BowserSchnauzer skrev 2014-08-24 08:50:42 följande:
Jag kollar inte med ägglossningstest men märker att flytningarna blir mer i mängd och lite trådigare ca 2 dagar innan appen säger ÄL. Jag försöker manipulera mannen till att ligga varje dag så fort jag känner att de där flytningarna kommer, tänker att oddsen blir bättre. Man måste ju inte pricka dagen för ÄL utan bara vara mer intensiv däromkring om man inte ligger väldigt regelbundet ändå. Vi brukar ändå ha sex ca varannan dag skillnaden är att jag "tvingar" honom att komma i mig och ingen annanstans (ursäkta detaljer, ha ha!)
Haha inte TMI alls, det är ju så vi har det här i denna tråden ;)
Jag kör mest "överrasknings-påhopp" och han bara skrattar och säger "Yay, vi borde försöka skaffa barn JÄMT" ;)
Jag vill för övrigt bara säga att jag är SÅ tacksam att jag skaffade FL när vi började försöka och att jag hittade den här tråden
Jag har i flera ÅR känt mig stressad och ensam över att alla andra skaffar familj och att jämnåriga t.o.m har FLERA barn redan osv, sen fanns alla NI, som är i samma ålder och också försöker få första barnet! :)
Hur kommer det sig för er, om ni vill berätta, att ni siktar på plus först nu? Har det varit jobb, studier eller valt själva att vänta tills nu?
För mig har det varit avsaknaden av den "rätte". Flera år av mitt vuxna liv försvann pga depression och sjukdomar och jag var singel i VÄLDIGT många år, träffade en man som var 10 år äldre strax efter den perioden, när jag började bli frisk men han var inte redo för barn eller "vuxenlivet" öht, så var singel igen efter det i 2 år till.. Sen plötsligt träffade jag drömmannen! Det sa bara "klick" (som Kungen en gång uttryckte det) och vi är båda på samma nivå i allt, vi har bra fasta jobb, gemensam bostad med samma drömmar om hus, vi gifter oss nästa vecka (jag vill gärna vara gift när jag får barn) och när vi satte datumet så började vi "bebisverkstaden" kort därefter, eftersom vi visste att vi skulle hinna gifta oss innan bebisen kom även om vi skulle lyckas bli gravida direkt!
Förlåt för långt inlägg, vet att det är lite jobbigt ibland att läsa långa inlägg..
men är så himla glad! (Har förresten redan hunnit vara arg, gråta och bli lycklig igen idag och klockan är fortfarande före 10.. Vart ska den här dagen sluta?! PMS deluxe! Haha)
Kram på er!