Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

sommarstad skrev 2015-03-12 10:51:32 följande:

Är på förlossningen nu. Vi inväntar läkare som ska göra en koll. Det ska bla kollas att vattnet verkligen gått. Under Ctg hann jag dock läcka igen binda troser och byxor. Så det tyckte jag var tydligt nog. :p Ctg såg fin ut men värkarna har fortfarande inte kommit igång.

Ja, det kan man ju tycka är tydligt nog. Men det kanske bara är flytningar ;)

Lycka till!!
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-03-12 11:21:28 följande:

Gnäll gnäll gnäll. Men idag har jag totalt tappat livsgnistan, ingenting är roligt och jag vill bara gräva ner mig så jag slipper allt. Jag hatar att vara gravid! Aldrig aldrig mer.

Där har jag varit några dagar nu och det är hemskt!!

Till och med min underbara man som aldrig är på dåligt humör har börjat bli vresig, tror han är less på en sur fru utan livslust :-/
  • snö 81

Sådär, tillbaka efter besök hos barnmorskan. Blodtrycket hade ökat lite igen sen i måndags, men urinen var blank. En rolig sak var att denna gravida valross hade gått NER i vikt sen sist, intressant utveckling :) Bebisen som varit ruckbar, gått tillbaka rörlig var nu åter ruckbar igen. Så nån nytta hade det gjort att ha ont.

Men den största besvikelsen var att hon inte ens kollade efter om nåt händer där nere. Hon säger bara att det övar sig och att vi ju ska till specmödra nästa vecka :(

• snö 81
    Trollunge85 skrev 2015-03-12 13:53:47 följande:
    Hade nästan önskat det med tanke på att då hade det inte varit så länge sen man hörde hjärtljud och sen kan de snabbare uppfatta om något håller på att gå fel. Istället förlitar de sig på att man ska kunna göra bedömningen själv om man borde kontakta förlossningen eller inte om det händer något ovanligt. Men eftersom jag inte vill ringa till förlossningen i tid och otid så får det vara något extraordinärt för att jag ska höra av mig och då finns ju chansen att man hör av sig för sent.

Nåja min graviditet har ju hållit sig i normalspannet förutom att blodtrycket är på höga delen av skalan så bm är inte så orolig. Och så länge den rör på sig dagligen borde allt vara lugnt.
    Jag är också sån, ringer inte till förlossningen om jag inte absolut känner att jag måste. Och då är jag ändå ett nervvrak kring just det där med om bebis mår bra i magen (lever) eller inte. Men jag vet att skulle jag ringa så fort jag blir orolig skulle vi bo där. Så det är ju rätt skönt att lyssna på hjärtljuden hos barnmorskan ofta. Jag vet inte hur ofta jag skulle gå dit om jag inte hade mitt blodtryck, men nog har jag fattat det som att man ska gå 1 gång/vecka i slutet?!
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-03-12 13:16:21 följande:
    Men vad trist att hon inte ens kunde ta en koll! Min BM har lovat att kolla vid varje besök om jag så vill och även mellan besöken.
    Ja, jag blev jättebesviken!! Var tvungen att grina en stund i bilen innan jag kunde köra hem. Helt sjukt hur labil man kan vara :)
  • snö 81
    ToveS skrev 2015-03-12 14:21:38 följande:

Jag vill också bli servad hemma smile4.gif min man jobbar 170mil bort och "kommer så fort jobbet är klart", 12dgr till bf idag. Fick honom att boka flygbiljetten så han kommer på lördag iaf. Är så less på att vara ensam! Dessutom har han gått och blivit rejält förkyld! Bara det blir jag arg på! Jag vill att mitt ska komma igång, men vill ju vänta till lördag iallafall, fast ändå vill jag att min man ska få lite dåligt samvete (ja jag är väl elak). Förbannat less på dessa olika smärtor som inte betyder nåt. Har sista dagarna haft väldiga smärtor mellan benen, som hugg/stick och i samband med sammandragningar. Tappar nästan luften när det händer, undrar vad det är?

