Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

ebe91 skrev 2015-09-06 09:19:27 följande:

Fy vilken natt... B somnade 20. Vaknade sen 20:45, 23:30, 01:40, 03:15, 04:00, 05:30 för att tillslut göra morgon kl 7... Zzzzz... Fick söva om honom varje gång han vaknade, skuffa, buffa, vagga.... Tack o lov tog sambon honom så jag fick vila 1 timma innan jag klev upp. Undrar om det beror på att han håller på att få en tand, han är jättegrinig när han vaknar om nätterna, men fortfarande halvt i sömn för han blundar. Men skriker, gnäller och snurrar/vevar/klättrar...

Det låter precis som våran natt zzzzz. W somnade 19.30 och sov bra till 22 sen har vi varit uppe hundra gånger känns det som. Gnällig och grinig utan anledning känns det som. Igår morse var han på superdåligt humör så jag gav honom en alvedon för att se reaktionen och han blev som en solstråle nästan direkt, så det är säkert tänder som gör ont utan att de syns
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-09-06 15:31:53 följande:

Här är det en till med dålig sömn. Sällan vi sover särskilt bra tycker jag. Inte så att hon är vaken egentligen och ledsen men hon ligger ju och letar bröstet hela tiden och ska snutta. Somnar om direkt när hon hittat bröstet så det blir ju inte direkt mycket förlorad sömn på det viset men att bli väckt i snitt 10 gånger varje natt börjar tära lite :/

Har varit en sjukt dryg vecka på det också. Fotbollsträningar, föräldramöten, barnkalasplanering osv. Igår hade vi 8 barn som härjade runt här hemma i två timmar.. lägg till dålig sömn på det, stressig förmiddag med massa bakning och stressigt efteråt med all städning. Var rätt mosig i huvudet igårkväll;)

Vet inte om det är dålig sömn + att det är mycket att tänka på just nu som gör det eller om amningshormonerna förstör också för jag är galet virrig nu. Minns ingenting och fattar ingenting. Kan titta på regnkläderna i hallen och ändå lämna dem hemma när vi far till skolan. Lägger bilnycklarna i kylskåpet. Läser samma texter flera gånger utan att fatta vad jag läst. Börjar bli rädd för mig själv:/

Amnings/sömnbristhjärna lider jag också av. Jag blir rädd för mig själv. Kommer på mig själv när jag tänker ställa in smöret i skafferiet, tappar bort telefon, nycklar och plånbok jämt. Eller när jag står och håller i träningsskorna och ska ta bilnycklarna och kommer till träningen utan träningsskor. Pucko liksom
  • LillLouise84

Efter typ 6-7 veckor med mer eller mindre katastrofsömn så fick vi en bra natt. Jag vaknade och insåg att jag sovit 3,5 timme sammanhängande det var som pånyttfödelse, vilken energi så efter två och en halv timmes sömn till kunde jag dra iväg på gymmet.

• LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-09-09 09:31:34 följande:

Men vilken jäkla skitnatt alltså!!

Först vaknar Tage vid midnatt, men sommar om när han fått nappen. En timme senare vaknar han igen, men då nöjer han sig inte med nappen utan får mat istället. Men istället för att somna om efter mat ligger han och pratar/gnäller/skriker i 1,5 timme. Efter en ytterligare en timme kommer stortjejen och säger att hon kissat ner sig. Hinner precis somna om så är Tage vaken igen med samma kavalkad av prat/gnäll/skrik.

Idag är jag tacksam för kaffe!!!! :)

Usch för sånna nätter. Vi har också haft två långa uppvak med W, han fick sprutorna igår så vi fick gå upp vid två och ge alvedon för att det verkar göra ont. Sen är håller storasyster på att få de stora tänderna och har varit vaken två-tre gånger och gjorde morgon redan 5. Zzzzz. Tyvärr dricker jag inte kaffe, cola blir min räddning inte nyttigt men ögonen håller sig öppna.
  • LillLouise84
    tovemaja skrev 2015-09-10 03:25:57 följande:

Så gör Folke också! Jättejobbigt! Men hsr märkt att det bara örnar han egentligen är mätt eller av andra anledningar ointresserad av att amma just då... Också tandlös som tur är!

Våran W bits också utan tänder, helt otroligt vad hårt han kan bita ändå. Aj aj aj. Vi slussar ut ammning mer och mer då han äter mycket mat.
  • LillLouise84
    Lavish skrev 2015-09-09 21:58:21 följande:

Jaha kom hem från en timmes svettis-pass, första sen Linnea kom. Tyckte jag var duktig då det var rätt tufft, tills jag kom hem och fick veta att hon skrikit hysteriskt hela tiden . Så sliten mellan skuldkänslor över att sambon behövde ta henne själv när hon skrek så och att jag faktiskt behöver komma ut och röra på mig för att komma ner till normalvikt.

