rosii skrev 2014-09-27 21:50:47 följande:
Usch, jag är så färdig med amningen! Helammar & känns som att jag bara ammar hela tiden. Varannan timma och det är det längsta. På kvällarna är det varje timma. Jag tycker det är mysigt att amma men jag vill inte amma heela tiden som de känns att jag gör. Jag förstår att det är vanligt ja, men jag är så less att hela tiden ha henne hängandes. Blir ju så begränsad, kan knappt fa ut på en löprunda utan att hon blir hungrig.
Jag hade velat del amma, amma nätter, sena kvällar och morgon resten ersättning. Men jag känner mig så jäkla ego när jag tänker som jag gör. Jag vill inte ta bort tisse helt, men risken finns ju att hon nekar bröstet & bara vill ha flska eller tvärtom. Åh, någon med liknande tankar? :( jag älskar att amma men inte så ofta, haha
Känner du så tycker jag absolut du ska trappa ner med amningen lite. Mår du bra så blir allt lättare och man blir på bättre humör också
Min dotter får ersättning till natten så en gång om dagen
finns flaskor som efterlikna bröstet.
Kela1981 skrev 2014-09-27 22:31:44 följande:
Sitter inlagd på barnavdelningen på Lunds lasarett med sessan :( Virusinfektion i halsen tror dom att hon har. Vägrade äta på 15 timmar!! Klarade oss precis undan sondmatningen eftersom hon började äta igen efter att hon fått Ipren. Vilken jäkla dag det har varit och natten blir nog inte superspännande heller :( bläääää! Stackars lilla plutt som inte kan berätta vad som är fel eller var hon har ont :/
Hoppas lilla tjejen snart blir bättre!. Att föda i lund var underbart då personalen var så goa så hoppas att du får lika bra behandling där