• joss82

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Solros skrev 2014-10-29 09:19:52 följande:

Beklagar sorgen för er som mist närstående!

Grattis till er som fått plus!

Ett tag sedan jag skrev något nu, men jag har varit så deppig och nerstämd efter sista mensen så jag har inte orkat helt enkelt.. Försökt att tänka på annat..

Jag borde haft ägglossning mån-tis denna vecka men inget streck på äl testen, så jag vet inte om jag haft äl elller om den kommer...eller "hoppa" över en månad. Kanske är försenad pga en annan infektion jag haft i kroppen den senaste tiden. Förvirrande är det iallafall!

Trots inget postivt ältest hoppas jag ändå att vårt 11 försök ska lyckas..

Håller tummarna för er andra!!

Förstår att man behöver hålla sig undan härifrån ibland, jag gör det med. Det är verkligen en stundtals deppig process detta.

Jag har inte heller fått någon äl än, är på dag 22 idag tror jag. Stabil temperatur och inget utslag, suck. Längsta cykeln hittills är på 40 dagar så jag hoppas verkligen att det håller sig så och att äl kommer inom kort!

Kram till dig och håller tummarna för graviditet snart!
  • joss82

Tjoho, starkare utslag på äl-test idag! Hoppas på positivt i morgon. Åker till Istanbul med sambon ikväll, hur mysigt vore det inte att ha tillverkat första barnet där? Åtminstone kan vi ju ha det mysigt under produktionsförsöken.. =).

• joss82
    Ellonbellon skrev 2014-10-30 19:46:50 följande:

Jag testade imorse, dålig karaktär!

Men det var ett fint + och det gick ganska bra att jobba, hann prata en hel del med mannen innan jag gick. Är så jävla glad just nu!!!

Åh, så himla mycket grattis Ellonbellon! Blir glad för alla som plussar men extra glad för de som försökt länge. Tjohoo!
  • joss82

Trodde jag skulle få positivt äl-test idag men har druckit lite för mycket och kunde inte ens hålla mig 3,5 timmar. Nästan positivt ändå men inte helt, suck. Får se hur det ser ut i morgon, och vad tempen säger! Vi ligger i i alla fall, sex igår och idag och troligtvis de kommande två dagarna också.

• joss82
    Solros skrev 2014-10-31 17:43:30 följande:

Någon som vet om tempen höjs även om inte ägglossning har skett? Har inte fått några utslag alls på ältesten i veckan men tempen har höjts lite..

Vet inte om jag haft äl el om kroppen spelar mig ett spratt även denna månad..

Vad jag har förstått ska en tydlig och varaktig temphöjning vara ett rätt säkert tecken på ägglossning skett. Jag har inte heller fått helt positivt utslag, men nästan igår. Hoppas tempen går upp nu! Den har legat stadigt på 36,1 till 36,3 hela tiden sen mens.
  • joss82

Räknar med att jag hade äl i fredags. Testen var starkast i torsdags och tempen började gå upp igår. Kunde aldrig mäta imorse men hoppas den håller sig över 36,3 i morgon också! Sex måndag, onsdag, torsdag, fredag, lördag så den här gången har vi garderat oss ordentligt. Bara att hålla tummarna nu och vänta...

• joss82
    Lavelii skrev 2014-11-04 08:07:02 följande:

Åhhhhh!! Är ju på dag 17 och fortf ingen stegring. Inte heller någon temphöjning! Vi har sett till att mysa från dagen efter mensens avslut och varannan/var tredje dag dock. Så vi kan ju inte ha "missat" ÄL om det nu skett. Det är väl bara att fortsätta.

Så här var det för mig den månaden jag blev gravid också. Ingen stegring på ÄL test. Kan man ha ÄL men ha för låga halter för att äl test ska upptäcka dom? Strecken varierar ju från svaga till starka men aldrig starka som kontrollstrecket. Har främst testat på eftermiddagen efter jobb. Men senaste dagarna har jag testat på

Morgonen och ibland på e m med. Nada. Nästa period köper jag clearblue digital ist för Apotekets egna.

Frustrerande! När brukar din äl komma? Min kom dag 23 den här gången men den brukar komma ungefär så sent. Fick inte heller helt positivt test, men nästan och tydlig temphöjning efteråt.
  • joss82

Äl+4 här. Jag tycker det är så himla svårt detta med hur mycket man ska tillåta sig själv att drömma och hoppas! Hur gör ni? Jag känner att jag å ena sidan försöker skydda mig själv och räknar kallt med att det inte är något, å andra sidan bubblar det över ibland och då räknar jag ut bf, funderar på när jag ska berätta för min föräldrar osv...

• joss82

Ja, det är väl bara så att det går upp och ner helt enkelt. Ibland hoppas man och längtar som bara den och ibland orkar man inte riktigt det och ställer in sig på ytterligare en besvikelse. Den här gången har vi i alla fall haft mer sex än någonsin runt ägglossning, hoppas hoppas det ger resultat!

• joss82

Bra med uppdaterad lista! Mitt BIM kan flyttas till 12/11. 7 dagar kvar!

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU