Junibebisar 2014
Jag har hängt upp lite ringar i babygymmet och det uppskattas :)
Jag har hängt upp lite ringar i babygymmet och det uppskattas :)
I dag är Alice 100 dagar och till helgen så är det ett år sedan hon blev till. Helt galet ju! När jag var gravid tyckte jag tiden gick så himla långsamt men nu har den ju sprungit iväg känns det som :)
Vad gör ni när ni är hemma på dagarna? Tiden bara springer iväg, snart är lillen 4 månader och jag vet knappt vad jag gör på dagarna.
Tragiskt att det ska vara så känsligt med amning/flaskmatning. De som ammar får inte amma där de vill utan nedlåtande blickar, och flaskmatare får nedlåtande blickar för att de flaskmatar. Tragiskt!!! Det viktiga borde vara att alla bebisar får mat när de är hungriga. Var, när eller hur spelar väl för fasen ingen roll!
Apropå rörliga barn. Min unge ligger där hon ligger om jag inte håller i hennes fötter så att hon kan sparka sig framåt. Hon har så smått börjat försöka vända sig. Lämnade henne på rygg i vardagsrummet i morse, och när jag kom tillbaks låg hon och tok-ansträngde sig för att vända sig till mage (såg det ut som). Huvudet var dessvärre alldeles för stort för att detta skulle lyckas :P
För vår del får hon gärna vänta nååågra månader till med att ta sig runt, så att vi hinner barnsäkra lägenheten...
Kan inte sluta skratta åt nicas bild, så fort jag kommer in i tråden :) Vilken unge, hur bär hon sig åt? :)
Hur mycket sover era små på dagarna? Tycker min sover ganska lite, brukar bli ungefär en timme, uppdelat på 2 eller 3 tillfällen (oftast vid matning). Sover bra på natten, så jag klagar inte, men är det inte lite?
Sitter inlagd på barnavdelningen på Lunds lasarett med sessan :( Virusinfektion i halsen tror dom att hon har. Vägrade äta på 15 timmar!! Klarade oss precis undan sondmatningen eftersom hon började äta igen efter att hon fått Ipren. Vilken jäkla dag det har varit och natten blir nog inte superspännande heller :( bläääää! Stackars lilla plutt som inte kan berätta vad som är fel eller var hon har ont :/
Jag har 7 kg kvar, men tror inte att mina byxor någonsin kommer passa. Tror att mina höfter blivit för breda. (Eller är det bara en ursäkt?) ;) Mammabyxor har använts här efter förlossningen också. Håller in lite av bulldegsmagen också ;)
Såhär är det enda sättet Alice vill sova på idag. Blir ju helt nipprig av att ha henne sovandes på mage men ungen somnar inte på annat sätt. Dessutom med ansiktet rakt ner i kudden! Hon sov i samma ställning fast på mig i morse och då känns det lite tryggare. Hur tänker ni om magläge? Hon har vänt sig flera gånger från mage till rygg men inte tvärtom än.