ebe91 skrev 2015-09-15 17:58:05 följande:
Jobbigt... Vi håller på att renovera huset förfullt, mitt mål är att Bosses rum är klart till nästa månad för har tänkt försöka få han att sova i eget rum. Märker att han är rätt känslig för ljud (sambons alarm) osv så skulle vara skönt att ha han lite mer eget, hans rum ligger mellan vardagsrummet och vårat sovrum så vi har han ju nära ändå. Nu måste jag bara träna han o sova själv i spjälsängen, men tror det går lättare nu när jag inte tänker amma han nå mer... Annars varit så bekvämt att liggamma.
snö 81 skrev 2015-09-15 21:06:33 följande:
Vi har samma problem här, men inte riktigt lika dyrt. Vi bor i radhus så vi kan inte bygga ut så vi får försöka lösa bristen på rum på annat sätt. Tanken är att vi ska dela av vardagsrummet så det blir ett litet sovrum och ett litet vardagsrum av det hela. Ett av de stora barnen ska ta det rummet och sen flytta om resten av barnen så att rummet bredvid vårt sovrum kan bli Tages.
Detta var väl planerat typ till vintern nån gång, men det börjar kännas rätt akut nu. Mannen är förkyld och när han sätter igång med hostan vaknar Tage. Likadant på morgonen när hans larm ringer 5.20 så vaknar Tage. Känns som att vi alla tre sover som krattor just nu
Mannens alarm är ett av problemen här med förutom snarkningarna. Lyxigt att ni andra har plats att göra rum av. Vi bor 4 personer och en hund på ca 60 kvm. Mannen som är den som orsakar mest problem störs minst eftersom han inte vaknar av att barnen vaknar. Vi ska bygga ut ca 60 kvm har vi tänkt och göra ett nytt sovrum, tvrum, badrum och hall.