Inlägg från: Iarwain |Visa alla inlägg
  • Iarwain

HETT !!! Chemtrails- Granskas av amerikansk domstol just nu !!!

Gudasänd skrev 2014-12-30 13:23:20 följande:
    .
    Ja...

Sveriges delaktighet i USA:s vädervapen HAARP, vårt strategiska läge, kuppen 2001, orkanen Gudrun, etc:
    .

.
    Jisses... :w000t::w000t::w000t:
    Finns det verkligen människor som tror på detta?

Lofar tittar inte alls på luftströmmar.
    HAARP-LOIS finns inte alls, på det sätt som sägs i videon.
    Nu är vi inne på mitt specialområde inom fysik, mikrovågsteknik.

Menar du att dessa antenner, LOFAR, 2G,3G och 4G, inte används på det sätt som sägs till befolkningen?
    Hur menar du att 4G telefoner påverkar vädret?
    Hur har man lyckats lägga in detta i den mjukvara som 100-tusentals individer sitter och kodar?

De enda som har ett program för att förändra vädret, Kina, använder sig av raketer.
    Ett stort antal av de mobilmaster som finns i Sverige har utrustning från Huawei. Samarbetar Kina med USA på detta område eller inte?
  • Iarwain
    Gudasänd skrev 2014-12-30 17:11:17 följande:
    .
    Använd SVENSKA när du skriver på svenska!

SKRÄPPOST - inte spam !!! :yes::yes::yes:

Sverige har sedan 2009 en språklag som säger att svenskan ska vårdas, utvecklas och kunna användas i alla situationer.
    .

STRUTSA INTE NU:

Att hävda att kvardröjande flygplansstrimmor är kondensstrimmor, går helt emot fysikens lagar:
    .

.

.

LUST ATT KOMMENTERA ???  :evilgrin39::evilgrin39::evilgrin39:
    Vilken/vilka av fysikens lagar går det mot?
    Lust att kommentera?

Kan du också berätta hur antenner riktade nedåt kan mäta och/eller påverka luftströmmar på hög höjd? (Jag tänker på de antenner som visas i videon angående Sveriges delaktighet.)
    Jag tror inte att vi såg någon LOFAR antenn, vilka givetvis skulle vara riktade uppåt för att kunna mäta det som avses.
    Sedan kan man undra varför LOFAR antennerna har mottagare för en våglängd som långt skiljer sig från den våglängd som skulle krävas för att mäta och påverka jetströmmar?
  • Iarwain
    Gudasänd skrev 2014-12-30 21:48:15 följande:
    .
    MÄRKS ATT DU INTE ENS BRYTT DIG OM ATT HÖRA HENNES EGNA VITTNESMÅL:
    .

.

:yes::yes::yes::yes::yes:

.
    Jag har läst hennes egen blogg.
    Denna video håller jag inte som lika sanningsenlig än hennes egna skrivna ord.
  • Iarwain
    Gudasänd skrev 2014-12-30 21:50:27 följande:
    .
    Eftersom ni desinformatörer vill ha varenda stavelse rätt, så har jag googlat svaret åt dig från sakkunniga, så du blir fullständigt nöjd och belåten:

"Den luft som omger oss är dels en blandning av olika gaser som man brukar kalla torr luft. Den innehåller också vattenånga. Den kallas därför fuktig luft. Mängden vattenånga i en lokal kan variera kraftigt. I en fuktig verksamhet som exempelvis ett bryggeri eller ett mejeri är fuktinnehållet i luften väsentligt högre än i ett normalt kontor. Det är dessutom så att varm luft kan innehålla väsentligt mer fukt än kall luft. Detta betyder att det händer saker med rumstempererad luft med ett visst fuktinnehåll, när den kommer nära ett kallt rör. Eftersom fukten i luften inte minskar när luften kyls ner, så innebär det att vid en viss temperatur är luften mättad med fukt till 100 %. Denna temperatur kallas daggpunkten. Om luften nu kyls ner ytterligare av det kalla röret, så kan den inte behålla fukten
    som ånga utan fukten faller ut som vattendroppar. Kondens uppstår på röret."

