• joss82

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Välkomna ni nya!

• joss82
    Stokke skrev 2014-07-27 10:19:05 följande:

Hej!
    Kan någon vänlig själ försöka förklara för mig, enligt appen är det äl på onsdag. Enligt monitorn är det hög fertilitet (inte maximal).
    I går fick jag äggviteflytningar.
    Jag har googlat, har jag misst äl? Jag förstår inte alls. Känner mig jätte ledsen :(
    Jag son trodde monitorn hade koll.
    Är det någon annan som har äggviteflytningar innan äl?

Jag får alltid mina ÄL-flytningar före ÄL, tror de flesta får det. Oftast ca 2-3 dagar före, den här gången verkar de ha kommit ca 5 dagar före och håller fortfarande i. Sen brukar de avta precis före ÄL. Så din kropp fungerar nog precis som den ska!
  • joss82
    Fr1da skrev 2014-07-30 10:19:23 följande:

Fick ett väldigt tydligt PLUS på stickan imorse! Fjärde försöket. Helt galet :)

Åh, grattis!!! Jag har precis haft ägglossning men sambon och jag är i olika länder så den gravidchansen kan jag glömma :(. Bara att vänta en månad till på nästa ÄL. Denna väntan gör mig galen!!
  • joss82
    Lillajag86 skrev 2014-08-03 16:49:17 följande:
    Hej!
    Förstår hur du känner, jag känner likadant. Kan inte låta bli att avundas alla som lyckas bli gravid på bara några försök.
    För egen del går det inte bra. Ska ringa gyn imorgon för att få en tid att kolla upp min oregelbundna mens.
    Hur oregelbunden mens har du? Funderar på om jag borde gå till Gyn också. Senaste halvåret har den varierat mellan 32 och 40 dagar. Inte extremt kanske, men ändå?
  • joss82
    ammela skrev 2014-08-04 22:31:58 följande:

Näe varannan dag kanske inte är så noga men problemet är att sambon tyvärr har erektionsproblem så för att inte stressa honom mer än nödvändigt har vi bestämt oss för varannan dag. Har läst på många sidor att det räcker med varannan-var tredje för att hela tiden ha levande spermier som väntar på ägget.

Låter klokt. Viktigast är nog att inte stressa upp sig. Min sambo har inga sådana problem i vanliga fall men det har hänt vid ett par tillfällen nu, bara för att det blir sån press. Så ta det lugnt, ligg när ni känner för det och låt bli att prata för nyckelroman exakt vilken dag det är ägglossning osv. Utan att låta det gå alltför lång tid mellan kärleksstunderna förstås ????. Det är iallafall mitt tips.
  • joss82
    ammela skrev 2014-08-05 10:22:13 följande:

trist :( men på ett sett lite skönt när den kommer en dag för tidigt än typ en vecka sent så man hinner börja tro ännu mer på att det är något?

fattar inte hur mitt psyke ska klara detta, ni verkar ändå rätt starka och på g här i tråden!

Haha, nja, mitt psyke åker bergodalbana hela tiden i den här processen. Förhoppning, besvikelse, seg väntan, ledsenhet, oro att något ska vara fel osv osv. Finns ingen hejd på det. Nu har jag i alla fall varit iväg ett tag och vi har missat en ägglossning. Kanske lika bra, har varit skönt att tänka på annat ett tag.
  • joss82

Jag har berättat för betydligt fler än jag hade tänkt mig. Ett par kompisar, min syster, en kollega... Svårt att låta bli. Men jag ångrar det inte direkt. Tycker nästan att frågorna blir färre när folk vet. Då kan jag dessutom beklaga mig lite när jag tycker att det är jobbigt.

• joss82

Jag känner mig också stressad, oavsett vilka som vet eller inte. Jag tror ändå alla går och väntar på att jag ska bli gravid... Jobbigt.

• joss82
    Fjällsippa skrev 2014-08-07 18:18:03 följande:

Mensen kom tyvärr den här månaden också. Åh jag är såå besviken! Känslorna åker verkligen berg-o-dalbana. Som nån skrev här innan så kan jag känns mig ursexig och verkligen villig under de fertila dagarna och tycker sex är så mycket roligare och bättre nu när det är skarpt läge då att säga. Men nu när man sitter här menssvullen och ogravid så vet jag inte hur jag ska orka med att ta nya tag och försöka igen. Vi tänkte iaf prova SMEP den här månaden. Någon som provat eller känner till det? Största problemet blir nog att övertyga mannen om att varannan dag är bättre än varje dag i början.

Ah, trist! Förstår att det känns tungt nu. Jag känner mig också sexig och sugen dagarna runt ÄL (som tur är!) men lusten minskar sen när mensen närmar sig. Den här månaden känns bara tråkig, kan inte ens gå runt och hoppas på att det blivit något (även om jag googlat på om det är möjligt för spermier att vänta i livmodern nio dagar på ÄL (not)...). Så hoppas mensen kommer snart så jag kan börja hoppas på riktigt igen!
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU