BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Men jag minns på riktigt att min dotter bara skrek en gång. Sov bra gjorde hon också! Men hon har ju en annan pappa, så jag skyller på min man ;)
Nu är vi hemma. Känns konstigt. Vet inte riktigt vad man ska göra. Borde antagligen sova med tanke på att H var vaken i princip hela natten men det är lite svårt att komma till ro just nu. Försöker bo in mig igen fast med ett spädbarn
Vad har ni på era små och i vagnen nu? När ni går ut.
Här har vi haft en skit natt. Jag är så arg på mannens syrra så jag kan explodera. På påskafton var det nämligen familjemiddag hos mannens föräldrar och hans syrra var så klart där och var ordentligt förkyld, ändå var hon med och lagade maten också för att hon äter bara det hon själv lagat. Hon var så krasslig så hon somnade i fåtöljen efter middagen. Så klart delade hon med sig av förkylningen så vi alla är nu rejält sjuka, även våran lille på två veckor är riktigt sjuk. Jag har suttit med honom i knät hela natten för han är så snorig att han har svårt att andas.
Hade vi vetat att hon var sjuk hade vi aldrig åkt dit.
Min tur att klaga och nu blir det klag. Idag orkar jag inte med något. Jag orkar inte diska flaskor, jag orkar definitivt inte med hunden som svansar efter mig, jag orkar inte höra Lucy som låter så jävla mycket, det är jättesöta små ljud men nu stör jag mig bara på dom. Det ser ut som ett bombnedslag i köket men orkar inte fixa det heller. Första dagen mannen jobbar idag så kan ju ha något med att jag vet att jag måste klara mig själv att göra. Sedan är jag så trött på magen som hänger över byxorna, verkar inte gå ner mer nu heller så får träna bort typ 10-15 kg, känns lockande så här inför sommaren. Känns dock lite mer ok att inte vara i form när man fött barn men blir avis på dom som bara förlorar alla kilon utan att lyfta en fena :P efter förlossningen har jag även fått lätt ont i magen när jag äter också vilket är skitirriterande och jag fattar inte varför, dessutom har jag en punkt på höger sida av magen som gör ont ibland som jag tror jag fick när jag va gravid så ska fråga om det på efterkontrollen, något kanske kommit i kläm eller nåt. Jag har ont i nacken och axlarna efter all matning, vet inte om jag håller dåligt men stel blir jag.
Nu har mitt kaffe blivit kallt också, alla dar är inte bra dar :'D
Ni som ger ersättning - hur mycket och hur ofta ger ni?? Känns som att Tage är hungrig hela tiden och vi ger ändå mer mat än vad som står på paketet.
Nu gör vi 135 ml och han äter var 3-4 timme. Fram till igår lämnade han allt mellan 10-40 ml vid varje mål. Men nu slukar han allt nästan varje mål och då är han ändå inte nöjd och mätt alla gånger. Känns som att vi övergöder ungen...
Plötsligt händer det. En kväll och natt utan skrik! Helt magiskt! Hon låg och bökade och vred sig och försökte få ut gas, men hon blev aldrig arg eller ledsen. Åt 19.00, 21.00, 23.30, 2.00, 6.00.
Antagligen är det mycket slump, men kaaanske är det Windin (tack för tipset!) också? Och den mjölkfria kosten? Jag förstår ju att det inte kommer vara såhär varenda natt nu, men det kanske är ett steg i rätt riktning i alla fall? :)