Inlägg från: Anonym (X) |Visa alla inlägg
  • Anonym (X)

Nyförlösta = diviga narcissister

Anonym (Duktig du är) skrev 2014-06-26 19:33:27 följande:
    Efter en fölossning som pågick i 15 timmar, operation samt drygt 3 l blodförlust, så var jag lite mör.. Min man skötte gladeligen allt markarbete samt en heldel kring bebisen den första tiden. Efter ett par veckor började mina läpparna få tillbaka färgen och jag började må lite bättre, då började vi hjälpas åt mer. Jag tror att man ska låta oss vara individer och inte gå och fundera på vad andra klarar och inte. TS du var jätteduktig - kul för dig! Jag var inte så duktig, tråkigt för mig, men sånt är livet, vi är alla olika! :)

Du missade uppenbarligen att jag vände mig till dom som haft komplikationsfria förlossningar. Eller så var jag inte tydlig med det när jag skrev TS.
  • Anonym (X)
    Oscarsmamma84 skrev 2014-06-26 19:40:59 följande:
    Du e väldigt dömande Ts för att vara kvinna o själv fött barn. Jag blev ingen diva efter förlossningen o tog emot besök på bb för annars hade jag deppat ihjäl på bb eftersom jag inte fick komma hem på en vecka. Jag ville knappt ringa på knappen för kände att jag stal av nån annans tid men lillen behövde ju mat. Var så tacksam mot nattpersonalen som tog sonen 3 timmar så jag fick sova. Jag bäddade våra sängar på bb o städade i rummet fastän jag egentligen inte fick. Så lägg av o döma folk o tro att du själv är bättre än dem.

Det är STORT att bli gravid o bära sitt barn o sen förlösa det. Tycker man inte det så är det avundsjuka . Jag blev särbehandlad på jobb o vet du vad jag bad inte om det utan mina kollegor hjälpte mig för de bryr sig om mig

Var har jag skrivit att det inte är stort att få barn? Nu hittar du bara på saker!

Varför fick du inte bädda?
  • Anonym (X)
    Anonym (Duktig du är) skrev 2014-06-26 19:45:14 följande:
    Det är inte intressant egentligen - mina komplikationer. Det är att vi alla är olika och låt oss få vara det, som är intressant. Det finns ingen anledning att vara "bror duktig" och klanka ner på andra, framför allt inte när det gäller en så pass omtumlande sak som att föda barn. Jag förstår inte behovet av att trycka ner andra, och hävda sin egen förträfflighet som jag upplever att du har ett behov av.

Du behöver inte förstå, jag å andra sidan försöker förstå hur andra tänker. Oavsett hur rubbat jag än tycker att det är.
  • Anonym (X)
    LitenLarv skrev 2014-06-26 19:48:14 följande:
    Var har du stött på dessa mammor om jag får fråga?

Det står högst upp i TS, de återkommer i tråden och jag hör talas om dem från barnmorskor och andra inom vården.
  • Anonym (X)
    pmb skrev 2014-06-26 19:50:14 följande:
    Öhh, jag förvandlas inte. Drar du alltid alla över samma kam eller är det här nån tillfällighet?

Jag har inte skrivit att det gäller alla.
  • Anonym (X)
    Batmamba skrev 2014-06-26 19:52:02 följande:
    Kan man gå bättre om man är förberedd? Är det lättare att gå på toaletter utan dusch när man behöver en (för att rengöra sår) om man är förberedd? Kan man umgås trevligt med andra samtidigt som man har svåra smärtor och 40 graders feber om man är förberedd? Svimmar man mindre av anemi om man är förberedd? Får man mindre ångest av sömnbrist (känd tortyrmetod) om man är förberedd? Blöder hemorrojjderna mindre om man är förberedd?

Oj, något fruktansvärt du utelämnat? Foglossning, sår på bröstvårtor?
  • Anonym (X)
    Batmamba skrev 2014-06-26 20:06:21 följande:
    Svara gärna på mina frågor istället.

Det där jag räknade upp var bara sånt som är vanligt eller relativt vanligt efter normala vaginala förlossningar, mao sånt som du skrivit att man är en diva om man behöver hjälp med eller lugn och ro för.

Foglossning kan väl ingå i att inte kunna gå ordentligt? Och sår på bröstvårtor, det är ju jättevanligt! Om du tycker det är fruktansvärt förstår jag inte riktigt din trådstart - då vet du ju att helt normal amning kan vara just fruktansvärd.

Ja var ironisk då ditt inlägg var en offerparad jag tyvärr inte har stor sympati för, du tycks ha det så det räcker åt oss båda om jag säger så.

Ja hon är förmodligen tåligare, jag likaså.
  • Anonym (X)
    Anonym (duharfel) skrev 2014-06-26 20:18:11 följande:
    TS

menar det här på bästa tänkbara sätt

fuck off och stoppa upp din "åsikt" där den hör hemma, i din egen röv :) 

du har fel. 

världen är en bättre plats utan såna som dig. 

MVH // FeminaziPrincess

Du inser att det du skrivit räknas som dödshot va?
  • Anonym (X)

Vi

Oscarsmamma84 skrev 2014-06-26 20:22:38 följande:
    Jag hade svår havandeskapsförgiftning med organpåverkan så jag fick inte lämna rummet helst inte ens lämna sängen på hela veckan. E fortfarande sjuk 1 år efter men men jag tyckte att jag hade det bra ändå. Jag kunde kissa utan o hålla på o dö o jag kände mig fräsch.

Har kanske blandat ihop dig med nån i denna tråden som tyckte det

Jag skrev TS och syftade på de utan komplikationer. HF är en komplikation.
  • Anonym (X)
    LitenLarv skrev 2014-06-26 20:28:07 följande:
    Ok så du använder FL som statistiskt underlag? Lite som att gå in på ett djurrättsforum och utifrån vad som skrivs där dra slutsatsen att majorieten av Sveriges befolkning är djurrättsaktivister.

Barnmorskor och vårdpersonal har förstås insyn i hur de här hemska kvinnorna är även på hemmaplan? De vet nämligen inte ett skit om hur dessa kvinnor är när de kommit hem eller hur de är mot sina anhöriga. Och vad är det förresten för oprofessionell vårdpersonal som berättar detta om sina patienter?

Jag tror dessutom att du tar en massa trådar; en där kvinnan inte vill ha besök, en där kvinnan vill att mannen pysslar om henne extra, en där kvinnan blir arg för att hon känner sig överkörd, en där kvinnan vill stänga in sig i två veckor osv.

Sen tar du a l l t detta som att det skulle komma från en och samma kvinna vilket du i sin tur applicerar på majoriteten av förlösta kvinnor.

Åh jösses! Jag har ingenstans skrivit om Sverige eller majoriteten av Sveriges befolkning, läs om och läs rätt!

Citera gärna var jag skriver Sverige.
Svar på tråden Nyförlösta = diviga narcissister