Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
Välkomna ni nya!
Välkomna ni nya!
Hej!
Kan någon vänlig själ försöka förklara för mig, enligt appen är det äl på onsdag. Enligt monitorn är det hög fertilitet (inte maximal).
I går fick jag äggviteflytningar.
Jag har googlat, har jag misst äl? Jag förstår inte alls. Känner mig jätte ledsen :(
Jag son trodde monitorn hade koll.
Är det någon annan som har äggviteflytningar innan äl?
Fick ett väldigt tydligt PLUS på stickan imorse! Fjärde försöket. Helt galet :)
Grattis Rossarna!
Näe varannan dag kanske inte är så noga men problemet är att sambon tyvärr har erektionsproblem så för att inte stressa honom mer än nödvändigt har vi bestämt oss för varannan dag. Har läst på många sidor att det räcker med varannan-var tredje för att hela tiden ha levande spermier som väntar på ägget.
trist :( men på ett sett lite skönt när den kommer en dag för tidigt än typ en vecka sent så man hinner börja tro ännu mer på att det är något?
fattar inte hur mitt psyke ska klara detta, ni verkar ändå rätt starka och på g här i tråden!
Jag har berättat för betydligt fler än jag hade tänkt mig. Ett par kompisar, min syster, en kollega... Svårt att låta bli. Men jag ångrar det inte direkt. Tycker nästan att frågorna blir färre när folk vet. Då kan jag dessutom beklaga mig lite när jag tycker att det är jobbigt.
Jag känner mig också stressad, oavsett vilka som vet eller inte. Jag tror ändå alla går och väntar på att jag ska bli gravid... Jobbigt.
Mensen kom tyvärr den här månaden också. Åh jag är såå besviken! Känslorna åker verkligen berg-o-dalbana. Som nån skrev här innan så kan jag känns mig ursexig och verkligen villig under de fertila dagarna och tycker sex är så mycket roligare och bättre nu när det är skarpt läge då att säga. Men nu när man sitter här menssvullen och ogravid så vet jag inte hur jag ska orka med att ta nya tag och försöka igen. Vi tänkte iaf prova SMEP den här månaden. Någon som provat eller känner till det? Största problemet blir nog att övertyga mannen om att varannan dag är bättre än varje dag i början.