Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Cymi skrev 2015-04-09 05:50:26 följande:

Värsta jävla natten. Ge mindre mat, jo tjena! Gav 100 istället för 135, hon har vaknat var 90e minut istället för varannan -var tredje timme och har inte velat somna om snabbt. Nu har jag en grinig och kinkig unge som är sur fast hon nyss fick mat -igen- och jag är skitsur som inte fått sova nåt i princip. Nu ska jag testa ge 135 ml max var tredje timme, är hon fortfarande fröken dryg och skitjobbig så skiter jag i den där jävla viktkurvan

Nä, det där tror inte jag på, att ge mindre mat och ha en hungrig unge.
  • snö 81
    laila88 skrev 2015-04-10 21:03:51 följande:

Oj va mitt inlägg är egocentrerat, eller allt fokus kring mina funderingar och känslor.. Men blev nog så för jag hållt allt det inom mig och allt i vardagen handlar om Vilja just nu :) Behövde lätta mitt hjärta lite å se om någon har nån liknande känsla :)

Man får vara egocentrerad ibland också!!

När jag fick min dotter var jag i liknande situation som du (-det större barnet). Jag blev ensam med dottern när hon var 13 dagar gammal. Hennes pappa jobbar på sjön så jag var då ensam dygnet runt i 5 veckor. När han sedan kom hem åkte han till fjällen och körde skoter med sina kompisar.

Det enda jag kan säga är att det är skitjobbigt, men man klarar det!! För mig var bristen på sällskap det jobbigaste så du får verkligen vara tacksam för din son som gör att du får en anledning att laga middag och sitta ner vid köksbordet och såna vardagliga saker.

Jag har för mig att du inte hade jättebra kontakt med din mamma, men jag hoppas du har andra omkring dig som kan stötta, avlasta och bara komma förbi på besök och underhålla dig inland.
  • snö 81
    Smulan 89 skrev 2015-04-11 18:50:33 följande:

Skulle blivit igångsatt den 9/4 kl 09, men värkarna började vid midnatt samma dag, så vi kom in med värkar kl 08:30 den 9:e =) 
    3 tim efteråt, kl 11:34 kom vår dotter. En stor tjej på 5040 g och 55 cm lång. Vi kom hem idag och mår bra. Jag fick en rejäl blödning även denna gång på ca 2,5-3 liter, men mår ganska bra nu.

Grattis!! Det var en ordentlig tjej :)
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-04-11 20:11:03 följande:
    Gud vad duktigt, jag hade aldrig fixat att plugga och skriva tenta nu. No way!

Men idag köpte jag nya amningsbhar och bebiskläder, så jag känner mig också lite duktig, hehe ;)
    Kul med lite shopping, det kan man både bli piggare och gladare av :)
  • snö 81
    tovemaja skrev 2015-04-11 20:35:23 följande:
    Njaaaa... Alltså plugg och plugg, kursen är så lätt att man fixar den utan plugg! En dag pluggade jag inför denna tentan vilket funkar eftersom Nin man jobbar 80% nu och är hemma fredagar med oss. Lätt också eftersom jag läst egentligen samma saker i mina andra ämnen. Språk är ju alltid språk!

Amnings bh ja... Ääääälskar boobs! Beställer från boob.se, mjuka men ger bra stöd. Tips om någon letar efter bra märke...
    Vilket ämne läser du in nu?
  • snö 81
    tovemaja skrev 2015-04-11 21:44:33 följande:
    Svenska som andraspråk...
    Ok. Tänkte när du skrev att det var så lätt kurs - "språk som språk". För i mitt fall är det grym skillnad på typ svenska och franska ;) Men svenska som andraspråk måste ju vara jättekul att läsa.
  • snö 81
    tovemaja skrev 2015-04-12 10:46:50 följande:
    Fast det är ju inte det i uppbyggnaden! I vokabulär såklart men t.ex. Fonetik, grammatik, språkhistoria osv. Är det ju samma grej egentligen :)
    Jo, så är det ju. Har man väl lärt sig uppbyggnaden så kan man säkert lätt lära sig fler språk. Själv har jag haft otroligt lätt för engelska, men övriga språk jag gett mig på har gått sådär :)
  • snö 81

Jag förstår mig inte på vår bebis när det gäller nattsovningen. Vi lägger honom i spjälsängen och efter någon minuts gnäll så sover han. När han vaknar och vill äta första gången är det samma sak, ner i spjälsängen och så sover han inom någon minut. Men när han vaknar vid 4-5 och vill äta nästa gång skriker han när vi lägger ner honom i spjälsängen. Han skriker lika högt om vi lägger honom mellan oss i sängen. Men om någon av oss däremot tar upp honom på bröstet så sover han inom loppet av 5 sekunder. Det tråkiga då är ju att vår nattsömn typ tar slut vid 4-5 på morgonen eftersom ingen av oss sover bra när han ligger i vår säng/på någon av oss :(

• snö 81
    Mimipig skrev 2015-04-12 18:42:21 följande:

Hurra! Jag måste bara få berätta: jag gick en promenad idag! Min foglossning är ÄNTLIGEN bättre! Jag gick 5 km! Ingen rask rakt, och med många stopp, men ändå. Veckorna före fl kunde jag inte korsa en gata på grön gubbe, den hann skifta till rött. Gick jag mer än 50 m började smärtan skära. Imorgon börjar det nya livet med promenader och nyttig mat. Men idag är faktiskt lakritsens dag, så det nyttiga livet for börja imorgon. Har 12-14 kg att promenera bort. Det finns att ta av...

Härligt!!! Nya liv brukar ju alltid börja på måndagar så ät lakrits med gott samvete idag :)
  • snö 81

Konstaterade precis att förklaringen till min molvärk idag verkar vara ägglossning. Lite märklig känsla att se äl-flytningar igen och första tanken var instinktivt - oj, nu måste vi ha sex! Men så kom jag på att, nej det ska vi ju inte ;)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?