• nica

Junibebisar 2014

Tizi- hoppas lillans mage klarade det bra. Min lilla har bara fått smaka någon tesked potatismos då och då. Är orolig att hon ska få ont i lilla magen.

Någon som har tips på smakisar?

Någon av er som vet var man kam hitta baby jacka i stl 62? Känns som jag letat överallt.

• nica
    hundtok skrev 2014-10-14 07:21:09 följande:

Lindex hade jackor såg jag igår. Kollade inte så noga då jag var på jakt efter annat :)

Minsta stl jag hittat är 68 och de är alldeles för stort för min lilla tjej:-/
  • nica
    ellami skrev 2014-10-14 20:51:45 följande:

Måste det vara en tjock jacka? H&m har fleecejackor.

Jag helammar än.. Sonen är 4,5 mån. Inte provat att ens ge något från fingret än (alltså av min mat, doppa fingret och låta honom smaka som bvc tipsat om). Har inte haft något bråttom men snart vill jag börja introducera smakisar och gröt.. Men hur gör man?? Haha jag menar vad börjar man med och hur mycket åt gången?

Tack ska kolla h&m

De med att börja med mat kan du t.ex. ha potatis du mosar och blandar med bröstmjölk. Ärtor. Gröt Morötter. Börja med typ en tesked u början och utöka lite åt gången
  • nica

Jag är så bortskämd som har en dotter som mer eller mindre sovit hela nätter från hon föddes. ...så jag gnäller när hon vaknar 1-2ggr :-P

Hoppas ni alla snart får lugna nätter

Min kära dotter sover bäst på magen så de gör hon numera eftersom hon själv vänder sig på mage direkt man lägger ner henne.

En fråga till er alla fina mammor

En bra vagn att bara ha som extravagn i bilen, några tips?

På tal om stl i kläder så har min lilla loppa fortfarande 62 och börjar växa i dom nu, ska väga och mäta på måndag. Ska bli spännande!

• nica
    Asjak skrev 2014-11-04 20:08:06 följande:

Här är en till som känner sig väldigt ensam på dagarna, jag bor 40 mil ifrån min släkt och vänner så den enda jag har här är min make.

Måste ta mig ut ngnstans och träffa folk!

Ingen som bor nära lund och vill träffas?

Vi va på bvc idag och min lilla tjej är 4,5 månad och väger 8300 gram och är 64 cm lång, en riktig goding :)

Min lilla loppa känns så liten jämfört med din:-P

4 månader förra veckan och vägde då ca 5, 8kg och 59, 5cm så komiskt att de är sån skillnad på barn till barn. Jag bor i Skåne dock inte i lund blir galen av att köra där:-P dottern föddes i lund och kan säga trots att patienten hotellet var avstängd p.g.a. magsjuka och vi fick åka hem mitt i natten vae jag super nöjd
  • nica

Rekommenderar starkt en sån napp-sak (kommer ej ihåg namnet:-P)

Min dotter totalt älskade den

Asjak: ligger inte furulund typ utanför Kävlinge? Eller jag har helt fel? Min dotter har fortfarande stl 62 som snart börjar sitta perfekt
  • nica
    Asjak skrev 2014-11-05 19:53:53 följande:

Men så söt liten tjej :)

Ja precis det ligger utanför kävlinge, du kanske oxå vill vara med och träffas med mig och Kela?

Kela ja jättegärna!! Jag kan oxå när som, fikar gärna för jag är en latte gris ;)

Fikar gärna nån dag ojämn vecka passar mig bäst
  • nica

Soffipropp- jätte söt uggla tycker också de är något med näbben...bredare tycker jag den ska vara helt klart.

Min första tatuering blev en liten ödla på anklen:-P

• nica
    Asjak skrev 2014-11-07 11:51:30 följande:

Vad sägs om tisdag kan ni då? Vet ni något bra fik?

Inatt har lilla sessan vaknat fyra gånger så jag är helt slut, men glad för dom nätterna hon sov :)

Åhh vad härligt med tjejkväll, jag förstår dig verkligen!

Själv skulle jag inte kunna släppa min dotter ännu, var hos tandläkaren en timme i måndags och tyckte det va jobbigt :)

Nästa vecka kan jag inte alls..har mina pojkar varannan vecka och ta vara på varje sekund med dom.

Jag ska jobba lite till julen och har redan sån ångest över de...
  • nica

Bakar en kladdkaka idag med pannacotta på så får se hur det blir :-P

Kela hoppas du får en toppen kväll och kan slappna av

Svar på tråden Junibebisar 2014