• Lavelii

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Sserena86 skrev 2014-11-18 20:48:03 följande:

Jag testade den där varianten förra månaden och jag gillade den inte alls.. För mig blev det aldrig någon blinkande gubbe utan det blev en fast gubbe direkt på typ andra Stickan jag testade och sen var den låst i 48 timmar.. Jag använder vanliga clear blue digitaltest som bara visar två fertila dagar, det testet låser sig inte utan man kan fortsätta testa och dubbelkolla att hormonhalten verkligen går ner efter 1-2 dagar (intalar mig att det är så man kan vara säker på att ägget har släppt). Men ja, fast gubbe på ditt test betyder mest fertil, fast gubbe på mitt test innebär att jag kommer att vara som mest fertil inom 24-48 timmar :)

Ja det är ju så olika. För mig funkade den iaf förra ÄL. Får se framöver. Helst av allt skulle jag vilja slippa allt sånt och åter lära känna min kropp som jag gjort en gång i tiden. Men men
  • Lavelii
    Sserena86 skrev 2014-11-18 20:54:28 följande:

Tack för peppen! <3 hur går det för dig? Vilken vecka är du i nu?

jag har alltid himlat med ögonen åt folk som säger att det kommer att funka så fort man slappnar av och tänker på nått annat ett tag.. Typ som folk som säger till singlar att man kommer att träffa "Mr Right" när man minst letar efter honom,, men faktum är att den månaden som jag blev gravid så var vi på semester och jag hade struntat i att ta med mig några äl-test . Antar att jag tänkte på annat eftersom vi hittade på massa skoj saker hela tiden och det kanske faktiskt var därför som det tog sig den gången.. Men nu när jag bra går hemma i vardagen i novembermörkret och det är lite lugnare än vanligt på jobbet så är det så himla svårt att tänka på nått annat! Skulle det inte ta sig denna månaden så är nästa försök typ mitt i julhelgen så då kanske jag kan testa att skippa alla tester och tänka på nått annat en månad...

Måste bara tillägga att det var så för

Mig med. Eller jag blev ju gravid innan vi åkte iväg men visste inte om det förrän 3 veckor senare när vi kom hem. Och då hade jag verkligen släppt det under de veckorna. Inga ÄL test. Reagerade knappt på att mensen uteblev. Tänkte att det väl fortf inte är någon regelbundenhet med den osv.

Så det ligger nog ändå en poäng i det... Men nu är man då tyvärr inte på semester, utan i vardagen, där det iaf för mig kvittar hur mkt jag än har att göra så är bebisar i skallen hela dagen... Och idag talade jag med föräldrarna som suttit hemma och drömt sig iväg till dagen de förhoppningsvis får barnbarn "som vi ska skämma bort honom eller henne"... Blir både glad och ledsen i hjärtat.
  • Lavelii
    Sserena86 skrev 2014-11-19 19:25:21 följande:

Stoooort kram till dig! Be inte om ursäkt för att du låter gnällig, det är ju därför den här tråden finns! :D annars hade ju våra killar och vänner fått stå ut med allt gnäll och då hade de nog tröttnat på oss :) för en vecka sen var jag också superdepp.. I lördags hade vi tjejträff med massa vänner och då blev det också väldigt mycket bebisprat..

Jag har alltid varit väldigt tydlig med att jag vill ha en karriär innan bebis.. Men nu när vännerna har fått barn så säger de typ "att få barn/vara gravid är bättre än alla karriärer i hela världen" och "vänta inte för länge... Bla bla bla.." Innan har jag bara skakat av mig det där och tänkt att vi har valt olika liv och att min tid som mamma kommer så småningom.. Men nu när vi faktiskt försöker bli gravida så gör det lite ont att höra vännernas tjat. I lördags sa jag faktiskt till dem på skarpen.. Jag sa att "tänk om jag sitter här och har haft fjorton missfall, eller kanske har försökt bli gravid i flera år eller så kanske det helt enkelt är så att jag inte är redo att bli mamma än! Det kan ju inte ni veta, så det är faktiskt inte okej att tjata på mig om att jag borde bli gravid!" Då såg de lite skamsna ut och flera av dem bad om ursäkt efteråt..

Grymt att du sa ifrån!!! Brukar också mest skaka av mig det men ibland har man god lust att bara skrika rakt ut!

