Kela1981 skrev 2015-01-04 11:32:53 följande:
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med hur ni ska få henne att somna själv i sängen för vi vaggar fortfarande här hemma och kommer nog att göra så ett bra tag till.
Hur länge har hon hållt på att vakna och skrika när ni lägger ner henne? A gjorde det i nästan en vecka och sen blev hon jätteförkyld och febrig så det var precis som att hon kände att sjukdomen var på g och därför ville ha lite extra närhet. Kan det vara något sådant?
Har ni provat vyssanlull-tassar? Kanske kan hjälpa lite?
Jag tycker också att det hade varit jätteskönt om hon hade kunnat somna själv i egen säng men det är inget jag kommer att stressa fram. Nu ser vi till att natta henne när hon är riktigt trött så slipper man vagga så länge ;) Hoppas det vänder snart för er och hon blir lättare att lägga
Vyssanlull-tassar har vi, utan dem skulle hon nog ALDRIG gå att lägga ned ;) Hon har varit (extra) svår att lägga ned i ett par veckor, och jag hoppas så att det beror på att julen och nyår rört till rutinerna lite (sovit borta etc). Söva brukar inte vara så svårt, men det är just det där att läggas ned i sängen... Man orkar bära henne i en kvart för att söva liksom, men om man måste ta upp henne för att hon vaknar tre gånger till och bära i timtal så blir man lite trött...
Jag får rådet att "låta henne skrika lite" eller "låta pappan söva om han klarar av att höra skrik bättre", men jag VILL INTE att hon ska skrika, herregud, då får hon hellre sitta i mitt knä förankrad vid min tutte hela kvällarna (ja, DÄR sover hon bra, minsann) ;) Någon föreslog att jag ska låta henne sova hos oss i soffan på kvällarna så att vi får lite lugn och ro, och lägga henne när vi lägger oss själva. Lät inte som en så dum idé faktiskt ;)