Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

hej en helt löjlig fråga kanske tvättar ni händerna alltid när ni har klappat ert hus djur katten.

Man tvättar ALLTID händerna innan man kladdar med mat. OBEROENDE om man har katt, hund, häst, papegojor eller guldfiskar.

You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
  • Aniiee
    Ermina 159 skrev 2014-07-04 20:52:51 följande:

jag förstår att man tvättar alltid händerna inan man rör maten. men nu o man håller på laga mat och katten kommer förbi tex och ni klappar den. går ni och tvättar händerna igen för att fotrsetta laga maten

Själv-klar!
    You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
  • Aniiee
    Ermina 159 skrev 2014-07-04 21:01:20 följande:

jag gör precis som du... Men sen hur gör ni tex när ni e ute med era hundar och har barnen med er och dom vill tex äta ett kex då har man inte alltid vatten tillgänligt att tvätta händerna och sedan äta kexet...DEt är en stor självklarhet att tvätta händerna inan man börjar laga mat i köket.

Är det ute är det en annan sak. ett kex är redan tillagat, och du lär definitivt få i dig mer än kexet...
  • Aniiee
    Ermina 159 skrev 2014-07-04 21:15:18 följande:

hehehehh det är klart att man inte stoppar händerna i kokande mat... det var en tanke krig allt det här igentligen. det var en person som sa idag att det kan vara farligt att om man inte tvättar händerna inan man äter och man har rört vid en hund en katt eller hund . och det är alltid lättare att få tillgång till vatten i huset inan man stoppar någoting i munen där hemma. Sen hörde jag av en sjuksköterska som sa vi människor är alldeles för renliga och på så sett blir vi allt mer allergiska

Det är helt sant att "lite skit rensar magen", och vi är alldeles för renliga idag, men handhar man rå mat så handlar det helt klart om säkerhet på högre nivå. Och så är det inte så fräscht med katthår i lasagnen......
Svar på tråden hej en helt löjlig fråga kanske tvättar ni händerna alltid när ni har klappat ert hus djur katten.