• Anonym (anonym tjej)

15 år och har inga vänner

som rubriken lyder har jag inga vänner det är sommar lov och det ända jag gör är att sitta hemma, tröst äta och hålla på med min dator har inga att va med och det gör mig deprimerad har gråtit flera gånger för jag inte har någon vän som jag kan prata med eller göra något än del menisker kanske gillar att va osociala och bara va med sig skälv med det gör verkligen inte jag, det gör mig deprimerad. har ringt några klass kamrater några gånger men det känns som att dom bara kommer på en ursäkt för att inte va med mig. lång tid har jag försökt göra saker jag inte vill för att andra ska släpa in mig har fixat saker osv bara för att dom ska släpa in mig men efter jag har fixat saker osv så dissar dom mig igen och börjar bli dryga mot mig. jag har haft en vän hon är ganska populär eller vad man ska säga så hon va alltid dryg i skolan och dissa mig precis som alla andra men när ingen var med så var hon min bästa vän jag sa aldrig något till henne för jag var räd att förlora henne eller vad man ska säga men precis innan sommar lovet fick jag droppen och prata med henne och hon sa förlåt och sa att hon ska försöka bättra sig men nu har hon inte ringt mig och vi va alltid med varandra minst 2-3 gånger i veckan förut jag har sms henne men hon har läst och inte svarat så nu vet jag inte vad jag ska gör mitt liv känns värde löst?
    vad ska jag göra? 
    finns det någon stans man kan skaffa vänner i samma ålder?

• Svar på tråden 15 år och har inga vänner
  • Ronga

Men gulle!
    Jobbig situation du befinner dig i, men det kan bara bli bättre. Registrera dig på några comunity sidor.  www.helgon.se är en skön sida med skönt folk, jag är övertygad om att du kommer lära känna skönt folk där.
    Annars kan du försöka skaffa dig en hobby, fotboll, rida, rita...finns massor av sätt att träffa folk på. Nu under sommaren har jag gått på ett par facebook evenemang där jag lärt känna skönt folk. Senast igår var jag på en utomhus fest och träffade ett par sköna människor!

Önskar dig verkligen ALL lycka!!

Det är Veronica Maggio på bilden, min kärlek! Sluta pma mig, jag är kille!
  • Anonym (Tameshiwari)

Jag är också 15 år gammal och är ensam.. Jag har online vänner men det hjälper inte så mycket.. Man vill ha någon man kan gå ut och göra roliga saker med.. Jag är också en väldigt blyg kille så det är svårt för mig att bjuda ut någon Skäms..

• Ronga

Så gulliga!
    Ni borde ta kontakt med varandra!!!Nalle

• Anonym (anonym tjej)

vart har du fått alla dina vänner online?

• Anonym (Tameshiwari)
    Anonym (anonym tjej) skrev 2014-07-13 22:42:59 följande:

vart har du fått alla dina vänner online?

Jag gick med i en grupp i ett spel, några månader efter det började vi prata via Skype, och då skapade vi gruppchatter, och på det sättet träffade jag ganska många.
  • Anonym (Hm)

Men kan du inte åka till någon ungdomsgård där du bor eller i något grannsamhälle? Ibland är det mycket lättare att hitta vänner i grannsamhället än de man själv bor i, vet många som har blivit mobbade när de gick i högstadiet har fått massor med vänner på de sättet, även jag själv har haft liknande problem som du när jag gick i högstadiet... Det bästa tipset jag har om din så kallade kompis är att du ska totaldissa henne! och även alla andra som utnyttjar dej på de där sättet, låna absolut inte ut något till dom för de är liten risk att man får tillbaka de då. I 9an så insåg jag att jag hade de mycket bättre när jag satt helt ensam och glodde på mobilen hela rasterna än när jag umgicks med dom

• Ronga

Ja, finns ju fullt med fritidsgårdar i detta land eller liknande platser. I alla fall i Stockholm är det fullproppat.

• Anonym (anonym tjej)
    Ronga skrev 2014-07-13 19:29:27 följande:

Men gulle!
    Jobbig situation du befinner dig i, men det kan bara bli bättre. Registrera dig på några comunity sidor.  www.helgon.se är en skön sida med skönt folk, jag är övertygad om att du kommer lära känna skönt folk där.
    Annars kan du försöka skaffa dig en hobby, fotboll, rida, rita...finns massor av sätt att träffa folk på. Nu under sommaren har jag gått på ett par facebook evenemang där jag lärt känna skönt folk. Senast igår var jag på en utomhus fest och träffade ett par sköna människor!

Önskar dig verkligen ALL lycka!!

vart kan man hitta dom där facebook evenemang?
  • Ronga
    Anonym (anonym tjej) skrev 2014-07-13 23:10:32 följande:
    vart kan man hitta dom där facebook evenemang?
    Beror ju på lite vad man gillar. Igår var det en techno/hardstyle fest vid kaknästornet..gillar du sånt? ;)
    Dagen innan det var jag och några kompisar på Långholmen, där var det mycket dancehall och reggae ;)
  • Beeo3

Sök vänner inom dina intressen, då har man ju båda något att göra och prata om utan att man ska behöva låtsas vara något man inte är. Var dig själv, om det inte uppskattas strunta fullständigt i dom då.

Online vänner ska man inte underskatta, jag själv har bara en ungefär handfull vänner,och sen en del online vänner,och för min del så kan jag nästan bara skaffa online vänner pga att lider av en form av sociofobi. Så skaffa nya vänner face to face är väldigt problematiskt för min del.

Svar på tråden 15 år och har inga vänner