• Stokke

Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!

Hej!
    Gråter en skvätt och surar ett par timmar.
    Hela min plan gick i stöpet, jag ville så gärna vara gravid nu. Stressad över att inte ha fått det där efterlängtade plusset :(
    Här kan vi stötta och hjälpa varandra.
    Tipsa om vitaminer, fertilitets främjade ämne och vad vi bör undvika.

Välkomna !

• Svar på tråden Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!
  • Stokke

Men Gud vad roligt :) ett jätte stort grattis. Vad spännande.

Hur många gånger fick ni till det under den fertila perioden?

• Sarah32

Hej! Följer gärna med och stöttar i denna väntan....

Är 32 år och försöker få första barnet tillsammans med min sambo som är 35. Vi gjorde första försöket i juni, hade ÄL i början av veckan så nunär vi inne på vårt andra försök....

Är helt med dig i din frustration och längtan efter ett PLUS! Kram

• Stokke

Sarah32, självklart ska du hänga med oss :)
    Håller med dig, jag vill också så gärna.

Har haft äl i dagarna enligt min monitor. Vi har fått till det söndag, tisdag, onsdag, torsdag.
    Söndag, måndag tisdag var hög fertilitet och onsdag, torsdag var maximal fertilitet.

Hoppas hoppas.

Kram kram

• jomso

Hej,

Jag hänger också gärna med i denna tråden :)

Är 31 och vi försöker nu att få till ett syskon till vår dotter.

Har precis haft mens (och blev som vanligt otroligt besviken när den kom) och laddar nu för nästa försök... Tog ut min kopparspiral i januari och har försökt sedan dess (inte alla månader men nästan).

Delar gärna förhoppningar och frustration med fler i samma sits :)

• Stokke

Jomso, kul att du hittade hit.
    Då är det äl om ca 10 dagar för dig?
    De dagarna går fort :)

Hur gammal är din dotter? Hur lång tid tog det innan du plussade med henne?

Jag har just haft äl och nu väntar 14 dagar av nervositet, förväntan, förhoppning, skengraviditet och gravid symptom som visade sig inte finnas på riktigt, utan bara i mitt huvud.

Kram kram

• jomso

Stokke;

Stämmer bra med äl om ca 10 dagar, beräknat nästa söndag enligt P-tracker :)

Min dotter är 4,5 år och längtar enormt efter en bebis... Hon tror dock att man bara kan köpa bebisfrön på ICA och äta så får man en bebis i magen ;) om det ändå vore så enkelt...

Hon var inte planerad... Vi använde inget skydd, men försökte inte eller hur man ska uttrycka det :) Men jag blev gravid 8 månader efter att jag slutat med p-piller...

Usch denna hemska skengraviditet... Har känt av det varenda månad vi försökt. Har nu förstått att det är pms, men nu senaste gången hade jag inga känningar alls. Jätteknäppt :/

Jag håller tummarna för dig att det tagit sig denna gången! Hur länge har ni försökt?

Kram kram

• Sarah32

Tack:) Behöver verkligen prata med några som förstår! Skengraviditet ja...undrar vilka symptom man får den här gången? Ömma bröst känner jag redan av, men det kan liks görna vara ÄL symptom....

Jag visade LH stegring (stark) i söndags, hade sex fredag, söndag och tisdag....tror ni det "räcker" för att täcka denna ÄL? är så svårt detta...,,

• Rebecka84a

Godmorgon!

Jag följer WomanLog, ingen egentligen aning om den stämmer, men jag följer den. Då visade den att jag hade ÄL 16 juli, men den visade även markering 4 dagar före och 3 dagar efter. Min sambo har ingen aning om denna app, utan vi kör när vi känner för det. Vi hade sex 3 gånger före ÄL och 1 gång efter (på markering). Det är semester Annars är det noll aktivitet under veckodagarna pga. ren trötthet.

Dagarna efter (helt sjukt!) började jag klaga på andfåddhet, vilket även kunde förklaras av värmen. Vem vet?

Men, en vecka efter, började ILLAMÅENDET. Jag är som regel åksjuk, och det känns som ren åksjuka av och till, inte på morgonen utan från förmiddagen till eftermiddagen. Jag har varje månad varit skendräktig, och lurat kroppen tidigare, så jag tänkte att även denna gång luras den ... Men, hur kan kroppen projicera åksjuka? Hade varit enklare med brösten?

Alla kroppar är väl unika? (Jmf. med andra trådar):

- Brösten var/är mini-ömma, som inför PMS, inget större med andra ord. De har inte heller ändrats i storlek.

- Vet att några känner på tappen ... kollat färgen på snippan - ingen aning, inte kollat.

- Vårtgårdarna har väl inte ändrats heller antar jag, inget jag har reflekterat över.

Utan för mig, kom illamåendet och att magen kändes konstigare än vanligt. Den är annorlunda, det sticker till ibland, ömmar ibland.

Har jag missat något? Någon som undrar över något?

Om jag har förstått detta? NEJ! Det är alldeles för stort för att ta in ...

*håller tummarna för alla, hårt*

• Sarah32

Rebecka84a: Att illamåendet kom så tidigt, redan en vecka efter ÄL?:) Måste vara "skönt" (förstå mig rätt;) ) med ett så tidigt tecken:) Grattis till dig!

Jag får fortsätta vänta och känna i 1,5 vecka till....

• jomso

Sarah32:

Så har jag också tänkt varje gång "räcker det med de här gångerna vi haft sex"... känns som det aldrig räcker eftersom det inte tagit sig än, men rent teoretiskt räcker det med en spermie, en gång vid dagarna kring ÄL... tänk om det vore lika lätt i praktiken...

Har också haft en massa gravsymtom (egentligen pms) varenda månad med ömma bröst, svullnad, metallsmak i munnen och molvärk, men ingen bebis. Fruktansvärt frustrerande!

Har funderat över vad jag kände förra gången men det börjar bli längesen så man hinner glömma :) Då var inte graviditeten planerad så jag testade väldigt sent, och då hade jag inte ömma bröst, det kom först senare, däremot var jag sjukt trött...

Ja det är inte lätt, när jag tog ut min spiral sa bm till mig att "inte tänka för mycket på det". Hur lätt är det då???

Håller tummarna att det tar sig Sarah32! :)

Svar på tråden Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!