Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

pink76 skrev 2015-08-18 06:52:15 följande:

Känns som att jag bara gnäller. Men det här fungerar inte. 

Min lille prins är så underbar och jag försöker göra allt för honom och min dotter. 

Men nu orkar jag inte mer. Min man är så hemsk o jag får honom inte att förstå. Nu sist när vi skulle åka o köpa mat så hade han slut på pengar. De hade han spenderat på en ny bil. Jag blev så arg att jag fullständigt gick i taket. försökte få honom att förstå att man kan inte kalla sig man eller pappa om man väljer att köpa en bil istället för att se att familjen har mat så att de klarar sig. 

Han svar på det hela är att han i fortsättningen köper sin egen mat så får jag köpa mat till familjen. 

Det går inte att ha det så, eller? Jag orkar inte. Detta ständiga grälande är hemskt. 

Förlåt för mitt gnällande.

Gnäll på du.

Det låter som att han är väldigt omogen. Att köpa bil för pengarna och köpa sin egen mat låter som en tonåring.

Funkar det inte så funkar det inte. Har du någonstans att ta vägen om du bestämmer att ge upp? Soc finns, men annars får du bostadsbidrag och underhåll.
  • LillLouise84

Vi håller våran tvååring ifrån sötsaker fast vi äter det själva. Äter vi godis eller liknande så gör vi det när hon somnat, så hon ser aldrig att vi äter det. Vilket gör att vi heller inte äter sötsaker.

Däremot får hon fika när vi är borta eller vid kalas. Mycket av att vi håller henne ifrån det är att jag har i hela mitt liv kämpat emot övervikt och större delen av min och mannens familjer är överviktiga. Så barnen har anlag för övervikt och då tycker jag det är viktigt.

• LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-08-19 19:34:32 följande:

Idag har jag hälsat på en kompis som fick barn för två veckor sedan. Har våra verkligen varit så små? Herregud, Selina såg ut som en klump bredvid ju! :)

Visst är det konstigt vad fort man glömmer. Jag har två kompisar och en kusin som ska ha i januari, då kommer min bebis att vara ca 10 månader och han kommer kännas enorm. Då kommer väl suget efter en till bebis fast vi inte ska ha fler.
  • LillLouise84
    anonym81 skrev 2015-08-20 19:28:28 följande:

Hej! Måste bara fråga vad era 4-5 månaders äter?

Jag slutade amma nu när Wilda blev 4 månader, hon fick 2 tänder när hon var 3 månader så der gjorde så j***a ont när hon bet mig. Hon äter ersättning och har bytt ut ett mål till gröt om dagen, och håller på att byta ut ett mål till nu till vanlig mat.

W snart 5 månader.

Frukost gröt

Lunch mat

Middag mat

Kvällen gröt

Insomning ersättning

Mellanmål och nattmat amning.

Vi fick råd av bvc att börja med mat vid fyra månader då han började dippa i vikt.
  • LillLouise84

Den här veckan har inte varit någon bra vecka. Måndag och tisdag så var tvååringen febrig och gnällig. Onsdag och torsdag gick hon på dagis och så fick jag höra nu att det går magsjuka på dagis. Helvetes jävla skit! Jag orkar inte med mer sjukdomar.

Så mitt i allt så kommer beskedet att barnens faster har en stor tumör. Hur ska det här gå? Hur kommer hon att må? Hur hanterar man sånt? Hjärnan går på högvarv och tvååringen pratar mycket om faster så man blir påmind hela tiden.

• LillLouise84

Våran Walter är helt omättlig. Idag åt han en halv portion gröt med katrinplommon till frukost. En halv burk barnmat till lunch. En halv burk barnmat vid 16 och sen åt vi andra vid 17 då åt W en stor potatis och två-tre teskedar ärtor och morötter. Sen en hel portion gröt med katrinplommon till kvällsmat och sen 150 ml ersättning. Ändå kommer han att äta tutte tre gånger mellan 01.30 och 07.00

• LillLouise84
    Trollunge85 skrev 2015-08-23 19:54:25 följande:

Vår 4,5 månads helammar fortfarande. På föräldragruppen i tisdags pratade vi om mat och där sa BVC-sköterskan att enbart typ slick på fingret fram till 6 mån men börja introducera gluten. Jag hade tänkt vänta tills han blir 6 månader men mannen tyckte vi iaf skulle börja långsamt introducera gluten så det kanske vi börjar med nu när han blir 5 månader.

septemberbarn08 skrev 2015-08-23 20:26:10 följande:

