ellami skrev 2014-10-25 18:39:36 följande:
Alltså just nu är min tålamod på noll! Jag har fått en bebis som sover uselt om nätterna, fine, men varför måste dagarna också vara en kamp! Det känns som att större delen av mina dagar går åt att söva honom. Jag måste köra vagnen fram och tillbaka i hallen i en halvtimme, eller vagga i famnen i en halvtimme för att han han ska somna. Minst en halvtimme!!! Det är en sån KAMP varje gång. Och på sista tiden har han börjat vakna efter 5 minuter ibland och så måste jag i princip vagga eller vagna konstant eller var femte minut för att han ska få sig en halvtimmes sömn. Och min rygg orkar inte mer! I en halvtimme vaggade jag en övertrött bebis precis.. & då sov han i hela 10 min!? Känns som ett skämt.. och jag tog upp honom igen för att vagga om men han stänger ögonen, öppnar ögonen, blir frustrerad, gnäller, river sig, och till slut gav jag upp så nu har jag en ledsen bebis som vill men kan inte sova och så är jag då alldeles slut och trött och orkar inte mer och känner mig så elak pga alla dessa känslor.. Vissa dagar är fruktansvärt jobbiga när det kommer till sömn helt enkelt.. Andra dagar går det mycket bättre och ibland lyckas han tom ha sovpass på 1-2 timmar men det är ju såklart mer undantag än regel. Var bara tvungen att skriva av mig :/
Vet exakt hur fruktansvärt sliten du är! Jag mår psykiskt riktigt dåligt många dagar för att man är så fruktansvärt utmattad. Vi lämnar bort lillan mer och mer till hennes mormor och ibland till hennes morbror över nätterna för jag orkar inte längre. Jag mår skitdåligt av att lämna bort henne, men jag mår ännu sämre av att aldrig få vila. Så det är en överlevnadsstrategi, går inte annars. Man går fullständigt sönder. Kan du lämna bort över natten nåt? Och bara släppa och sova?
Stor kram!