ToveS skrev 2015-03-12 14:21:38 följande:
Jag vill också bli servad hemma min man jobbar 170mil bort och "kommer så fort jobbet är klart", 12dgr till bf idag. Fick honom att boka flygbiljetten så han kommer på lördag iaf. Är så less på att vara ensam! Dessutom har han gått och blivit rejält förkyld! Bara det blir jag arg på! Jag vill att mitt ska komma igång, men vill ju vänta till lördag iallafall, fast ändå vill jag att min man ska få lite dåligt samvete (ja jag är väl elak). Förbannat less på dessa olika smärtor som inte betyder nåt. Har sista dagarna haft väldiga smärtor mellan benen, som hugg/stick och i samband med sammandragningar. Tappar nästan luften när det händer, undrar vad det är?
Jag är less på det mesta faktiskt, men glad att solen skiner ska dokumentera graviditeten väl så jag inte får för mig att göra om detta om några år!
Usch vad jobbigt med frånvarande man!! Jag hade en liknande situation när jag väntade dottern. Pappan befann sig på en tankbåt mitt ute i Nordsjön och hade det dragit igång hade han i bästa fall 2 dagar hem, i värsta fall närmre 10! Satt som på nålar till han kom hem, 4 dagar innan bf.
Ilande och hugg har jag också emellanåt. En del säger att det är när bebisens huvud trycker på nerver och muskler med huvudet och andra säger att det är tappen som mognar?! Jag tycker att det senare låter bättre :)