Jag tränar så mycket jag hinner eftersom jag har många kilon att kämpa bort. Men det är alltid lika hemskt att komma hem till två skrikande barn och en pappa som är helt slut. Men jag måste träna för att må bra och få komma ut utan barn någon gång. Fast när jag går på gymmet har jag med W i bilstolen som jag bär med mig mellan maskinerna. Alla kommer fram och pratar med honom så han är nöjd då. Det funkar faktiskt väldigt bra.
  • LillLouise84

W ammar typ 3 gånger per dygn nu, mest nattetid. Annars gröt, mat och banan. Jag försöker slussa bort nattätningen, någon natt har det gått bra till 5 men ibland börjar han krångla redan 22. Jag längtar verkligen tills han börjar sova länge etapper.

Min vikt ligger fortfarande på 4 kg plus minus 0.5 mellan vägningarna. Helt omöjligt att få bort trots att jag tränar och promenerar. Vissa veckor får jag ihop 8 timmar promenad och 3 gym/gruppass, utan resultat. Jag har satt en mini gräns på 5 rejäla promenader/pass i veckan. Jag har jättesvårt att gå ner i vikt men bygger muskler på en gång. Jag är byggd som en kille, liten rumpa och allt fett sätter sig på magen. När jag tränar får jag enorma vader och underarmar.

• LillLouise84

Angående nätter så ser jag ett tydligt mönster på bättre och sämre nätter. Vi har ett problem, ett dyrt problem! W sover jättedåligt i samma rum som en snarkande pappa, precis som storasyster var redan vid 4 månader. Barnen kan inte heller sova i samma rum då de väcker varandra. Nu är pappan förkyld, hostar och snorar så jag sov på soffan och W i vagnen då sov han från 20 till 3 fick nappen och sov till 6. Det händer aldrig i sovrummet. Så nu måste vi bygga ut snabbt så vi får sova någon gång. Just nu saknar vi typ en halv miljon för att kunna sätta igång....

• LillLouise84
    ebe91 skrev 2015-09-15 17:58:05 följande:

Jobbigt... Vi håller på att renovera huset förfullt, mitt mål är att Bosses rum är klart till nästa månad för har tänkt försöka få han att sova i eget rum. Märker att han är rätt känslig för ljud (sambons alarm) osv så skulle vara skönt att ha han lite mer eget, hans rum ligger mellan vardagsrummet och vårat sovrum så vi har han ju nära ändå. Nu måste jag bara träna han o sova själv i spjälsängen, men tror det går lättare nu när jag inte tänker amma han nå mer... Annars varit så bekvämt att liggamma.

snö 81 skrev 2015-09-15 21:06:33 följande:

Vi har samma problem här, men inte riktigt lika dyrt. Vi bor i radhus så vi kan inte bygga ut så vi får försöka lösa bristen på rum på annat sätt. Tanken är att vi ska dela av vardagsrummet så det blir ett litet sovrum och ett litet vardagsrum av det hela. Ett av de stora barnen ska ta det rummet och sen flytta om resten av barnen så att rummet bredvid vårt sovrum kan bli Tages.

Detta var väl planerat typ till vintern nån gång, men det börjar kännas rätt akut nu. Mannen är förkyld och när han sätter igång med hostan vaknar Tage. Likadant på morgonen när hans larm ringer 5.20 så vaknar Tage. Känns som att vi alla tre sover som krattor just nu

Mannens alarm är ett av problemen här med förutom snarkningarna. Lyxigt att ni andra har plats att göra rum av. Vi bor 4 personer och en hund på ca 60 kvm. Mannen som är den som orsakar mest problem störs minst eftersom han inte vaknar av att barnen vaknar. Vi ska bygga ut ca 60 kvm har vi tänkt och göra ett nytt sovrum, tvrum, badrum och hall.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-09-16 19:57:20 följande:

Helt plötsligt har Tage börjat acceptera mat i fast form, efter några veckor med gråt :)

Men då har jag ju lite funderingar kring mängd, jag minns ju inte från förra gången :-/

Ni som har barn som äter full portion vanlig mat till lunch eller middag - hur mycket äter dom?

Walter äter lunch och middag med riktig mat. Oftast äter han en hel barnmatsburk av mellan storleken, ibland bara en halv. Eller två mellanstora potatisar och grönsaker.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?