tovemaja skrev 2015-03-26 16:06:56 följande:
Kpax: hur gör du för att lägga henne i egen säng? Sover hon när du lägger ner henne? Eller tar du henne direkt från amning och låter henne somna där? Folke sover ca halva nätter i sitt babynest men oftast somnar han bara där om jag liggammar honom i nestet..
Hur går det med de jobbiga känningarna "down under" förresten? Här är mitt onda "där bak" äntligen borta! Läkte av sig självt... Dock tig avslaget plötsligt fart igen typiskt nog! Var helt borta 2 dagar!
Septemberbarn08: hade ont under hela amningen första veckan men mest intensivt i början!
Kariningrid: hejar på dig!
Jag låter henne somna vid bröstet, och sedan lägger jag försiiiiiktigt över henne och håller en hand på henne tills hon verkar sova igen. Det gör ju att även om hon bara äter max tio minuter så är jag vaken minst en halvtimme, men det är det nog värt med tanke på att jag sover djupare om hon inte ligger bredvid (å andra sidan vaknar jag och kollar att hon lever, hehe). Ibland går det inte alls, skulle säga att det funkar max 50% av gångerna.
Igår kände jag inte av underlivet alls! Idag känns det lite, lite, men jag känner mig mer hoppfull att det kommer gå över av sig självt!
Vad skönt att ditt har läkt! Avslaget kanske kommer och går lite, hellre det än rumpproblem i alla fall :)