• Anonym (Lövet)

Någon som har gjort GBP som försöker bli gravid?

Är det flera än jag som är GBP-opererad och försöker bli gravid? Vore roligt att hålla ihop och dela lite erfarenheter...

Hoppas på napp!

• Svar på tråden Någon som har gjort GBP som försöker bli gravid?
  • Anonym (Lövet)
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-08-09 08:02:17 följande:

Hej! Jag opererades i april 2014 och jag och min sambo väntade i ett år med att försöka. Jag har regelbunden mens och ägglossningar precis som jag ska, men vi blir inte gravida.

Innan min op gjorde vi en fertilitetsutredning som visade att både jag och min sambo är helt friska men att det antagligen beror på min vikt. Gjorde därför op och gick ner 50 kg.

Ingenting händer och jag är totalt knäckt. Jag var så säker på att jag skulle bli gravid direkt jag slutade med p-piller.

Allt känns skit, jag tröstäter och gråter och min sambo vet inte hur eller vad han ska göra för mig....

Hej!

Vad duktig du vart som gått ner så mycket i vikt! Va härligt! Grattis.

Förstår du tycker det är pest och pina. När slutade du med p-piller? När man slutat med hormoner kan det dröja minst 1 år innan kroppen är fri från dessa konstgjorda hormoner och att det dröjer med att man blir gravid är helt normalt! Prata med en bm om detta. Är det trögt att få igång kan man få hjälp med det!
  • Anonym (Lövet)
    Erka skrev 2015-07-03 07:26:44 följande:

Hallåj! Opade mig i mars 2010, blev gravid ett par månader senare helt emot rekomendationerna. Vi var lite oförsiktiga med skydd då vi hade ett tråkigt bagage med sju mf/ma bakom oss och inte tänkte att det skulle ta sig så bra som det gjorde.... Jag gick fortfarande ner i vikt unde graviditeten och mådde väl sådär. Tack och lov så pluggade jag på distans och kunde styra dagarna rätt bra efter dagsformen. Allt gick bra och sonen föddes i februari 2011. Efter det har vi försökt få till syskon men det har resulterat i tre eller fyra (har tappat räkningen lite) mf/ma till sp vi bestämde förra sommaren att nu lägger vi det här på hyllan och fortsätter att glädjas över vårt lilla mirakel som vi redan har. (Har en ärftlig genetisk åkomma som "bara" stör vid graviditet). Vi sålde bort allt - och då menar jag ALLT - på loppis. So far so good. Kände mig dock inte helt "klar" ändå, men alternativet med fler mf var värre så jag lät känslorna vara. Plötsligt var mensen sen och vi plussade! Halva graviditeten har varit en pain, dels pga överjävligt illamående, tidiga foglossningar, trötthet och en stark oro att bäbisen inte var frisk. Det visade sig att lilla pojken i magen är helt frisk (oddsen är inte stora!) och oron avtog tack och lov efter fvp-svaret. Nu i v21 har jag "bara" järnbrist, lite illamående och en eskalerande foglossning kvar... ;) Vet att jag gått upp en del i vikt, men undviker vågen helt och hållet för att inte stressa upp mig över det också. Vikten får jag ta itu med sen. :D

Å va roligt att du bär ett friskt barn! Vilken lycka!! Lite kilon, lite foglossning och lite illamående kan vara en fis i rymden i det stora hela! :)
  • Anonym (Lövet)

Jag skrev ett inlägg här för en ett tag sen, men jag ser det inte. Försvunnit?!

För några veckor sen så var vi och gjorde ett CVS och ca 3-4 dagar senare kom ett sånt hett efterlängtat brev! Ett friskt litet barn!! Det är heeeerlt enormt! Lyckan är obeskrivlig!

Milstolpe 1 avklarad!

Nu har jag fått tid till RUL om ca 4 veckor och det blir nästa milstolpe! Sen kommer efterföljande med att kolla upp flödet hos bebisen pga mina ovanliga antikroppar. Inget känns lugnt på nått vis. Men hoppet överger mig inte! Hoppet om ett välmående barn i min famn i vinter.

Är i v 16 nu och har börjat att berätta lite runt omkring..., känns overkligt!

• Erka

Så himla kul TS! Stooort Grattis! :D

Själv är jag nu i v28 och ska iväg imorrn och få första, av tre, järninjektioner så jag kanske piggnar till nån gång. Blir himla bra!

~~~ Det blir vad du gör det till ~~~
  • Anonym (Lövet)
    Erka skrev 2015-08-17 22:43:46 följande:

Så himla kul TS! Stooort Grattis! :D

Själv är jag nu i v28 och ska iväg imorrn och få första, av tre, järninjektioner så jag kanske piggnar till nån gång. Blir himla bra!

Grattis!

Å det där man järninjektioner... Har en vän som fick det, hon blev inte hjälpt av det. Hoppas det är annorlunda för dig. Vet tyvärr hur det känns att vara konstant, onormalt trött! Puh! Man är inte människa på nått vis! Lycka till!
  • Erka

Jag har haft järnbrist som ogravid också och fick samma injektioner som jag får nu, då funkade de jättebra så jag tror att det blir bra. ;)

~~~ Det blir vad du gör det till ~~~
  • Anonym (Lövet)

Erka:

Å så bra!

Jag har haft järnbrist som ogravid men klarat mig med tredubbel dos Duroferon. Jag hoppas det håller i sig nu dock.

• Anonym (Lövet)

Oj, va längesen jag var in här!

Min  graviditet blev en lätt och lugn graviditet. Alt flöt på under koll. Var på mycket extra koller och kände mig trygg hela tiden. Fantastiskt!

Hade BF 28/1. Men den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge sägs det. Den 9/2 kom världens finaste och mest älskade lillasyster ut till oss. Det gick mycket fort och vi mådde bra.

Nu njuter vi av livet och även fast det är som i en dröm så är det tydligen en verklighet att hon är här nu! Hjärta

• lilsis

9/2 är en fin födelsedag ;)

Jag har precis genomgått mitt andra äggplock. Första gav 4 ägg, 3 befruktade. En färsk återföring och två frys gav 2 plus men inga barn.

Idag blev det 6 ägg. Får se på måndag hur många, om några, som befruktades.

• lilsis

Bara ett ägg var fint nog att användas så nu är jag på RD2.

Känns lite snopet med inget till frysen men den som var inne samtidigt med mig fick inget tillbaka alls.

• Angelica02

Nu har även jag plussat som gbp opererad!!

Är i v 19 nu och väntar en liten flicka ?

Svar på tråden Någon som har gjort GBP som försöker bli gravid?