• Anonym (anonym tjej)

15 år och har inga vänner

som rubriken lyder har jag inga vänner det är sommar lov och det ända jag gör är att sitta hemma, tröst äta och hålla på med min dator har inga att va med och det gör mig deprimerad har gråtit flera gånger för jag inte har någon vän som jag kan prata med eller göra något än del menisker kanske gillar att va osociala och bara va med sig skälv med det gör verkligen inte jag, det gör mig deprimerad. har ringt några klass kamrater några gånger men det känns som att dom bara kommer på en ursäkt för att inte va med mig. lång tid har jag försökt göra saker jag inte vill för att andra ska släpa in mig har fixat saker osv bara för att dom ska släpa in mig men efter jag har fixat saker osv så dissar dom mig igen och börjar bli dryga mot mig. jag har haft en vän hon är ganska populär eller vad man ska säga så hon va alltid dryg i skolan och dissa mig precis som alla andra men när ingen var med så var hon min bästa vän jag sa aldrig något till henne för jag var räd att förlora henne eller vad man ska säga men precis innan sommar lovet fick jag droppen och prata med henne och hon sa förlåt och sa att hon ska försöka bättra sig men nu har hon inte ringt mig och vi va alltid med varandra minst 2-3 gånger i veckan förut jag har sms henne men hon har läst och inte svarat så nu vet jag inte vad jag ska gör mitt liv känns värde löst?
    vad ska jag göra? 
    finns det någon stans man kan skaffa vänner i samma ålder?

• Svar på tråden 15 år och har inga vänner
  • Anonym (anonym tjej)
    vilkenlän skrev 2014-07-15 16:52:46 följande:

Vilket län bor du i ? ????

lidingö Stockholm
  • Ronga
    Anonym (anonym tjej) skrev 2014-07-15 17:00:57 följande:

lidingö Stockholm

Men dåså! Vad gillar du i livet? Vad vill du allra helst göra?
    Ronga är en trevlig och äventyrlig sköldpadda
  • Anonym (anonym tjej)

jag gillar wrestling haha men jag vet inte om det finns något stele man kan träna man kan träna på  

• Ronga
    Anonym (anonym tjej) skrev 2014-07-15 17:44:41 följande:

jag gillar wrestling haha men jag vet inte om det finns något stele man kan träna man kan träna på  

Finns det utan tvekan. Sök på google ;)
    Gillar du mma också? :)
  • Anonym (anonym tjej)
    Ronga skrev 2014-07-15 17:48:06 följande:
    ja jag gillar båda men vill fokusera på en sak om jag börjar  
  • Anonym (anonym tjej)
    Ronga skrev 2014-07-15 17:48:06 följande:
  • Ronga
    Anonym (anonym tjej) skrev 2014-07-15 18:07:23 följande:
    Finns ett par wrestling klubbar i Stockholm. Blir du medlem så tror jag mycket i ditt liv kommer att förändras. Dels kommer du att träna, vilket är jättebra fysiskt och psykiskt. Och dels för att du kommer att träffa andra människor och kanske jobba/träna i grupper osv.
  • Anonym (Tameshiwari)

Kyokushin karate är också kul.

Googla mitt namn för ett litet smakprov!
    Det finns också mycket mer, till exempel kumite, full kontakt sparring.

WKO Shinkyokushinkai är en av organisationernas YouTube kanal, du kan titta på några av deras videoklipp och se om det intresserar dig Solig

Eller Fight Quest avsnitt 3, som handlar om kyokushin, finns också på YouTube.

• korralin
    Anonym (anonym tjej) skrev 2014-07-15 17:00:57 följande:
    lidingö Stockholm
    isf kan du ju lätt organisera dig i UV stockholm eller något sådant. 
    alternativt i någon utomparlamentarisk grupp som sysslar med politik i sthlm - finns massor!
    BELLA CIAO
  • Sofie98

Hej jag heter Sofie och jag går i första ring på gymnasiet. Jag hittade den här sidan pågrund av att jag inte har några vänner och jag undrade om du kanske ville ses för att ta en fika eller något typ. Jag vet att det här var länge sedan du la ut detta och jag slår vad om att du har skaffat vänner nu men jag undrar om du kanske skulle vilja träffas.

Med vänlig hälsning, Sofie

• Lidingökille

Hej! Jag har inte heller så mycket till vänner här på ön och skulle gärna vilja mötas upp :)

Jag är en kille som ska börja första ring nu efter sommarlovet. Detta sommarlov har jag typ bara varit hemma ensam eftersom när jag hör av mig till mina "vänner" så ringer de inte tillbaka utan bara struntar i mig, kan det vara så fel på mig?

Tråden är 1 år gammal nu, men om ni fortfarande är här, svar gärna igen!

• Ronga
    Lidingökille skrev 2015-08-16 09:57:29 följande:

Hej! Jag har inte heller så mycket till vänner här på ön och skulle gärna vilja mötas upp :)

Jag är en kille som ska börja första ring nu efter sommarlovet. Detta sommarlov har jag typ bara varit hemma ensam eftersom när jag hör av mig till mina "vänner" så ringer de inte tillbaka utan bara struntar i mig, kan det vara så fel på mig?

Tråden är 1 år gammal nu, men om ni fortfarande är här, svar gärna igen!

Tro aldrig att det är något fel på dig, eller att du inte duger till. Om folk säger eller tycker så, så är dem inget att ha.
    Jag var väldigt blyg i ung ålder, när jag gick i skolan och gymnasiet. Gymnasiet är enligt mig det bästa stället i detta land att skaffa nya, många vänner på. Var bara skön, gå fram till folk och börja umgås. Mycket fester på gymnasiet, man lär känna alla möjliga människor från skolan och skolkamraters andra kompisar.

Lycka till!
  • Estetmamman

Hej! Vill bara säga att jag vet hur det är att vara ensam, mitt tips är att gå kurser i något som intresserar tex en fotokurs, dansskola, idrotta eller gå med i en hundklubb om du har hund tex Gå ut iaf, så är det större chans att träffa på någon att snacka med. Internet är ju inte heller fel ????

Svar på tråden 15 år och har inga vänner