• Axo

Junibebisar 2014

hundtok skrev 2014-10-11 22:43:16 följande:

Kul att det är fler som har fått "lätta" bebisar! Vår lilla tjej är nästan alltid glad. Gråter max 2 ggr per dag och aldrig mer än 10 min.

Har idag varit på hundtävling mellan 06.30 och 16. Inte ett pip.

Lider med er som har barn som har magknip eller svårt att sova. Vet att detta kan vända snabbt så att det blir jag som får vaknätter och missnöjd bebis.

Visst är det underbart!

Malte är ofta med i spårskogen eller på träningar utan problem! Idag hade jag med en kompis som tog hand om honom när jag var ute på planen och körde mitt.
  • Axo
    Tizi skrev 2014-10-16 15:05:04 följande:

Hehehe jag märker inte av nått särskilt alls med utvecklingssprång på min bebis. Fast jag läser inget om det heller. Det enda jag har att anmärka på är att hon inte alls kan koncentrera sig vid amningen längre. Hon äter på två minuter ungefär och släpper ofta och smilar upp sig, äter lite till, släpper-smilar o sen är det upp o se sig om igen, eller gnäll. Dock äter hon längre stunder på nätterna utan att krångla.

Men men, så länge hon växer så är det väl okej!

Jag märker inte heller av några utvecklingssprång och jag är som du, läser inte heller om något. Tror det är väldigt lätt att stirra sig blind på en text och sen bli väldigt orolig om det inte stämmer.
  • Axo
    soffipropp1987 skrev 2014-10-17 13:39:18 följande:

Jag är så himla glad att spjälsängen är så himla effektiv! Är man trött o ser att bebis också är trött så är det bara att lägga honom där o så har man helt plötsligt vunnit ca en timmes vila! Sängen är verkligen sova för lilla L. Funkar peppar peppar ALLTID bra med nattning och även vila på dagen :) Hur och var sover era små mitt på dagen?

Här är det vagnen ute som gäller på dagarna! Somnar han inne så sover han inte alls lika bra, ute sover han ett par timmar
  • Axo

Vi har också en period med sämre sömn nu. I går var han jättesvår att få att sova och inatt vaknade han vid 1 och åt mat, sen kunde han inte somna om som han brukar utan låg vaken över en timme. Så har han varit några nätter, till och med ätit mat två gånger, något som han inte gjort på länge.

Han är förkyld så jag tror att det spelar in, för han vaknar och kan inte andas ordentligt. Inte lätt att vara bebis och täppt i näsan!

• Axo

Usch för snoriga bebisar! Vet inte hur länge han har varit förkyld nu, täppt i näsan så han kan inte andas på nätterna. Nu är ju självklart näsdropparna slut också och jag är själv hemma med två barn så jag kan inte åka och köpa några.

Tror ni man kan använda linsvätska istället? Måste ju få bort snoret ur näsan på honom.

• Axo
    Amalian83 skrev 2014-10-23 23:17:39 följande:

Ammar du? Bröstmjölk i näsan löser upp på min tjej. En nässug på det och hon kan andas fint igen :)

Nej, jag gör inte det. Nässug har jag dålig erfarenhet av från äldsta sonen så det vill jag inte använda.
  • Axo

Här går det också undan! Malte blir 5 månader nästa vecka och han sitter nästan helt själv nu. Vill inte ligga, utan ska bara sitta eller stå. Äter gröt och frukt med god aptit, får stoppa mig själv för att han inte ska föräta sig

Har märkt idag att han börjat använda sig av pincettgreppet!

• Axo

Jag tycker också det är skönt med egentid! Hade fått panik av att aldrig kunna lämna hemmet mer än 1 timme.

Jag har varit borta flera halvdagar och lämnat båda barnen med deras pappa. Konstigt nog får jag alltid dåligt samvete när jag åker iväg, trots att pappan jobbat mycket det senaste så jag har varit själv väldigt mycket med båda grabbarna.

• Axo

Min Malte är vaken 2-3 timmar på förmiddagen och 4-5 timmar på eftermiddagen. Han sover runt 12 timmar på natten, men nu de senaste veckorna har han vaknat och ätit, men sen vägrat somna om igen så han har varit vaken 1-1,5 timme innan han har kunnat somna igen. Inte van vid det så jag går runt som en zombie hemma..

• Axo

Är det någon mer som har problem med att mata sin bebis?

Malte får flaska och just nu är han hopplös. Äter var fjärde timme, så han är hungrig, men han bara bökar, släpper flaskan, vägrar ta den, gnäller och nu har han börjat spänna hela kroppen precis som att han har ont i magen. Vi får hålla på att byta med nappen och truga i honom maten, för får han bara i sig halva flaskan så brukar han ta resten utan att krångla.

Detta är så sjukt frustrerande och det är inte alls mysigt att mata sin bebis längre.

Svar på tråden Junibebisar 2014