Någon som har gjort GBP som försöker bli gravid?
Hallåj! Opade mig i mars 2010, blev gravid ett par månader senare helt emot rekomendationerna. Vi var lite oförsiktiga med skydd då vi hade ett tråkigt bagage med sju mf/ma bakom oss och inte tänkte att det skulle ta sig så bra som det gjorde.... Jag gick fortfarande ner i vikt unde graviditeten och mådde väl sådär. Tack och lov så pluggade jag på distans och kunde styra dagarna rätt bra efter dagsformen. Allt gick bra och sonen föddes i februari 2011. Efter det har vi försökt få till syskon men det har resulterat i tre eller fyra (har tappat räkningen lite) mf/ma till sp vi bestämde förra sommaren att nu lägger vi det här på hyllan och fortsätter att glädjas över vårt lilla mirakel som vi redan har. (Har en ärftlig genetisk åkomma som "bara" stör vid graviditet). Vi sålde bort allt - och då menar jag ALLT - på loppis. So far so good. Kände mig dock inte helt "klar" ändå, men alternativet med fler mf var värre så jag lät känslorna vara. Plötsligt var mensen sen och vi plussade! Halva graviditeten har varit en pain, dels pga överjävligt illamående, tidiga foglossningar, trötthet och en stark oro att bäbisen inte var frisk. Det visade sig att lilla pojken i magen är helt frisk (oddsen är inte stora!) och oron avtog tack och lov efter fvp-svaret. Nu i v21 har jag "bara" järnbrist, lite illamående och en eskalerande foglossning kvar... ;) Vet att jag gått upp en del i vikt, men undviker vågen helt och hållet för att inte stressa upp mig över det också. Vikten får jag ta itu med sen. :D