Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
Leonas
Håller helt med dig! Jag har längtat efter barn så länge jag kan minnas. Det har liksom alltid legat högst på listan för min del. Men jag har också velat utbilda mig. Och hittade rätt man för 3 år sedan och även om jag i vissa perioder känt mig nästan desperat av längtan till barn så har ju inte förutsättningarna funnits där. Visst det hade väl gått att fixa om man "nöjde sig". Men men...
Det ända jag egentligen kan bli ledsen på mig själv över är att jag genom hela utbildningen på 6 år tänkte "nej utbildning först privatliv sen!" Och när jag väl var klar och då fanns maken med i mitt liv också då tänkte jag "jobba och få legitimationen först sen..." För man tänkte att det är så synd att ha pluggat så
Många år och sedan falla vid mållinjen typ....
Nu när man snart har det legget i handen kan jag tänka att vi borde skaffat barn när vi ville...det vörsta som hade hänt hade varit en mammaledighet från tjänsten som sedan återupptas och legget får komma senare. Men jag tänkte så mkt att jag kanske inte skulle få komma tillbaka och slutföra allt osv... Vet nu att så hade det inte varit. Och i ärligehetens namn så ÄR det viktigare för mig med familj och barn än att vara högst upp på karriärstrappan. Men är tyvärr (för min del i detta) för plikttrogen och mkt "ordning och reda" av mig.
Usch aja... Blev lite ventilering där!!
Hursom, ang folsyra. Jag är förvånad över att det är så få som faktiskt vet nyttan av att knapra de tabletterna i planeringsstadiet också och inte bara under graviditeten. Min gyn sa också för någon månad sen att jag skulle börja ta dom (har tagit dom sen april och vi började försöka i maj blev gravid slutet på juni början på juli som blev MF). Hon förklarade också att det inte är så självklart här i Sverige att man pratar om folsyra INNAN grav utan att man kanske får tipset först vid inskrivning och då är man redan i v 6-7 kanske.
Men visst blir man bara chockad av så mkt i denna process?! Man är 30 år liksom och tycker ändp man varit med om mkt och kan mkt men i denna process blir man förvånad över något nytt lite titt som tätt.
Sorry för långt inlägg