Inlägg från: Juronjaure |Visa alla inlägg
  • Juronjaure

Junibebisar 2014

soffipropp1987 skrev 2014-09-10 12:08:42 följande:

Jag har hängt upp lite ringar i babygymmet och det uppskattas :)

Vart köper man såna ringar? Har köpt ett babygym, men nackdelen är ju att Puttan inte når grejerna, helt meningslöst... Hon skulle äääälska såna här extraringar att dra i :)
  • Juronjaure
    Kela1981 skrev 2014-09-24 16:35:45 följande:

I dag är Alice 100 dagar och till helgen så är det ett år sedan hon blev till. Helt galet ju! När jag var gravid tyckte jag tiden gick så himla långsamt men nu har den ju sprungit iväg känns det som :)

Och när man försökte bli gravid gick tiden hemskt långsamt... Iaf mellan äl och bim varje månad! Och känns som om man låg på BB IGÅÅÅÅR... och som om hon alltid funnits. Det här med TID har jag aldrig förstått mig på....
  • Juronjaure
    Axo skrev 2014-09-25 21:09:25 följande:

Vad gör ni när ni är hemma på dagarna? Tiden bara springer iväg, snart är lillen 4 månader och jag vet knappt vad jag gör på dagarna.

Försöker att inte vara hemma, för blir så uttråkad... När öppna förskolan har öppet är jag där. (3 dar i veckan) Annars det gamla vanliga... leker lite med ungen, underhåller, underhåller, bär, matar, byter, bär, bär, bär, leker, tar kanske en promenad ned på centrum och slänger i mig en kopp kaffe innan barnet bryter ihop, och rusar hem. Ja, du vet, det vanliga ;) Vissa dagar går ganska fort, andra går fruktansvärt långsamt...
  • Juronjaure

Tragiskt att det ska vara så känsligt med amning/flaskmatning. De som ammar får inte amma där de vill utan nedlåtande blickar, och flaskmatare får nedlåtande blickar för att de flaskmatar. Tragiskt!!! Det viktiga borde vara att alla bebisar får mat när de är hungriga. Var, när eller hur spelar väl för fasen ingen roll!

• Juronjaure

Apropå rörliga barn. Min unge ligger där hon ligger om jag inte håller i hennes fötter så att hon kan sparka sig framåt. Hon har så smått börjat försöka vända sig. Lämnade henne på rygg i vardagsrummet i morse, och när jag kom tillbaks låg hon och tok-ansträngde sig för att vända sig till mage (såg det ut som). Huvudet var dessvärre alldeles för stort för att detta skulle lyckas :P

För vår del får hon gärna vänta nååågra månader till med att ta sig runt, så att vi hinner barnsäkra lägenheten...

• Juronjaure

Kan inte sluta skratta åt nicas bild, så fort jag kommer in i tråden :) Vilken unge, hur bär hon sig åt? :)

Hur mycket sover era små på dagarna? Tycker min sover ganska lite, brukar bli ungefär en timme, uppdelat på 2 eller 3 tillfällen (oftast vid matning). Sover bra på natten, så jag klagar inte, men är det inte lite?

• Juronjaure
    Kela1981 skrev 2014-09-27 22:31:44 följande:

Sitter inlagd på barnavdelningen på Lunds lasarett med sessan :( Virusinfektion i halsen tror dom att hon har. Vägrade äta på 15 timmar!! Klarade oss precis undan sondmatningen eftersom hon började äta igen efter att hon fått Ipren. Vilken jäkla dag det har varit och natten blir nog inte superspännande heller :( bläääää! Stackars lilla plutt som inte kan berätta vad som är fel eller var hon har ont :/

Men nääää, vad jobbigt :( Hoppas hon kryar på sig snart! Ja, visst är det fruktansvärt jobbigt att inte veta vad som är fel, man vill ju göra ALLT för de små liven...
  • Juronjaure
    smalljey skrev 2014-09-28 23:02:15 följande:
    Åh underbart!! Själv har jag bara gråtit hela helgen för att jag är så slutkörd. Vår tjej sover max 1 timma innan hon vaknar hela natten och min kropp börjar säga upp sig nu efter nästan 4 månader. Jag och mannen varvar soffan och vi har börjar lämna henne till sin mormor och till sin morbror lite då och då. Men jag orkar snart inte. Idag lämnade vi henne till mormor och jag bröt ihop för jag vill inte behöva lämna bort henne hela tiden, vill ju ha henne hos mig. Men jag börjar snabbt närma mig att gå in i väggen, är så fullständigt slut så jag börjar bli deprimerad på riktigt. Vet inte vad vi ska göra? Finns ju inget annat än att bara vänta ut och hoppas på att hon sover bättre snart, men det kan ju dröja...börjar få smått panik
    Men usch vad jobbigt!!! Äter hon ordentligt så hon är mätt? Vill hon äta/snutta hela tiden på natten eller somnar hon om ändå? Fattar verkligen att ni är helt slut! :( Har ni provat att ha bebisen i eget rum? Kan ju funka för vissa bebbar... Kanske är överljudkänslig eller nåt? (spekulerar fritt)
  • Juronjaure

Jag har 7 kg kvar, men tror inte att mina byxor någonsin kommer passa. Tror att mina höfter blivit för breda. (Eller är det bara en ursäkt?) ;) Mammabyxor har använts här efter förlossningen också. Håller in lite av bulldegsmagen också ;)

• Juronjaure
    Kela1981 skrev 2014-10-06 13:31:38 följande:

Såhär är det enda sättet Alice vill sova på idag. Blir ju helt nipprig av att ha henne sovandes på mage men ungen somnar inte på annat sätt. Dessutom med ansiktet rakt ner i kudden! Hon sov i samma ställning fast på mig i morse och då känns det lite tryggare. Hur tänker ni om magläge? Hon har vänt sig flera gånger från mage till rygg men inte tvärtom än.

Jag tror att ni ska ta bort kudden, för säkerhets skull. Men ni kan ju fråga på bvc :)
Svar på tråden Junibebisar 2014