• joss82

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Ingen lyckomånad för mig tyvärr, mensen är här :(. Från att ha haft cykler på 32-40 dagar fick jag nu en på 20. Helskumt. Hoppas på en mer normal mens den här gången och sen en mer normal cykel... Deppigt.

• joss82
    {#emotions_dlg.flower} BIM-lista {#emotions_dlg.flower}

5/10 SC 2014 3:e försöket

8/10 hulda83, första försöket
    9-10/10 Ammela, 3:dje försöket
    10/10 unni 4:e försöket
    11/10 Solsken82

12-13/10 Solros 10:e försöket
    15/10 Annastanna, 1:a försöket
    27/10 Karimag 4:e försöket
    28/10 Ellonbellon,17 försöket 
    1/11 sofi1981, 2:a försöket
    3/11 Ronja111
    12/11 joss82,7:e försöket
    Leonas, 1:a försöket

Plussat Oktober Hjärta
    Diamant 8:e försöket 
    Fjällsippa, 6:e försöket
    Lisen84, 2:a försöket
    Trestobbs, 6:e försöket
    Sserena86, 7:e försöket
    Milie, 7:e försöket

Chansar på ny BIM, får nog korrigera efter ÄL...

• joss82
    SC2014 skrev 2014-10-08 12:03:15 följande:
    Stor styrkekram till dig! Det låter väldigt konstigt med en så kort cykel.. är du säker på att det är mensen, eller kan det vara något annat? Vet du när du hade ägglossning?

Jag tror stenhårt på att november också blir en lyckomånad, för oss som det inte gick vägen för i oktober! 
    Ja min kropp är helskum för tillfället, suck. Mensen har inte kommit igång riktigt, men antar att den gör det i morgon.
  • joss82
    ronja111 skrev 2014-10-08 20:41:42 följande:
    Håller med Joss82 !!

Deppig månad....

Kram
    *hoppet är det sista som sviker*
    Kram tillbaka!
  • joss82

Mensen stannade av igår och i morse när jag tog tempen blev jag hoppfull eftersom den gått upp något istället för ner som jag trott. Men sen när jag gick på toaletten kom det färskt blod ändå :(. Detta med temp förstår jag mig inte på...

• joss82

nej, mensen är helt klart här. Antar att temperaturen sjunker i morgon eller nåt. Eller hoppas det i alla fall, skulle vara skönt att kunna se någon form av mönster i min temp-kurva...

• joss82
    Sserena86 skrev 2014-10-09 12:04:51 följande:

Hoppar tillbaka hit igen.. Hann vara gravid i typ två dagar innan jag fick missfall.. Eller ja, har fortfarande inte lyckats få mitt missfall konstaterat eftersom ingen gynekolog har tid att träffa mig, men jag blöder nästan lika mycket som vid en vanlig mens så jag väljer att se det som att mensen var någon dag sen. Nu vill jag bara kunna göra ett nytt försök! Nu vet vi ju iallafall att vi kan bli gravida och att vi är kompatibla med varandra! Om inte min cykel har strulat till sig helt nu och ägglossningen kommer igång direkt så borde jag ha äl runt den 22:e.. Hoppas på det!

Åh, vad tråkigt att höra! Hoppas det går bättre nästa gång! Kram
  • joss82
    grodansmamma skrev 2014-10-09 12:47:10 följande:

Joss82- jag med, frågan är ju om det är spökstreck eller inte?....

Bim på lördag.

Svårt att säga. Håller tummarna!
  • joss82

Var och tog blodprov hos gyn idag och fick resultaten från det progesteronprov jag tog i måndags. Det var jättelågt, typ 7,8 eller nåt. Men det verkar också som att det togs fel dag eftersom jag fick mens redan igår. Vet inte riktigt vad jag ska tycka. Å ena sidan hoppas jag att det faktiskt är för lågt (även om det tas rätt dag) eftersom det då är något man kan göra något åt som jag förstått det och en anledning till att jag inte blivit gravid. Å andra sidan känns det jobbigt att upptäcka att något är "fel". Ska ta om det i nästa cykel och se om det blir samma resultat då.

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU