Vi fäller också upp liggdelen så hon kan sitta, hon är så nyfiken så hon älskar att sitta och titta runt på allt som dyker upp runtomkring
Här har vi oxå börjat sova på dagarna. Nånting har hänt verkligen, hon känns som en helt annan bebis. Så glad, nöjd och lugn. Jag har fortfarande inte läst färdigt boken men har börjat ta fasta på rutiner som det stod var superviktigt. Att lägga henne mellan 19-20 på kvällen (vi har märkt att mellan 20-21 funkar bättre), att hon ska sova 2-3 ggr under dan och vaknar hon fort så ska man vaka som en hök under några dagar och vara för och försöka få henne att somna om igen så att hon sover åtminstone en timma per gång. Jag tror jag gjorde det i en dag och sen sov hon bättre på dagarna. Nu lan jag börja lägga mig när hon sover äntligen, har inte hunnit testa än men ska försöka
Sen står det att man ska försöka skapa en lugn och trygg stämning en timma innan läggning. Om hon ska sova vid 21, så får man börja strax efter 20 att dämpa ljudnivån och ev lite dämpad belysning, kanske ta ett lugnande bad (våran galenpanna simmar dock som en tok när vi badar så det är inget lugnande för hennes del haha), man kan byta blöja, ta på pyjamas, kanske massera in babyolja, mata och läsa en eller två böcker några ggr om. Så de börjar tycka att det är mysigt när det närmar dig läggdags. Funkar super! Har inte varit några ledsna miner alls här sen vi började med det. OCH största förändringen är att vi iakttar henne och när hon börjar gnugga sig i ögonen så är det sängdags, INNAN hon blir övertrött och aktiv istället. Mamma passade henne idag och sa att det är en helt annan bebis redan