• nica

Junibebisar 2014

Skicka för snabbt. ..iaf när mina pojkar fick ersättning hade jag termos med vatten + en doserar (så jag inte behövde mäta upp pulver varje gång) bredvid sängen på natten. Jag använde mig av nan.

De jobbigaste med ersättning är att de små blir så hårda i magen.

Nää nu är de tyst här hemma så verkar som alla sover så natti natti alla juni mammor

• nica
    Tizi skrev 2014-08-22 20:06:38 följande:

Angående amning så är denna ggn absolut värst! Min vänstra bröstvårta är sårig och vill ALDRIG läka! :( den har vart det i flera veckor nu och inget hjälper.. Det gör såå jäkla ont när hon tar tag o börjar suga och hon har tom fått i sig blod några ggr :(

Annars gillar jag verkligen att amma..

Men usch då din stackare hjälper inte med amningsnapp? När jag hade sår använde jag napp, , luftade och smörjde med någon salva i gul tubt( purlen eller något sånt har jag för mig den hette) .

Tänk att amningen ska vara så svårt innan jag fick barn tyckte jag de såg så lätt ut. Mamman la bara barnet till brösten och de åt. Ingen sa till mig att de gör ont, man får sår m.m. men när men väl kan är det riktigt mysigt
  • nica

Min lilla loppa badar 2-3ggr och föddes nog som vatten djur för hon har älskat att bada från första stund idag har hon vänt sig från rygg till mage 3 ggr dock bara när hon är förbannad:-P

Hon har börjat greppa efter sakee nu med känns som de händer massa på en och samma gång

Ang tänder. Man kan stryka på Alvedon på tandköttet för att lindra. De finns bitringar man kan ha i kylen så de blir kalla som också kan hjälpa att minska smärtan.

• nica

Glömde fråga hur stora era bebisar är nu?. Vägde Cassandra igår (blir 3 månader fredag nästa vecka)

Då vägde hon 5035g och 58cm.

• nica

Sähär hittade jag min lilla loppa idag.

Hon blir tre månader idag och då ska jpn få vaccinet. Hur länge hat era bebisar haft feber efteråt?

Mina andra barn har fått vaccinet och personligen tycker att de är bra. Finns biverkningar på allt man trycker i sig. Jag anser dock inte att de som väljer att inte vaccinera sina barn gör fel.

En sak jag märkte när jag var på baby café förra veckan var att de bara var jag och en till som ammade typ 2 av 20 personer. De fick mig att undra lite om de typ är pinsamt att amma eller så numera.
  • nica

Så skönt grupp vi har inget nedvärderande utan bara uppmuntrande så länge bebisen får mat och är nöjd så är de Struntsamma hur de blir de. Trist att man ska känna dömande blickar. Flaskmatade mina pojkar så har provat båda sätt.

Där jag bor är de många unga mammor kanske kan göra skillnad på Flaskmatning?

De är roligt att se vad bebisarna utvecklas på olika plan...vissa jollrar mer andra är mer rörliga. Små söta mirakel svårt att fatta att man gjort något så underbart

• nica
    Åttiotalist skrev 2014-09-27 20:00:12 följande:

Grattis! Själva ska vi styra flyttlasset till Bryssel i vinter. Min man fick ett jobberbjudande som var svårt att inte nappa på. Eftersom jag är hemma med lillan faller det sig bra i tiden. Vi har velat flytta utomlands länge och det känns som nu eller aldrig. 

Huset ska vi antingen hyra ut till bekanta eller om får det stå tomt. Vill inte ha främlingar boendes där. 

Så spännande och kanske lite läskigt också att lämna allt.

Men spännande med nytt äventyr
    Juronjaure skrev 2014-09-27 20:46:22 följande:

Kan inte sluta skratta åt nicas bild, så fort jag kommer in i tråden :) Vilken unge, hur bär hon sig åt? :)

Hur mycket sover era små på dagarna? Tycker min sover ganska lite, brukar bli ungefär en timme, uppdelat på 2 eller 3 tillfällen (oftast vid matning). Sover bra på natten, så jag klagar inte, men är det inte lite?

Jag har en envis liten dam som kan när hon vill:-P inte första gången hon kör "pippi-stilen" heller:-P

Ang. Sömn så sover cassie hela natten ( så skönt) på dagarna känns de ibland som hon aldrig sover eller bara korta perioder. Hon kan dock sova längre stund om vi är ute och kör
  • nica
    rosii skrev 2014-09-27 21:50:47 följande:

Usch, jag är så färdig med amningen! Helammar & känns som att jag bara ammar hela tiden. Varannan timma och det är det längsta. På kvällarna är det varje timma. Jag tycker det är mysigt att amma men jag vill inte amma heela tiden som de känns att jag gör. Jag förstår att det är vanligt ja, men jag är så less att hela tiden ha henne hängandes. Blir ju så begränsad, kan knappt fa ut på en löprunda utan att hon blir hungrig.

Jag hade velat del amma, amma nätter, sena kvällar och morgon resten ersättning. Men jag känner mig så jäkla ego när jag tänker som jag gör. Jag vill inte ta bort tisse helt, men risken finns ju att hon nekar bröstet & bara vill ha flska eller tvärtom. Åh, någon med liknande tankar? :( jag älskar att amma men inte så ofta, haha

Känner du så tycker jag absolut du ska trappa ner med amningen lite. Mår du bra så blir allt lättare och man blir på bättre humör också

Min dotter får ersättning till natten så en gång om dagen finns flaskor som efterlikna bröstet.
    Kela1981 skrev 2014-09-27 22:31:44 följande:

Sitter inlagd på barnavdelningen på Lunds lasarett med sessan :( Virusinfektion i halsen tror dom att hon har. Vägrade äta på 15 timmar!! Klarade oss precis undan sondmatningen eftersom hon började äta igen efter att hon fått Ipren. Vilken jäkla dag det har varit och natten blir nog inte superspännande heller :( bläääää! Stackars lilla plutt som inte kan berätta vad som är fel eller var hon har ont :/

Hoppas lilla tjejen snart blir bättre!. Att föda i lund var underbart då personalen var så goa så hoppas att du får lika bra behandling där
  • nica
    Tizi skrev 2014-10-02 20:56:57 följande:

Har endel att läsa igen nu när jag inte vart inloggad på ett tag.

Vet ni, jag börjar misstänka/inbilla mig att jag är gravid igen!! :-/ Mår illa ibland samt känns det som att magen putar mer än vanligt.

Har köpt två test som jag ska ta när jag vågar.. Ganska nervöst!!

Oj då kanske inte planerat att ha barn så tätt?

Önskar dig lycka till! Vad händer om du är gravid igen?
Svar på tråden Junibebisar 2014