• joss82

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

{#emotions_dlg.flower} BIM-lista {#emotions_dlg.flower}

2/10 Fjällsippa, 6:e försöket
    3/10 Ronja111

6/10 Lisen84, 2:a försöket
    6/10 Milie, 7:e försöket
    9-10/10 Ammela, 3:dje försöket
    14/10 joss82, 6:e försöket 
    15/10 Annastanna, 1:a försöket
    15/10 Solros 10:e försöket
    27/10 Karimag 4:e försöket
    28/10 Ellonbellon,17 försöket
    Leonas, 1:a försöket

Plussat Hjärta
    Diamant 8:e försöket

Har jag fått med alla nu?
  • joss82

Mötet hos gynekologen gick väl sådär. Hon var klart stressad och en smula nonchalant tyckte jag. Försenad typ 20 min utan att be om ursäkt och tog sig inte riktigt tid att lyssna. I vilket fall gjorde hon ultraljud och det verkar som att jag har ägglossning typ nu och att jag inte verkar vara gravid. Hon såg inget konstigt utan allt verkade normalt. Kunde inte alls förklara varför jag fått så många positiva äl-test och var inte så intresserad av att höra om mina symtom. Ska tillbaka och lämna blodprov på bestämda dagar i cykeln och om de ser normala ut kan jag få hormonstinulerande medicin om jag vill.

• joss82

Och stort grattis Diamant!! Så himla härligt! Glad för din skulle och hoppas att det ger lite tur åt oss andra i tråden också!!

• joss82
    {#emotions_dlg.flower} BIM-lista {#emotions_dlg.flower}

2/10 Fjällsippa, 6:e försöket
    3/10 Ronja111
    4/10 Trestobbs, 6:e försöket
    5/10 SC 2014 3:e försöket

6/10 Lisen84, 2:a försöket
    6/10 Milie, 7:e försöket
    6/10 Sserena86, 7:e försöket
    9-10/10 Ammela, 3:dje försöket
    10/10 unni 4:e försöket
    11/10 Solsken82

14/10 joss82, 6:e försöket 
    15/10 Annastanna, 1:a försöket
    15/10 Solros 10:e försöket
    27/10 Karimag 4:e försöket
    28/10 Ellonbellon,17 försöket
    Leonas, 1:a försöket

Plussat Hjärta
    Diamant 8:e försöket
  • joss82

Lika positivt äl-test imorse som tidigare, sjätte dagen i rad nu. Tycker verkligen det känns jättejobbigt att jag inte har någon koll alls nu och att gynekologen inte på något sätt kunde/ville hjälpa mig. Har svårt att tänka på något annat och kan inte göra mitt jobb ordentligt. Skit, alltså.

• joss82

Beklagar sorgen Annastanna, svårt att föreställa sig hur jobbigt det måste vara!

• joss82
    Ellonbellon skrev 2014-09-30 11:36:22 följande:
    joss82
    Kan du gå till med en annan? Om du är så orolig och frustrerad att du inte kan fungera normalt så har du all rätt att få svar!!
    Jo, funderar på det. Det är bara det att det är så himla ont om gynekologer! Alla har antingen intagningsstopp eller så är det jättelånga väntetider. Suck. Men jag tänker att jag står ut till helgen, fortsätter testa och ser vad som händer. Får väl göra ett nytt grav-test i alla fall om det fortsätter vara positiva äl-test. När jag läser på nätet verkar det som att man kan missa tidiga graviditeter på VUL och som sagt, hon var verkligen inte noggrann.
  • joss82

Nej, vad ska vi ta oss till? Detta är verkligen en utmaning i att stå ut med väntan, ovisshet och oro. Läste på nätet en del nu och verkar som att man ofta inte ser en graviditet på VUL i v 4-5. Så tecknet på att jag inte är gravid var nog snarare att hon tyckte det verkade som att ägglossning var på gång. När hon tittade så hafsigt blir det ju lätt att ifrågasätta. Men mina negativa grav-test borde ju vara pålitliga... Suck. Kan inte alla symtom bara försvinna och äl-testen sluta vara positiva så jag kan gå vidare? Eller kan jag inte få ett positivt grav-test?

• joss82

Testade i morse med test från annan förpackning, blev knappt något streck alls. Misstänker att det helt enkelt var fel på de tester jag hade. Utgår ifrån att jag hade äl i måndags, som mina övriga symtom säger och som gynekologen verkade tro. Så nu är det väl bara att fortsätta vänta, helt enkelt. Fick till det i torsdags, fredags och söndags. Håller tummarna men känner samtidigt att jag tappar hoppet alltmer för varje gång...

• joss82
    Fjällsippa skrev 2014-10-01 21:01:05 följande:

Jag har plussat! Jag var ju helt säker på att det inte hade funkat den här gången, men tydligen gjorde det det.

Åh, grattis!!!!!
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU