciellt mycket även om det var superfint, det kommer sen. Men jag hoppas jag kan få tummen ur, det vore kul om jag fick till det innan hon blir så stor att hon lägger sig i mina planer, hehe.

Ebe91: Jag hade tänkt mäta mig, men måttbandet ligger i symaskinslådan i förrådet, så jag orkar inte. Däremot ska jag prova några byxor och se om de fortfarande är lika små!

• Kpax
    LillLouise84 skrev 2015-05-18 20:32:51 följande:

Vi har heller inget rum till bebisen. Vi bor fyra personer på ca 60 kvm fördelat på tre rum och kök. Så när vi plusade med nr två så tog vi tag i att göra i ordning gästrummet där vi bara slängt in dotterns säng. Så i höstas målade och tapetserade jag barnrummet i grönt, turkost och orange. Och nu har vi en stor säng och en spjälsäng så båda ska kunna bo där sen.

Men vi har börjat planera för en utbyggnad på två rum och ett till badrum. Men det är ett stort projekt några år framåt.

Vi har också en trea, så om vi får ett barn till har vi tänkt att de ska dela. Det funkar säkert alldeles utmärkt några år tills vi känner oss mer motiverade att köpa hus! :)
  • Kpax
    tovemaja skrev 2015-05-18 22:54:11 följande:

Vi bor väldigt stort i hus på landet men kommer ändå låta Folke dela med eventuella syskon... Tror det är jättebra av flera anledningar. Sedan får man värdera om när/om de ber om eget rum som äldre.

Ja, när barnen är större förstår jag att de vill ha eget rum, och det ska våra få. Men sånt tänker man väl inte ens på när man är liten, då är det nog mest kul och tryggt att dela tänker jag mig. Jaja, vi får se :)

En nackdel med att dela är väl nattningar och uppvak, som någon sa. Beror säkert på åldersskillnad och individerna.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?