Jag har hört samma, att enbart gluten innan 6 månader, inga smakportioner. Men när jag frågade på bvc (vid 4 månader) sa de att det inte alls var någon brådska med gluten. Tyckte det verkade konstigt att de rekommenderar 6 månaders helamning och samtidigt ska man introducera gluten från 4 månader och allt utom bröstmjölk så räknas det ju inte som helamning även om det bara är en smula av något annat. Hur ska dom ha det liksom;)

Här ska man ge en halv tesked av sin egen mat som smak. Men eftersom våran W hade planat ut i vikt fick vi rådet att börja ge riktig mat istället för att börja med ersättning vid 4 månader och W älskar viss mat redan. Kokt potatis med kokta grönsaker är en riktig höjdare
  • LillLouise84

Hur har ni det på nätterna? Vi har haft okej nätter ända tills nu vid 4 1/2 månad. Han somnar 20-21 och sover till 1-2 då har han sparkat av sig filten och tappat nappen. Sen vaknar han vid 4-5 och vill tutta, sen kan han hålla på att gnälla tills vi kliver upp. Det dumma är att storasyster alltid vaknar strax efter honom.

Igår somnade W inte förrän 22.30 och så i natt var jag uppe med W klockan 1 så vaknade storasyster 2. Så W igen 4.45 och sov fem minuter åt gången och sen kom storasyster vid 5.30. Jag har magkatarr så jag är helt spyfärdig och lever på huvudvärkstabletter och cola. Jag orkar inte mer!

Mannens familj tar hand om mannens syrra som har cancer. Min mamma har yrselattacker så hon ligger och spyr vissa dagar, min pappa går på koller för hjärtat och väntar på operation för trasiga armar och händer. Min bror har trippla diskbråck så han knappt kan gå. Och övriga syskon bor långt borta. Hjälp från familjen är bara att glömma.

Ursäkta för gnäll inlägg men jag bryter snart ihop!

• LillLouise84
    Kpax skrev 2015-08-24 09:31:02 följande:

Vi har alltid haft jättebra nätter, och jämfört med er andra är de fortfarande bra, men de är sämre än förut. Hon somnar för natten vid 22-23, och så brukar hon vakna runt två. Ibland kan hon somna om i sin säng, men ofta måste jag lyfta över henne till mig. Ibland äter hon, ibland vill hon bara ligga nära. Sen vaknar hon igen vid fyra eller sex, och vid 7-8. En bra natt är alltså uppvak 2, 6 och så går vi upp 8. En dålig natt kommer vi i säng vid midnatt, sen är det uppvak 2, 4, 6, 8.

Hon vaknar ofta ledsen nu, så jag antar att det är en period med mycket mardrömmar.

Jag förstår att du är trött! Jag är så glad att jag bara har ett barn (ändå vill vi ha ett till, haha) att anpassa mig efter. Vi har också jättebra farföräldrar som gladeligen skulle ställa upp med vad som helst, de är pigga och friska pensionärer. Känner med dig, och hoppas det lugnar sig snart.

Hur fick din bror diskbråck förresten? Var det han som hade gjort marklyft, eller blandar jag ihop? Min sambo har en magnetröntgen på gång, efter typ åtta månader...

Vi har diskbråck i generna. Vår farmor och alla hennes syskon hade diskbråck. Brorsan har jobbat som bilmek och har säkert haft fel arbetsställning och suttit fel. Han har aldrig tränat någonsin. Jag opererade ett stort diskbråck när jag var 26 år och en kusin opererade sig när han bara var strax över 20.

Misstänker de att din sambo har diskbråck då? Hopplöst att det är sånna väntetider för att få hjälp.
  • LillLouise84
    Trollunge85 skrev 2015-08-25 08:45:12 följande:

Nätterna är okej när han väl somnar men det är oftare uppvak känns det som och mycket mer skrik när han är trött. Jag är mycket tröttare nuförtiden trots att jag sover nån timme mitt på dan. Men just nu är jag också själv med nattningen. Mannen är på jobbresa och även om jag just nu bor hos min syster så blir det inte avlastning med H (men jag behöver inte laga mat så ofta) eftersom de har två barn på 1,5 och 3,5 år som också måste tas hand om. Har nu i helgen passat dem och H för att min syster och hennes man skulle bli klara med lite saker som går fortare om båda kan hjälpa till. Jag är ännu mer imponerad av er som är flerbarnsföräldrar just nu.

Att ha två små barn är tufft, men det finns inga alternativ till att inte orka. Nu är det vi som skaffat barnen och då får vi ta hand om de också.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?