SÅ UPPSTÅR KONDENS...  :whistle::whistle::whistle:  

FÖRKLARA FÖR OSS NU VAD SOM SYNS PÅ RADARN HÄR ÖVER SOMMAR-ÖKNEN I PHOENIX, DÅ KONDENS VARE SIG KAN BILDAS I TORR LUFT ELLER SYNAS PÅ RADAR:
    .

.

OM DET INTE ÄR CHEMTRAILS, VAD ÄR DET DÅ ???  :whistle::whistle::whistle:
    Bra, då har vi en gemensam bild över hur kondens bildas.

I analogi, vad händer när du har varm luft ca 1500 grader, under högt tryck ca 500PSI möter kall luft i atmosfäriskt tryck.
    (Tänk inte jetmotor och flyghöjd utan enbart ovanstående data)
  • Iarwain
    Gudasänd skrev 2015-01-01 14:23:57 följande:
    .
    Egna eller andras, huvudsaken att du får svar på tal!  Skrattande
    Om det nu är så du tror att kondens uppstår;

I analogi, vad händer när du har varm luft ca 1100C , under högt tryck ca 195 PSI möter kall luft i atmosfäriskt tryck.

(Bytte data från tidigare för att det antagligen skulle bli lättare att förklara vidare från. Även om bunden vätska i 1500C och 500PSI måste ta vägen någonstans också.)
  • Iarwain

Vetenskapsmän?

Dane Wigington - inga publicerade vetenskapliga artiklar
    Frances Mangels - enda personen med högre utbildning i sällskapet, PhD i "Forestry" vilket är ganska långt från detta ämne. Inga publicerade vetenskapliga artiklar utanför området för hans PhD
    Mark McCandlish - inga publicerade vetenskapliga artiklar
    Bill Shappell - inga publicerade vetenskapliga artiklar
    Dr Stephen Davis - plastikkirurg och har inte en PhD och borde tituleras MD istället. Inga publicerade vetenskapliga artiklar
    Jeff Nelson - före detta pilot, inga publicerade vetenskapliga artiklar
    Alan Buckman - meteorolog, inga publicerade vetenskapliga artiklar

Det är som om jag och sex andra slumpmässigt valda personer diskuterar katters nio liv och kallar det vetenskapligt att katter har nio liv.

Vill du ta upp enskilda påståenden från videon är det bättre att du skriver vad det är du tror på. Du har en historia av att ta ut vissa väl valda delar ur stora stycken och förkasta resten som sägs.

• Iarwain
    Gudasänd skrev 2015-01-01 17:36:52 följande:
    .
    Var hittade du information om att ingen av dessa vetenskapsmän publicerat någon vetenskaplig artikel nånstans?
    .

.

Att videon fått 238 tummen upp och endast 2 tummen ner, vad säger det dig?

:evilgrin39::evilgrin39::evilgrin39:
    Jag har sökt på deras namn i en databas där samtliga vetenskapliga tidskrifter finns med.
  • Iarwain
    Gudasänd skrev 2015-01-01 18:39:09 följande:

.
    Misstänker att det är du och Puss som gett den tummen ner... Skrattande

Jag har inte ens sett den.

Då du inte står vid vad du länkar till så blir det meningslöst att följa dina länkar. Jag tittar på ett fåtal som jag kan finna intressanta av annan anledning.
  • Iarwain
    Gudasänd skrev 2015-01-01 21:25:00 följande:
    .
    Vad heter databasen?

Vem avgör vilka tidskrifter som får kallas vetenskapliga?
    Det finns många sådana, jag har använt olika universitets databaser i en hemsnickrad sökmotor.
    Du kan prova Googles variant, den fungerar också bra.

Det avgörs av vilka som följer definitionen av vetenskap i tillräcklig utsträckning.
  • Iarwain
    Gudasänd skrev 2015-01-01 21:27:35 följande:
    .
    Jag står definitivt vid vad dessa vetenskapsmän säger om Chemtrailsen:
    .

.

Se den du med, kan bara göra dig gott! Solig
    Inte intresserad.
    Berätta vad de har för vetenskapliga belägg, eller så går vi vidare med mina frågor för att se om vi kan komma till konsensus den vägen.

I analogi, med ditt inlägg om hur kondens uppstår, vad händer när du har varm luft ca 1100C , under högt tryck ca 195 PSI möter kall luft i atmosfäriskt tryck.
Svar på tråden HETT !!! Chemtrails- Granskas av amerikansk domstol just nu !!!