Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Jaha då var vi nere på ensiffrigt idag, 9 dagar kvar. Det känns som att jag är på +9, samtidigt som det känns så avlägset att jag ska föda barn, jag är väl inte gravid?! :)

• snö 81
    laila88 skrev 2015-03-12 07:44:11 följande:
    Tvättade ena halvan av tvätthögen med vanligt milt tvättmedel fast utan parfym och sånt. Men tyvärr luktar dom också. Förra ägaren måste använda starka grejer :/ eller ha ett väldigt parfymerat hem, för det var ett klädpaket jag köpte och allt kändes nästan nytt och vissa saker hade prislapparna kvar.

Men luktar likväl så mycket. Kan nog vara jag som har för bra luktsinne nu då jag är gravid, men vill inte att min bebis ska måsta ha kläder som luktar parfym :/ får kanske både tvätta igen och vädra? Suck.. Men hyggliga problem ändå :) bara att göra.
    Vissa grejer jag köpt på Tradera har varit så. Och parfymfritt tvättmedel råder inte direkt bot på det. Men jag har iaf tvättat två gånger plus att jag har vädrat.
  • snö 81
    sommarstad skrev 2015-03-12 05:14:38 följande:

Bf +10

Nu ni! Vattnet har gått nu. Värkarna är igång men inte så ofta än. Ska se om jag kan få lite mer sömn innan det sätts igång ordentligt.

Spännande!!!! Lycka till, hoppas värkarna kommer igång ordentligt snart!
  • snö 81
    Sparv15 skrev 2015-03-12 03:26:20 följande:

Försökte göra ett inlägg tidigare men det verkar inte ha kommit upp. Vid tio föddes vår lilla tjej efter ca 20 minuter på förlossningen smile1.gif

Stort Grattis till lilltjejen!
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-03-12 07:24:48 följande:
    900 dagar kvar känns det som. Jag kommer som sagt missa att jag ska föda.
    Ja, jag kom på mig själv tidigare med att tänka att "vad konstigt att jag är med i en tråd där folk föder barn..."

Jag börjar bli orolig att jag är lite skruvad mentalt just nu :)
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-03-12 08:28:51 följande:

Tog mig en känn på tappen för en stund sedan (för "skojs skull"). Det är väl bra att hålla koll menar jag;)

Jämför jag med när jag kände sist så tycker jag definitivt det känns mer öppet nu.. tycker ju dock inte jag haft överdrivet onda förvärkar sen jag kände sist så hur det kan ha öppnat sig mer fattar jag inte. Nåja, vad är väl en bal på slottet.. det är ju alltid kul att spendera ännu en dag på ingenting! Får väl virka lite till:P

Oj, det kanske händer grejer även om du inte känt nåt särskilt :)

Jag hade en helt smärtfri natt, men nu på morgonen kom mensvärken tillbaka - dock inte ihop med sammandragningar och då är det ju helt i onödan. Ska ju till BM kl 12 så jag hoppas få lite besked då om något har hänt där nere
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-03-12 09:21:48 följande:
    Sköljmedel (eller rättare sagt REN TVÄTT) är mitt doftberoende nu:D Älskar att få hänga upp blöt tvätt och känna lukten i hela huset.

Under förra graviditeten fick lukten av Red Bull mig att kväljas och det sitter tyvärr i än, 5år senare. HATAR den lukten och hatar när sambon sprättar en sån burk typ bredvid mig i bilen. INTE coolt!
    Jag har inte tvättat på 5 veckor så jag minns inte hur ren tvätt luktar ;)

Men hantverkarna är äntligen klara så om en liten stund är tvättmaskinen på plats och då jäklar ska jag tvätta igen :)
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-03-12 09:30:33 följande:
    Det är väl både positivt och negativt om det händer något utan att det märks. Skönt förstås att öppna sig utan att ha ont men skrämmande om det skulle hinna hända en massa innan jag fattar något och åker in. NÅGOT har helt klart hänt, skulle tippa på att det faktiskt är öppet 3cm nu.. men eftersom det är så lugnt det bara kan bli så orkar jag inte ens hoppas på något:(

Hoppas det går bra hos BM, tänker du be om en hinnsvepning?:)
    Jag ska be snällt tänkte jag ;) Men vi får väl se vad hon säger om saken. Grejen är ju den att jag har en inbokad tid på specmödra om en vecka och därför känns det lite som att hon inte vill göra nåt, att hon överlåter allt till dom. Men jag vill ändå veta om tappen är mogen som jag tycker det verkar när jag känner efter och om det möjligtvis kan vara öppet nån millimeter eller så :)
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-03-12 09:36:53 följande:
    Förra graviditeten så jobbade jag på ett ställe med kort lunchrast och på hörnan av kvarteret låg en thai restaurang med billig buffe, så hade vi inga matlådor så käkade vi på thai och jag älskade det innan graviditeten och första veckorna. Sen höll jag på spy bara tanken på kyckling i jordnötssås och friterad mat, bara se restaurangskylten räckte för att må illa runt v 10-12. Nu 2,5 år senare har jag fortfarande inte kunnat äta thai/Kina än.
    Så är det för mig med renskav :) Tyckte att det smakade och luktade spya förra graviditeten och det blev ingen skillnad efteråt. Bara det att när jag blev gravid denna gång luktar det än värre och då med all form av renkött, inte bara skaven. Kommer nog aldrig kunna äta renkött igen :)
  • snö 81
    SvanE skrev 2015-03-12 10:19:01 följande:
    Hoppas att hon vill kika, man blir mer lugn om man slipper gå och undra! Hade molvärk i samband med sammandragningar hela dagen igår och inatt var förvärkarna tydliga men oregelbundna och vaknade utan någon känning av gårdagen. Typiskt....

Håller tummarna att hon vill känna!
    Ja, jag vill gärna veta! Och min barnmorska är väl medveten om hur less jag är och hur det tar på det psykiska nu på slutet med tanke på min rädsla att den ska hinna dö i magen innan den kommer ut. Jag har ju dessutom gått till henne 1-2 ggr/vecka pga blodtrycket sedan början av december, börjar kännas lite tradigt att fortsätta komma dit med mage nu :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?