• Anonym (Lurad)

Var tog "vår" semester vägen?

Är så ledsen/irriterad på min sambo. Vi har ett gemensamt litet barn, jag har två hemmaboende tonåringar (vv) och han har ett vuxet barn, utflyttad och boende på annan ort. Han ska ha totalt 4 veckor semester och hans tankar om upplägget var: första veckan gör vi något tillsammans med vår gemensamme och tonåringarna. De två nästa veckorna skulle vi ägna oss åt varandra och vår lille och den sista veckan som ligger senare och när jag jobbar skulle han ägna åt sitt vuxna barn och vår gemensamme. Jag tyckte upplägget kändes okej, även om tajmingen med min sambos semester och mina tonåringars pappa inte var perfekt. Vi hade inte bestämt vad vi skulle göra på vår tid för oss själva med lillen, men igår kläcker sambon ur sig att han tycker att vi ska åka och hälsa på hans barn på "vår" tid. Så hade inte jag tänkt vår tid tillsammans :(

• Svar på tråden Var tog "vår" semester vägen?
  • Anonym (C)
    Anonym (Lurad) skrev 2014-07-02 10:46:50 följande:

Det krävs nog en övernattning för att resandet inte skulle bli för krävande för den lille.

Ja, men bjussa på det då? Eller säg att eftersom att han ändå ska spendera EN HEL VECKA med sin utflugna VUXNA dotter senare under semestern, så kanske ni kan göra något annat under era två veckor tillsammans?

Fast, än en gång; VARFÖR vill ett VUXET barn spendera en hel vecka av SIN semester ihop med sin pappa och sitt bebis-halvsyskon!?
  • Anonym (C)
    Anonym (Lurad) skrev 2014-07-02 10:51:48 följande:

Ja, du det kan jag också känna är lite märkligt. Dessutom är det nog dotterns ENDA semestervecka. Sedan vet jag inte om hon egentligen helst skulle tillbringat den själv med pappa utan småsyskonet, syskonet får hon nog ta på köpet så att säga

Okej, aja, men bjussa på EN natt, eller säg att ni kan göra annat då din man ändå ska spendera en hel vecka med henne senare.
  • Hockeyfrissa
    Anonym (C) skrev 2014-07-02 10:43:08 följande:
    Fast jag förstår inte den sista veckan - vill en vuxen utflyttad tjej spendera en vecka av SIN semester med sin pappa och dennes nya lilla barn?
    Det kan ju te sig märkligt för vissa men en del barn, även vuxna sådana, älskar sina föräldrar och vill tillbringa tid med dem. 
  • Anonym (C)
    Hockeyfrissa skrev 2014-07-02 11:30:45 följande:

Det kan ju te sig märkligt för vissa men en del barn, även vuxna sådana, älskar sina föräldrar och vill tillbringa tid med dem. 

En hel vecka? Sin enda semestervecka? Njaaaaa...
  • Fånga dagen
    Hockeyfrissa skrev 2014-07-02 11:30:45 följande:
    Precis! Alla skyr ju inte släkten som pesten. En del av oss trivs ju faktiskt tillsammans. När barnen är vuxna och bor på annan ort så har man kanske inte möjlighet att kunna träffas så ofta. Jag förstår inte alls att så många tycker det är konstigt att ett VUXET barn vill umgås med sina föräldrar ibland. Precis som om det skulle vara nåt suspekt.
  • Anonym (C)
    Fånga dagen skrev 2014-07-02 12:36:06 följande:

Precis! Alla skyr ju inte släkten som pesten. En del av oss trivs ju faktiskt tillsammans. När barnen är vuxna och bor på annan ort så har man kanske inte möjlighet att kunna träffas så ofta. Jag förstår inte alls att så många tycker det är konstigt att ett VUXET barn vill umgås med sina föräldrar ibland. Precis som om det skulle vara nåt suspekt.

Helst vill ju denne vuxne träffas utan förälderns nya barn. Det om nått är ju...vuxet...
  • Hockeyfrissa
    Anonym (C) skrev 2014-07-02 11:43:40 följande:
    En hel vecka? Sin enda semestervecka? Njaaaaa...
    Man ska inte döma andra efter sig själv
  • Fånga dagen
    Anonym (C) skrev 2014-07-02 12:47:50 följande:
    Helst vill ju denne vuxne träffas utan förälderns nya barn. Det om nått är ju...vuxet...
    Vill hon? Var läser du det nånstans?

Ts skriver:
    "Sedan vet jag inte om hon egentligen helst skulle tillbringat den själv med pappa utan småsyskonet"

Det fick du till att bli att denna vuxna dotter VILL träffa sin förälder utan sitt halvsyskon.
  • Anonym (C)
    Fånga dagen skrev 2014-07-02 13:07:43 följande:

Vill hon? Var läser du det nånstans?

Ts skriver:

"Sedan vet jag inte om hon egentligen helst skulle tillbringat den själv med pappa utan småsyskonet"

Det fick du till att bli att denna vuxna dotter VILL träffa sin förälder utan sitt halvsyskon.

Jag förstår, du är en sk 99-procentare. Men då ska jag förklara för dig; det finns något som kallas att "läsa mellan raderna" och med det menas att man läser in ett dolt budskap som skribenten har i sin _vaga_ text eller i sin vaga antydan.

Förstår du inte nu heller, så kan jag inte annat än att beklaga. Nästa gång får du se till att vara på plats då de delar ut hjärncellerna. ;)
  • Anonym (Lurad)

Jag säger inte det att man inte får umgås med sina föräldrar fast man är vuxen. Jag utgår väl från mig själv och hur jag var i den åldern. Då ville man ju umgås med kompisar och ev pojkvän i första hand och allra helst om man inte har så mycket semester. Man kan väl älska sina föräldrar och ändå leva sitt eget liv

Svar på tråden Var tog "vår" semester vägen?