Här kom första spottingsen. Så mensen är på g... :-/ depp! "Det är bara att köra på efter mensen hjärtat!" - maken. Jo precis. Men ångest just nu! BIM var ju i söndags enligt en app och enligt fertility friend är den nu kommande tisdag. Men ja...
  • Lavelii

Avvaktar också med nytt BIM. Idag var det lite brunt på pappret efter toabesök imorse. Så troligtvis blodflöde och mens imorgon då. Utgår jag från ursprungliga bim så är mensen sen och utgår jag från Fertility friend så är mensen tidig. Är på dag 32. Tempen har inte sjunkit mer än till 36,8 (dagens temp), basaltemp innan ÄL låg på 36,2-36,3. Någon som vet om inte tempen borde sjunka nu eftersom mensen är på g?

• Lavelii
    grodansmamma skrev 2014-11-18 21:35:03 följande:

Ändrade planer, blir ett försök denna månad ändå fast med en annan donator :)

Vi hålla tummarna!! Skönt att det gick att få till ett försök denna månad också
  • Lavelii
    joss82 skrev 2014-11-20 09:26:16 följande:
    Min temp brukar hålla sig hyfsat hög till dag 1 eller 2 på mensen.
    Då så... Trodde att den "alltid" sänktes dagen/dagarna innan mensen kommer.
    Nu får mensen då gärna komma ordentligt istället så man kan börja försöka sen igen!
  • Lavelii
    Sserena86 skrev 2014-11-19 21:06:25 följande:

Dagens i-landsproblem.. Jag är så trött att jag håller på att somna i soffan och helst av allt vill jag bara gå och lägga mig men mannen kommer inte hem från träningen förrän om en timme och då borde vi göra ett försök till.. När började vårt sexliv vara ett tvång istället för kul och spontant?!

När man insåg att det inte räckte att bara sluta skydda sig för att bli gravid dagen efter? haha... Mer eller mindre samma sak här. Men vad gör man liksom...
  • Lavelii
    vinterros skrev 2014-11-20 17:25:09 följande:

Jag är också ny på det här med att tempa men jag tror att om temperaturen har en sjunkande trend så tyder det på mens....tror jag men är inte säker. Håller tummarna för dig att mensen inte dyker upp!

Jag är på 7 DPO och har haft sjunkande temp igår och idag. ...lite för tidigt med mens men jag antar att det bara är att invänta mensf-n......

Men jag tror att det är ok att tempen sänks lite mellan ÄL och BIM. Huvudsaken att den ändå håller sig signifikant över vad den var innan ÄL. Tror det iaf. Inte säker. Någon annan som vet kanske??

Min temp såg mer eller mindre ut så här:

Innan ÄL mellan 36,2-36,4. Dag 1 efter detekterat ÄL med clearblue fast smilegubbe dag 2: 36,5. Dag 2 efter ÄL: 37,1. Dag 3: 36,9. Sedan dess har den hållit sig mellan 36,8-36,9 till nu. Med en dags undantag då den var på 36,5.

Fortf inget blodflöde. Bara brunt på papper. Men så kan det vara innan mens. Så får se imorgon! Är på 11 DPO.

Hur länge har du tempat?
  • Lavelii
    vinterros skrev 2014-11-20 23:56:33 följande:

Detta är min första månad så jag är inte så insatt :) Kollade igenom några olika temp - kurvor på FF och jag tror att du har rätt! Så länge man är över baslinjen finns det hopp. :) du kanske har en nidis nu ???? Hoppas! Kram

Tyvärr inte. Vaknade med mens. hoppades in i det sista. När jag blev gravid hade jag nidblödning. 2 dagar av spottings typ. Men men bara att gå vidare!

Håller tummarna för dig nu!!
  • Lavelii
    vinterros skrev 2014-11-21 07:21:19 följande:

--> Lavelii : trodde du var 9 DPO, nu såg jag att det är 12 DPO idag och då är det inte så kort tid från Äl :( Äsch...jag som ville hoppas för dig liten längre. Men december kanske är din månad <3

Tack! Ja jag får nog acceptera att det är mens mens... Inte någon riklig mängd ännu men blod ändå. Och med lite klumpar i typ. Så jodå... mens. Min mens har blivit annorlunda sen missfallet...har inte mensvärk längre...inga större mängder blod heller. Mensvärken var ju liksom det som gjorde att jag visste när mensen nått sin "peak" så att säga... Nu känns det som att jag inte riktigt kan räkna ut när den är slut för den blir aldrig riklig som den brukade innan (och då brukade jag veta att ca 3 dagar efter var den finito). Aja...
    Får hoppas att vi båda har plus i dec. Helst för din skull nov dock!
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU