Inlägg från: kivirush |Visa alla inlägg
  • kivirush

HETT !!! Chemtrails- Granskas av amerikansk domstol just nu !!!

Frank Banner skrev 2015-03-18 14:56:32 följande:

Jag ser inte vad som sker under flygplanet.

Mekaniker avslöjar: 

deusnexus.wordpress.com/2014/06/12/aerospace-worker-chemtrails/

Ingen har heller lagt ut det material som personen i fråga skulle ha delat ut till olika internetsidor.
    Säger lite vad jag vill.
  • kivirush
    Frank Banner skrev 2015-03-18 16:00:09 följande:

Det var inte vad han sa. En mekaniker vet vad han pysslar med. 

1. Han är tekniker, inte en flygplansingenjör.

2. Det är långt ifrån alla som vet vad de sysslar med på stora militära projekt. Visst, de vet hur de installerar saker osv. Men hur/vad det ska användas till lär de aldrig få veta.

Det är iaf vad jag har lyckats förstå på min gymnasie tyska.
    Säger lite vad jag vill.
  • kivirush
    Frank Banner skrev 2015-03-18 16:41:04 följande:

Jag tror jag litar på teknikern mer än dig

Hur vet du att han är tekniker?
    Säger lite vad jag vill.
  • kivirush
    Frank Banner skrev 2015-03-18 16:34:02 följande:

Det stora problemet med utsläpp är vattenånga. Förutom den synliga effekten i form av fördubblade "kondensstrimmor", utgör vattenånga en växthusgas när den släpps ut på hög höjd medan utsläpp på marknivå kondenseras till moln och regnar ner som all annan fuktighet. (svenskt flyg 2007) Ju fler flygbolag som går över till miljövänliga bränslen så kommer inte några avgasstrimmor synas. Då kan myndigheterna inte gömma sig längre. 

På vilket sätt skulle miljövänliga bränslen släppa ut mindre vatten?

Dessutom är ju det du beskriver här över k-strimmor som är en form av moln.
    Säger lite vad jag vill.
  • kivirush
    Gudasänd skrev 2015-03-19 00:18:42 följande:

.

Du ljuger värre än en häst travar!

Kan du ge oss någon alternativ källa på att flygplansmotorer inte skulle skapa k-strimmor.

Den disinformations sidan globalskywatch.com har vi sett länken och även videon som är samma som finns på den sidan. Har du någon annan sida att backa upp ditt påstående med eller finns det bara en sida på nätet som påstår något så korkat?
    Säger lite vad jag vill.
  • kivirush
    Frank Banner skrev 2015-03-19 09:02:21 följande:

Avgasstrimmorna innehåller mer vätgas som bildar vattenånga. På hög höjd kan inte vattenånga bildas till moln. Så då sprayar de ut chemtrails för att låtsas att detta är naturliga moln. K- strimmor är vattenånga på låg höjd som dunstar och försvinner blixtsnabbt. Precis som vattenångan från bilar, eller när du kokar vatten i en kastrull. Chemtrails stannar istället kvar flera timmar. 

"På hög höjd kan inte vattenånga bildas till moln."

Vad är det som gör att vattenånga inte kan bildas moln på hög höjd?

Och det skulle vara samma som med bilar, vattenånga ifrån en kastrull eller liknade om det var under - 40 ute.

contrailscience.com/contrails-are-condensation-but-not-like-your-breath/
    Säger lite vad jag vill.
  • kivirush
    Frank Banner skrev 2015-03-19 09:15:18 följande:

Själva poängen med att bevara en hemlighet, är ju att inte någon vet om den. Men nu avslöjade en anställd vad de gör och dennes trovärdighet går inte att ifrågasätta. 

Det går visst att ifrågasätta dens trovärdighet. Precis som med alla andra som påstår saker.
    Säger lite vad jag vill.
  • kivirush
    Frank Banner skrev 2015-03-20 01:38:43 följande:

Svaret på din fråga: Varm luft stiger uppåt. Arkimedes har inte fel.   

Tänk på att det är väldigt kallt på hög höjd. Även om det är varmt på marken.

Vad händer när vatten blir kallt? Hur länge tror du att ångan håller sig varm i - 40 för att fortsätta stiga?
    Säger lite vad jag vill.
  • kivirush
    Gudasänd skrev 2015-03-20 00:12:49 följande:

.

Att hävda att kvardröjande flygplansstrimmor är k-strimmor, går totalt emot fysikens lagar:

Då är moln också emot fysikens lagar.
    Säger lite vad jag vill.
  • kivirush
    Gudasänd skrev 2015-03-20 00:12:49 följande:

.

Chemtrails fångat av radar i torra, varma sommar-öknen i Phoenix, då kondensstrimmor inte ens kan bildas i teorin, än mindre fastna på radar:

.

Tittade igenom den lite snabbt.

Ingenstans såg jag vart han matchade den relativa fuktigheten i området som han påstod ha "Chemtrails" med den väder data han presenterade.

Så för mig så påstår han bara något. Om du inte vill berätta vart han gör det.
    Säger lite vad jag vill.
Svar på tråden HETT !!! Chemtrails- Granskas av amerikansk domstol just nu !!!