• Axo

Junibebisar 2014

Kela1981 skrev 2014-09-23 17:45:04 följande:

Hur gick det? Sov han bra i egen säng?

Han sov i sin säng till klockan 5, men då brukar han vakna även om han legat i våran säng. Då vill han ha lite närhet och somnar om gott när han får ligga hos mig!
  • Axo

Vad gör ni när ni är hemma på dagarna? Tiden bara springer iväg, snart är lillen 4 månader och jag vet knappt vad jag gör på dagarna.

• Axo

Har en förkyld liten plutt här hemma, inte lätt att vara liten och inte kunna andas ordentligt. Väntar bara på att han ska få förkylningsastma precis som storebror, har ingen lust att sätta mig på akuten av jag hoppas verkligen att han klarar sig.

Angående sömnen så har jag börjat se ett mönster i sovandet. Det brukar bli en eller två kortare tupplurar på ca 1 timme på förmiddagen sen en längre på ca två timmar på eftermiddagen.

• Axo
    Kela1981 skrev 2014-09-27 22:31:44 följande:

Sitter inlagd på barnavdelningen på Lunds lasarett med sessan :( Virusinfektion i halsen tror dom att hon har. Vägrade äta på 15 timmar!! Klarade oss precis undan sondmatningen eftersom hon började äta igen efter att hon fått Ipren. Vilken jäkla dag det har varit och natten blir nog inte superspännande heller :( bläääää! Stackars lilla plutt som inte kan berätta vad som är fel eller var hon har ont :/

Usch vad jobbigt. Inget kul alls när de är så dåliga. Hoppas hon piggnar på sig snabbt, att ligga på sjukhus är verkligen ingen höjdare.
  • Axo
    rosii skrev 2014-10-02 10:01:23 följande:

Sorry om jag spammar.. men KÄNSLAN när dom gamla jeansen går på igen!!! -21 kg, det lönar sig att kämpa <3

Wow vad duktigt! Själv har jag drygt 15 kg kvar innan jag kommer i mina byxor..
    Kela1981 skrev 2014-10-02 16:19:29 följande:

Wow! Snyggt jobbat!!! Själv undrar jag vad jag ska ha på mig i höst eftersom mina gamla brallor inte är i närheten av att passa :/ Det får bli klänning helt enkelt ;)

Mjukisbyxor is the shit
  • Axo

Vad duktiga ni är allihopa! Jag har verkligen hamnat i en ond cirkel. Äter alldeles för dåligt och för mycket. Försöker verkligen, men det är så svårt när man går hemma hela dagarna. Jag är ute och går runt 6 km om dagen med barnvagn och förra veckan kom jag igång och började springa lite, men denna veckan har min man jobbat mycket och kommit hem för sent så jag har inte kommit ut något.

Gick upp närmare 30 kg under graviditeten och har runt 15 kvar innan jag kommit ner till startvikten.

• Axo

Vad duktiga ni är allihopa! Jag har verkligen hamnat i en ond cirkel. Äter alldeles för dåligt och för mycket. Försöker verkligen, men det är så svårt när man går hemma hela dagarna. Jag är ute och går runt 6 km om dagen med barnvagn och förra veckan kom jag igång och började springa lite, men denna veckan har min man jobbat mycket och kommit hem för sent så jag har inte kommit ut något.

Gick upp närmare 30 kg under graviditeten och har runt 15 kvar innan jag kommit ner till startvikten.

• Axo

Malte blir 4 månader på onsdag. Idag testade jag att ge honom lite potatismos som vi åt till lunch. Slutade med kastadspya över halva bordet!

Tror vi väntar lite med smakportionerna

• Axo

Alltså, denna bebisen är helt fantastisk att ha med sig någonstans! I onsdags var han med i Ullared hela dagen och idag har han varit med mig när jag tävlade med hunden. Inte ett ljud utan bara massa leenden och skratt!

• Axo
    rosii skrev 2014-10-11 18:04:19 följande:

Här är det nästan omöjligt att fara iväg. Hemma somnar hon i vagnen DIREKT, när vi är över dagen och hälsar på hos vänner eller våra familjer kan hon inte sova, spelar ingen roll vad vi gör. Vi har prövat allt känns de som, vagnen, famnen, bärsele, deras säng/soffa. Det är bara skrik, när hon blir trött, när vi hälsar på hos folk så helt ärligt har jag börja isolerat mig, ids inte fara nånstans. Är borta max 2 h hemifrån. Det är så deprimerande :(

Fy vad tråkigt. Inget kul när man inte kan åka iväg någonstans, jag hade nog fått panik över det.

Vet att jag är väldigt bortskämd med en smidig bebis.
Svar på tråden Junibebisar 2014