• Ronga

15 år och har inga vänner

Men gulle!
    Jobbig situation du befinner dig i, men det kan bara bli bättre. Registrera dig på några comunity sidor.  www.helgon.se är en skön sida med skönt folk, jag är övertygad om att du kommer lära känna skönt folk där.
    Annars kan du försöka skaffa dig en hobby, fotboll, rida, rita...finns massor av sätt att träffa folk på. Nu under sommaren har jag gått på ett par facebook evenemang där jag lärt känna skönt folk. Senast igår var jag på en utomhus fest och träffade ett par sköna människor!

Önskar dig verkligen ALL lycka!!

Det är Veronica Maggio på bilden, min kärlek! Sluta pma mig, jag är kille!
  • Ronga

Så gulliga!
    Ni borde ta kontakt med varandra!!!Nalle

• Ronga

Ja, finns ju fullt med fritidsgårdar i detta land eller liknande platser. I alla fall i Stockholm är det fullproppat.

• Ronga
    Anonym (anonym tjej) skrev 2014-07-13 23:10:32 följande:
    vart kan man hitta dom där facebook evenemang?
    Beror ju på lite vad man gillar. Igår var det en techno/hardstyle fest vid kaknästornet..gillar du sånt? ;)
    Dagen innan det var jag och några kompisar på Långholmen, där var det mycket dancehall och reggae ;)
  • Ronga
    Anonym (anonym tjej) skrev 2014-07-13 23:10:32 följande:
    vart kan man hitta dom där facebook evenemang?
    Berätta lite om dig själv, vad du tycker om att göra, vilken musik du helst lyssnar på. Favoritfilmer/serier?
    Gillar du sport?
    Ronga är en trevlig och äventyrlig sköldpadda
  • Ronga
    Muslimsktjej skrev 2014-07-15 00:29:08 följande:

Det är samma sak med mig (är 16), men jag tror nog det beror på min socialfobi, och därför inte "vågat" skaffa vänner irl.

Finns ju sidor för unga på nätet där du kan skaffa vänner, men jag tror inte det hjälper så mycket för oftast vill man ha vänner irl.

Men lycka till typ och hoppas du får vänner.

Är du 15 så antar jag att du ska börja gymnasiet nu till höst? Du kommer säkert få vänner där. (Eller du kanske ska börja 9:an.. Idk)

Vad brukar du göra om dagarna? Vad gör du efter plugget, umgås du med folk på rasterna?
    Hobbyn?
  • Ronga
    Muslimsktjej skrev 2014-07-15 00:38:15 följande:
    Nu är det sommarlov så går inte till skolan, innan det var jag sjukt deprimerad och kunde inte ta mig till skolan varje dag.. Men när jag gick dit så var jag inne i klassrummet ensam när andra hade rast/åt. Men nu till höst ska jag börja i en skola för elever utan gymnasiebehörighet, och så får vi hoppas att jag får vänner där.

Vad jag brukar göra om dagarna? Läser bara om politik och sånt, och är inne på mobilen. Inget annat typ. Sjukt tråkig person är jag hehe.
    Jag var också väldigt skoltrött, speciellt under gymnasiet. Sätt inte mycket press på dig själv bara, din framtid avgörs inte av hur du är i skolan.

Kul att du är insatt i politik! Gillar du något annat? Läsa böcker, kanske gillar du att skriva något själv? Dra på bio och se en skön rulle, spela dataspel?

Det är vanligt att man under tonåren "stänger" in sig själv och inte pallar med omvärlden, men snart växer din aptit för livet. Jag tror inte att du är en tråkig person.
  • Ronga
    Muslimsktjej skrev 2014-07-15 00:56:31 följande:
    Jo, läsa böcker gillar jag också. Dra på bio skulle jag aldrig få för mig att göra.. inte ensam iaf, uhh vad läskigt. (Fast jag vågar egentligen inte gå ut själv så mycket ändå så det handlar lixom inte bara om bio och sånt).

Men tack btw, det var fint och hoppas min "aptit för livet" växer mer snart. Eller egentligen är det bara min socialfobi jag vill bli av med, tror allt skulle bli lättare då.
    Var inte rädd för sociala situationer. Du vet, dem flesta människor är väldigt upptagna med att bry sig om hur dom själva betraktas, så ingen bryr sig om dig eller märker dig. Tänk efter, vad är det värsta som kan hända om du utsätter dig för sociala möten? Vad är det du egentligen är rädd för? Du har inget att vara rädd för, du har inget att skämmas för. Dem allra flesta oroar sig nog över samma sak som du Solig
  • Ronga
    Anonym (anonym tjej) skrev 2014-07-15 17:00:57 följande:

lidingö Stockholm

Men dåså! Vad gillar du i livet? Vad vill du allra helst göra?
  • Ronga
    Anonym (anonym tjej) skrev 2014-07-15 17:44:41 följande:

jag gillar wrestling haha men jag vet inte om det finns något stele man kan träna man kan träna på  

Finns det utan tvekan. Sök på google ;)
    Gillar du mma också? :)
  • Ronga
    Anonym (anonym tjej) skrev 2014-07-15 18:07:23 följande:
    ja jag gillar båda men vill fokusera på en sak om jag börjar  
    Finns ett par wrestling klubbar i Stockholm. Blir du medlem så tror jag mycket i ditt liv kommer att förändras. Dels kommer du att träna, vilket är jättebra fysiskt och psykiskt. Och dels för att du kommer att träffa andra människor och kanske jobba/träna i grupper osv.
  • Ronga
    Lidingökille skrev 2015-08-16 09:57:29 följande:

Hej! Jag har inte heller så mycket till vänner här på ön och skulle gärna vilja mötas upp :)

Jag är en kille som ska börja första ring nu efter sommarlovet. Detta sommarlov har jag typ bara varit hemma ensam eftersom när jag hör av mig till mina "vänner" så ringer de inte tillbaka utan bara struntar i mig, kan det vara så fel på mig?

Tråden är 1 år gammal nu, men om ni fortfarande är här, svar gärna igen!

Tro aldrig att det är något fel på dig, eller att du inte duger till. Om folk säger eller tycker så, så är dem inget att ha.
    Jag var väldigt blyg i ung ålder, när jag gick i skolan och gymnasiet. Gymnasiet är enligt mig det bästa stället i detta land att skaffa nya, många vänner på. Var bara skön, gå fram till folk och börja umgås. Mycket fester på gymnasiet, man lär känna alla möjliga människor från skolan och skolkamraters andra kompisar.

Lycka till!
Svar på tråden 15 år och har inga vänner