• Ermina 159

hej en helt löjlig fråga kanske tvättar ni händerna alltid när ni har klappat ert hus djur katten.

Hej är lite nyfiken överom ni som har katt tvättar alltid händerna efter åt och inan ni börjar med att röra maten i köket alltså laga  något...vet låter aldeles toskigt. men har hört så mycket  om det där så vet inte riktigt vad som är rätt eller fel

• Svar på tråden hej en helt löjlig fråga kanske tvättar ni händerna alltid när ni har klappat ert hus djur katten.
  • Aileen Allannah

Men det är väl klart att man tvättar händerna innan man börjar med maten, vare sig man har husdjur eller ej? Och klappar man hunden eller katten så är det väl ännu mer självklart att man tvättar händerna? Allt annat är snuskigt.

• Aniiee

Man tvättar ALLTID händerna innan man kladdar med mat. OBEROENDE om man har katt, hund, häst, papegojor eller guldfiskar.

You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
  • WilliamsMom

Jag tvättar alltid händerna innan jag börjar med maten. Jag har inget husdjur dock.

• Ermina 159

jag förstår att man tvättar alltid händerna inan man rör maten. men nu o man håller på laga mat och katten kommer förbi tex och ni klappar den. går ni och tvättar händerna igen för att fotrsetta laga maten

• LillaJag06

Nu har inte jag katt med två hundar som gärna är med i köket.

Tvättar alltid händerna innan jag börjar med maten och rör inte hundarna under tiden :)

Skulle jag göra det av någon märklig anledning tvättar jag händerna igen.

Det handlar inte om att jag tycker att hundarna är smutsiga, de sover med oss, men det är viktigt att man har god hygien i köket tycker jag.

• Ermina 159

jag gör precis som du... Men sen hur gör ni tex när ni e ute med era hundar och har barnen med er och dom vill tex äta ett kex då har man inte alltid vatten tillgänligt att tvätta händerna och sedan äta kexet...DEt är en stor självklarhet att tvätta händerna inan man börjar laga mat i köket.

• Aileen Allannah
    Ermina 159 skrev 2014-07-04 20:52:51 följande:
    jag förstår att man tvättar alltid händerna inan man rör maten. men nu o man håller på laga mat och katten kommer förbi tex och ni klappar den. går ni och tvättar händerna igen för att fotrsetta laga maten
    Men JA, det är ju självklart att man gör!
  • Aniiee
    Ermina 159 skrev 2014-07-04 20:52:51 följande:

Själv-klar!
    You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
Svar på tråden hej en helt löjlig fråga kanske tvättar ni händerna alltid när ni har klappat ert hus djur katten.