Jag är less på det mesta faktiskt, men glad att solen skiner smile1.gif ska dokumentera graviditeten väl så jag inte får för mig att göra om detta om några år! smile5.gif

Usch vad jobbigt med frånvarande man!! Jag hade en liknande situation när jag väntade dottern. Pappan befann sig på en tankbåt mitt ute i Nordsjön och hade det dragit igång hade han i bästa fall 2 dagar hem, i värsta fall närmre 10! Satt som på nålar till han kom hem, 4 dagar innan bf.

Ilande och hugg har jag också emellanåt. En del säger att det är när bebisens huvud trycker på nerver och muskler med huvudet och andra säger att det är tappen som mognar?! Jag tycker att det senare låter bättre :)
  • snö 81
    Tussludd skrev 2015-03-13 02:15:03 följande:
    Jodå, du hade rätt! I går em/kväll kom slemproppen. Kan dock inte tro att hela kommit ännu. Fick mer molvärk under kvällen och har nu vaknat pga vad jag tror är förvärkar var 20e min. Ligger i badet och hoppas att det lugnar sig så jag får sova några timmar inatt. Svårt att slappna av när det gör ont lagom till man lyckas slumra om...
    Spännande!

Jag har legat vaken i 3,5 timme nu med onda sammandragningar som varvar mellan att komma ganska regelbundet och göra jävligt ont till att komma lite glesare och göra lite mindre ont.

När jag vaknade gjorde det sjukt ont och jag kände direkt att jag behövde gå på toa. Så inom loppet av en halvtimme från första känningen hade jag hunnit med att tömma magen också :)

Hoppas bara detta håller i dig nu!! Det gör bra mycket ondare än det gjort tidigare nätter...
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-03-13 05:27:13 följande:

Fy tusan vad sur och ledsen jag är nu! Nästan direkt när slemproppen lossnat igår började förvärkarna komma smygande. Kom sedan under mer än tre timmar och gjorde skapligt ont, var uppe och rörde mig och kände dem ändå. Provade ändra ställning i soffan för att se om de gick över men de höll igång.

Vid 22 kom de med 5minuters mellanrum och kändes så onda så jag kände att det MÅSTE vara dags nu, MÅSTE! Men jag tänkte att det var lika bra att försöka få liiite sömn iaf.

Vaknar av sambons alarm 4.30 och ingenting har hänt! Allt det onda är som bortblåst, måste ha försvunnit i samma sekund som jag somnade:(

Nu vill jag inte mer! Om det inte ska vara på riktigt kan det väl ge fan i att luras, det är inte kul längre! Snart snittar jag ut ungen själv!

Men fy så surt!!

Jag vet inte om jag vågar lita på att mitt är på riktigt?! Jag har visserligen legat vaken sedan strax innan midnatt, alltså drygt 6 timmar, och det gör ont! Men det kommer så oregelbundet så jag vet inte vad.
  • snö 81
    Skumbollen skrev 2015-03-13 05:04:37 följande:
    Åh. Vad avundsjuk jag blir nu :) vi har ju liksom följts åt det sista ned dessa jobbiga sammandragningar och förvärkar, men nu verkar du dra ifrån, shit vad jag önskar att det var jag :) lycka till!
    Ja, jag önskar bara att jag kunde känna mig mer säker. När det kommer en värk gör det så ont att det känns på riktigt, men det verkar ju ta en evighet att få det regelbundet. Ibland är det 4 minuter mellan och håller i under 1,5 minut och ibland är det 8-9 minuter mellan och sitter bara i 40 sek.
  • snö 81
    Mimipig skrev 2015-03-13 06:22:23 följande:
    Det låter som lite för mkt smärta för att vara i onödan. Spännande! Känner du dig redo?
    Redo?! Både ja och nej!! :)

Jag är så klar med denna graviditet så jag vill spy åt det, men jag känner mig ändå helt främmande för att sätta min fot på förlossningen - det gör ju bara dom som ska föda barn. :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?